تقدیم بسته پیشنهادی برای فرار از چالش‌های معدنی به دولت در آینده ای نزدیک تقدیم بسته پیشنهادی برای فرار از چالش‌های معدنی به دولت در آینده ای نزدیک

تقدیم بسته پیشنهادی برای فرار از چالش‌های معدنی به دولت در آینده ای نزدیک

تقدیم بسته پیشنهادی برای فرار از چالش‌های معدنی به دولت در آینده ای نزدیک ، خبر داده شد. باید به سمتی حرکت کنیم که سرمایه‌گذاری در حوزه معدن توجیه‌پذیر و منطقه‌ای باشد

کد خبر: 001203009 تاریخ انتشار: سه شنبه ۳ اسفند ۰۰ - ۸:۳۱ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، تقدیم بسته پیشنهادی برای فرار از چالش‌های معدنی به دولت در آینده ای نزدیک ، خبر داده شد. باید به سمتی حرکت کنیم که سرمایه‌گذاری در حوزه معدن توجیه‌پذیر و منطقه‌ای باشد

تقدیم بسته پیشنهادی برای فرار از چالش‌های معدنی به دولت در آینده ای نزدیک

تقدیم بسته پیشنهادی برای فرار از چالش‌های معدنی به دولت در آینده ای نزدیک
رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران بیان کرد: بسته پیشنهادی برای فرار از چالش‌های معدنی به ‌زودی تقدیم دولت می‌ گردد
رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران با عنوان اینکه بسته پیشنهادی برای فرار از چالش‌ های معدنی به زودی تقدیم دولت می ‌شود، ادامه داد: باید به سمتی حرکت کنیم که سرمایه‌گذاری در حوزه معدن توجیه‌پذیر و منطقه‌ای باشد.
تقی نبئی، در مورد نوسازی ماشین‌آلات فرسوده صنعتی در کشور گفت: نگاه وزارت صمت به واردات ماشین‌آلات حوزه معدن باید نگاه سرمایه‌گذاری باشد، هر چه این ناوگان نوسازی و ماشین‌آلات با کیفیت بهتر و بروز‌تر وارد شود قطعاً شاهد این خواهیم بود که بهره‌وری در بخش معدن افزایش می ‌یابد؛ اگر بهره‌وری افزایش یابد عملاً سرمایه‌گذار منفعت بیشتری برده و سیل سرمایه‌گذاری به بخش معدن بیشتر خواهد شد.
نبئی با بیان اینکه پیشنهاداتی برای ارائه به بخش دولتی آماده کرده‌ایم، تصریح کرد: در چند ماه گذشته تصمیم گرفتیم بسته‌ای از مشکلات و موانع راه معدن‌کاران تهیه کنیم؛ به عبارتی دیگر چالش‌ های معدن را در یک سال گذشته مطالعه کردیم و در نهایت یک پکیج پیشنهادی برای فرار از این چالش ‌ها آماده‌ کردیم و به زودی این پکیج به تیم اقتصادی دولت سیزدهم تقدیم می ‌شود. هدف نهایی این بسته پیشنهادی این است که به معدن‌کاری حرفه‌ای برسیم و سرمایه‌گذاری در حوزه معدن توجیه‌پذیر و منطقه‌ای باشد.
وی با اشاره به اینکه مجموعه‌ای که ارائه می‌ گردد، شامل ۳ حوزه است، افزود: اولین حوزه تایید اهلیت افرادی است که می‌خواهند فعالیت معدنی انجام دهند و براساس قانون وزارت، تکلیف دارند این امر را انجام دهند.
رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران، تکلیف دوم وزارت را نظارت کافی بر فعالیت‌ها عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه نیروی کافی در این زمینه وجود ندارد وزارت می ‌تواند از ظرفیت قانونی به‌کارگیری پرسنل اعضای نظام مهندسی معدن استفاده کند.
وی با بیان اینکه سومین تکلیفی که بر عهده دولت بوده که در گذشته به درستی انجام نشده باید سریع‌تر جبران شود، حذف بروکراسی است، ادامه داد: راهکار این امر هوشمندسازی است؛ بنابراین کلیه فرآیند‌های پاسخ به نیاز‌های ارباب رجوع از لحاظ صدور مجوز‌ها باید در یک فضای شیشه‌ای انجام گردد.
نبئی گفت: اگر این سه رکن انجام شود حاکمیت بخش دولتی بر معدن کامل می‌شود. در حال حاضر بخش دولتی نقش حاکمیتی بر معدن را از دست داده و نظارتی بر فعالیت ‌ها ندارد و در واقع اهلیت معدن‌کاران به درستی احراز نشده است. بخش زیادی از ذخایر معدنی کشور دست افرادی است که توانایی معدنی و مالی و یا هر دو را ندارند و عملاً بخش معدن را چالش‌های مختلفی تهدید می‌کند.
وی گفت: بخش معدن مظلوم واقع شده و در جایگاه واقعی خود قرار نگرفته است؛ اگر معدن جایگاه واقعی خود را به دست بیاورد می‌تواند زنجیره‌های متعدد تولید و اشتغال کشور را فراهم کند.
رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران، اولین چالش مسیر توسعه معدن‌کاری را عدم ریل‌گذاری دانست و افزود: وقتی ریل‌گذاری وجود نداشته باشد مسئولان مربوطه سلیقه‌ای عمل می ‌کنند و با قوانین و تبصره ‌های مختلف موانع زیادی را بر سر راه معدن‌کاران ایجاد می‌کنند.
منبع: خبرگزاری تسنیم

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳ اسفند ۰۰
736 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0