معاون عمرانی استاندار خراسان رضوی گفت

پیشنهاد تشکیل معاونت صدور خدمات مهندسی در سازمانهای نظام مهندسی ساختمان

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی خواستار ایجاد معاونت صدور خدمات فنی و مهندسی در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان برای صدور خدمات مهندسی به خارج از کشور شد.

کد خبر: 9160 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۱ اسفند ۹۵ - ۲:۴۳ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،مهندس محمد مقدوری در جلسه هئیت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی که با حضور مدیرکل راه و شهرسازی، مدیر کل دفتر فنی استانداری وبازرسان سازمان برگزار شدگفت : استانداری آمادگی داردمجوزهای لازم رابا هماهنگی دستگاههای مربوطهمانند دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه برای صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی فراهم آورد.پیشنهاد تشکیل معاونت صدور خدمات مهندسی

پیشنهاد تشکیل معاونت صدور خدمات مهندسی

پیشنهاد تشکیل معاونت صدور خدمات مهندسی

پیشنهاد تشکیل معاونت صدور خدمات مهندسی

آقای مهندس مقدوری تصریح کرد: در جایگاه سازمان نظام مهندسی ساختمان باید از قابلیتهای موجود استان وسرمایه های انسانی متخصص برای اجرای پروژه های عمرانی مانندراه سازی، احداث خط آهن، ساختمانسازی و صادرات مصالح ساختمانی استاندارد به کشورهای همسایه فراهم آوریم.

مقدوری بوضعیت نابسامان عمران شهری برخی از شهرهای خراسان‌رضوی اشاره کرد و گفت : در استان خراسان هفتاد و سه شهر وجود دارد که مباحث عمرانی و شهرسازی توسعه شهری در آنها رعایت نشده و از الگوی شهرنشینی بومی ومحلی خارج شده و ساخت وسازدرآنها طی سالهای اخیر افت کرده است مقدوریادامه داد : این در حالیست که در دنیای امروز شهرها رو به پیشرفت است و سکونتگاهها و بافت‌شهری با روشهای فن‌آوری‌های نوین مانند هوشمند سازی شهری، نماسازی زیبا، ترافیک روان، حفظ حقوق شهروندی و رفاه مردم برنامه‌ریزی میشود.

وی بوظایف سازمان نظام مهندسی ساختمان و نقش هئیت مدیره در پیشبرد اهداف سازمان اشاره کرد واذعان کرد : شما در قبال مهندسان مسئولیت بزرگی بر دوش دارید، که مهمترین آن اجرای قانون نظام مهندسی، مسئولیت در قبال اعضاء، اشتغال مهندسین و استفاده از قابلیتهای موجود و در نهایت توجه و مشارکت در امر توسعه کشور و استان است.مهندس مقدوریاضافه کرد : همدلی، ایثار و گذشت، تصمیمگیری و برنامه های سازمان پیش میبرد، به حمدالله وحدت و همبستگی در هئیت مدیره سازمان وجود دارد، امیدوارم در سال جدید از بحران و رکود ساخت و ساز خارج شویم و بازارکار برای مهندسین و سازندگان فراهم شود.

مدیر کل اداره راه و شهرسازی خراسان رضوی هم از بی برنامگی در ساختار شهری سخن گفت و عنوان کرد: مهمترین مشکل شهرهای کشور معماری و شهرسازی در ساخت و سازهای شهری است و باید همه دستگاههای مرتبط به شهرسازی و ساختمان سازی برای ارتقا رفاه، آسایش و آرامش شهرنشینان فعالیت کنند.

آقای دکتر محمدرضا اخوان عبداللهیان گفت: برای رسیدن به اهداف و برنامه‌ریزیهای مدون، نیاز به ورود جامعه مهندسین به برنامه‌های شهری و شهرسازی و نشستهای تخصصی با حضور مدیران شهری هستیم.

مدیر کل راه و شهرسازی به ساختمانهای بنا شده مسکن مهر اشاره کرد وبیان کرد:بسیاری از ساختمانهای مسکن مهر استان پایان کار بهره برداری ندارد و این در حالی است که مردم در این واحدها سکونت دارند و اگر اتفاقی بیفتد دچار آسیب میشویم.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی نیز به اجرای ضوابط فنی و اجرائی در ساخت وسازهای شهری اشاره کرد وتصریح کرد: نقشه های ساختمانی در سازمان طی چند مرحله با دقت بررسی و کنترل میشود.

آقای مهندس حسین کامران گفت: متاسفانه بسیاری نقشه ها سوری ارائه می شود و در مرحله اجرای ساخت نقشه ها تغییر کرده و در هنگام دریافت پروانه پایانکار سازندگان با مشکل مواجه میشوند که شهرداری در خصوص خلافها جریمه ویا پرونده ساختمان رابه کمیسیون۱۰۰شهرداری ارسال می کند.

آقای کامران مشکل تغییر نقشه هنگام ساخت رابزرگترین آفت موجود در چرخه کنترل ساخت و سازها شهر مشهد عنوان و اظهار امیدواری کرد با پیگیری نظام مهندسی و همکاری شهرداری مشهد، شورای اسلامی شهر و سایر مسئولین استان چاره اندیشی اساسی صورت پذیرد.:وی اضافه کرد:ساختمانهایی که خلاف ساخته میشود با مشکلات ایمنی، پله فرار وآتش نشانی و مشکل چاله آسانسوروغیره مواجه میشوند که بعضاً غیرقابل رفع است.

کامران از مسوولین خواست زمینه ای فراهم آورند تا نظارت بر اجرای پروژههای منطقه شهرداری ثامن پیرامون حرم مطهر رضوی و شهرک های صنعتی استان توسط سازمان نظام مهندسی ساختمان صورت پذیرد.

در این جلسه چندتن از اعضای هئیت مدیره سازمان در خصوص ساخت و سازهای ناپایدار مناطق حاشیه نشینی شهر مشهد،مشارکت مهندسین دراجرای پروژه های بهسازی و نوسازی پیرامون حرم مطهررضوی،هوشمندسازی شهر برای رفاه مردم و کاهش رفت و آمد، بهینه سازی انرژی درساختمانهای قدیمی  و سبکسازی سخنرانی فرمودند.

منبع: مازندشورا

 

 

مرجع اخبار نظام مهندسی و آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده مجموعه کامل اخبار نظام مهندسی کلیک کنید.

مجموعه کامل محصولات آزمون نظام مهندسی را در اینجا ببنید.

 

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۱ اسفند ۹۵
1190 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0