رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور

پرداخت یارانه برای توسعه بیمه تجاری کشاورزی

احمد کبیری، رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور در جمع شرکت کنندگان در دوره آموزشی بازدید اولیه بیمه آتش سوزی واحدهای گلخانه با بیان این مطلب گفت: سالانه حدود ۱۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت خسارت به کشاورزان اختصاص می یابد.

کد خبر: 7103 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۲ بهمن ۹۵ - ۳:۰۵ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،احمد کبیری، رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور در جمع شرکت کنندگان در دوره آموزشی بازدید اولیه بیمه آتش سوزی واحدهای گلخانه با بیان این مطلب گفت: سالانه حدود ۱۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت خسارت به کشاورزان اختصاص می یابد.پرداخت یارانه برای توسعه بیمه تجاری کشاورزی

پرداخت یارانه برای توسعه بیمه تجاری کشاورزی

پرداخت یارانه برای توسعه بیمه تجاری کشاورزی

پرداخت یارانه برای توسعه بیمه تجاری کشاورزی

کبیری، صندوق بیمه تجاری را به صندوق پرداخت خسارت تشبیه کرد و افزود: پرداخت خسارت با بیمه تجاری تفاوتهایی دارد. با وجود حمایتهای دولت برای پرداخت خسارت به کشاورزان می توان با اختصاص بخشی از این اعتبارات به صورت یارانه به بیمه تجاری، مسیر را برای حضور بیمه ها در این بخش هموار کرد.
وی از بیمه شدن تعدادی از زنجیره های تولید گوشت مرغ توسط بیمه تجاری کشاورزی سازمان خبر داد و گفت: با توجه به رویکرد اقتصاد مقاومتی در فعالیتهای اقتصادی برای کاهش آسیب پذیری در حوزه کشاورزی که تامین کننده امنیت غذایی است باید بیش از گذشته به کاهش ریسک ها در این بخش کمک شود.
رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور توسعه بیمه تجاری در بخش کشاورزی را نیازمند همکاری مدیران بخش کشاورزی و صنعت بیمه کشور دانست و گفت: بر خلاف تصوری که وجود دارد ما در بخش کشاورزی فعالیتهایی با ریسک کمتر داریم مانند گلخانه ها، مرغداری ها، دامداریها و واحدهایی که با تکنولوژی روز دنیا مدیریت می شوند که ریسک ها را کاهش می دهد.
کبیری با اشاره به اینکه پوشش های بیمه ای ریسک سرمایه گذاری در بخش کشاورزی را کاهش می دهد، اظهار داشت: آنچه سرمایه گذار را برای ورود به بخش کشاورزی تشویق می کند وجود پوشش های بیمه ای است.
رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور بکارگیری دانش و فناروی روز را برای تولید پایدار لازم دانست و افزود: امسال جشن خودکفایی گندم برگزار کردیم که لازمه استمرار این موفقیت، نگاه بلندمدت و توسعه پوشش های بیمه ای است.
کبیری از خروج جمعیت قابل توجهی از بهره برداران بدلیل سن بالا از فعالیت در بخش کشاورزی خبر داد و گفت: با توجه به اینکه بهره برداران اکثریت در سنین بالا هستند برای جایگزینی آنها با جمعیت جوان و تحصیلکرده بخش آمادگی داریم.


وی برگزاری این دوره آموزشی را در راستای مهارت آموزی اعضاء سازمان دانست و افزود: این کارگاه آموزشی مقدمه ای است برای مهارت آموزی اعضاء سازمان در بحث بیمه تجاری که دوره های تکمیلی آن نیز در آینده برگزار خواهد شد.
کبیری از مدیران بیمه ایران برای ورود به این عرصه قدردانی کرد و گفت: قطعا در آینده نزدیک بیمه های این بخش به سودآوری مناسب برای بیمه خواهد رسید چرا که مدیریت عوامل تولید روز به روز بهتر شده و ریسک کاهش می یابد.
وی با بیان اینکه بیمه آتش سوزی مقدمه ای برای ورود به سایر بیمه ها در این بخش است، بیان کرد: بیمه تاسیسات گلخانه، بیمه مسئولیت از جمله بیمه هایی است که نیازمند هستیم بخصوص بیمه مسئولیت که می تواند به کارشناس کشاورزی برای فعالیت در بخش اطمینان خاطر بدهد.
این دوره آموزشی یک روزه با حضور کارشناسان دارای رتبه حوزه گلخانه و باغبانی از سراسر کشور با حضور مدرسین دوره آقای دکتر مومنی، آقای دکتر صادقی و آقای دکتر رضائی نیا در سالن نعمتی جم وزارت جهادکشاورزی برگزار شد.

منبع: سازمان نظام مهندسی کشاورزی

 

 

 

مرجع اخبار نظام مهندسی و آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده مجموعه کامل اخبار نظام مهندسی کلیک کنید.

مجموعه کامل محصولات آزمون نظام مهندسی را در اینجا ببنید.

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۲ بهمن ۹۵
1141 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0