تاکید مهدی چمران

نظارت سازمان نظام مهندسی ساختمان بر نگهداری ساختمان

مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران بر انجام نگهداری ساختمان توسط اشخاص متخصص و سازمان نظام مهندسی ساختمان به شکل علمی تاکید کرد.

کد خبر: 960702030 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۸ بهمن ۹۵ - ۳:۱۴ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران بر انجام نگهداری ساختمان توسط اشخاص متخصص و سازمان نظام مهندسی ساختمان به شکل علمی تاکید کرد.نظارت سازمان نظام مهندسی ساختمان بر نگهداری ساختمان

نظارت سازمان نظام مهندسی ساختمان بر نگهداری ساختمان

نظارت سازمان نظام مهندسی ساختمان بر نگهداری ساختمان

نظارت سازمان نظام مهندسی ساختمان بر نگهداری ساختمان

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه آتش نشانی به منظور سطح بندی ایمنی ساختمان های ناایمن از داده ها، برآوردها و بازدیدهایی خود استفاده می نماید، اظهار داشت: تعیین اولویت برای رسیدگی به ساختمان تا پایان دوره شورای چهارم نهایی می گردد.
او با ذکر این مطلب که ارگانهایی مانند دستگاه قضا، وزارت کار و امور اجتماعی و اتاق اصناف قادر به توقف فعالیت افراد در تمامی سیصد ساختمان ناامن مانند ساختمان پلاسکو نیستند، گفت: این توقف بایستی اولویت بندی شود تا همه این بناها بررسی و ساختمانهای خطرناک در اولویت بالاتری قرار داشته باشند.


این مقام شورای شهر با بیان پیشنهاد دادستان تهران به منظور برگزاری جلسه ای در مورد رسیدگی به ساختمانهای ناامن تهران، افزود: باید فارغ از اینکه قانون چه ارگانی را به عنوان مسئول این رسیدگی معرفی کرده، همه ارگان ها با کمک هم برای امن کردن ساختمانهای ناامن همکاری کنند.
چمران با تاکید بر انجام نگهداری توسط مهندسان سازمان نظام مهندسی و افراد متخصص، اضافه نمود: در تهران ساختمانهای قابل توجهی وجود دارند که به خاطر عدم رسیدگی مناسب تخریب شده ولی در مقابل سازه هایی با عمر چند صدساله به خاطر حفظ و نگهداری علمی خیلی مستحکم و پابرجا باقیمانده اند.
وی با رد فرو ریختن ساختمان پلاسکو صرفا به خاطر فرسودگی گفت: هرچند این فرسودگی تاثیر داشته اما بایستی چنین بناهایی به صورت صحیح و با تجهیزات هوشمند طوری حفظ کنیم که موقع بروز آتش به صورت خودکار آتش را خاموش کند.

 

منبع: آریا

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۸ بهمن ۹۵
869 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0