استحکام‌بخشی ساختمان در پروژه‌ های عمرانی استان لرستان با تائید نظام مهندسی استحکام‌بخشی ساختمان در پروژه‌ های عمرانی استان لرستان با تائید نظام مهندسی

استحکام‌بخشی ساختمان در پروژه‌ های عمرانی استان لرستان با تائید نظام مهندسی

استحکام‌بخشی ساختمان در پروژه‌ های عمرانی استان لرستان با تائید نظام مهندسی ، صورت گیرد. طرح نظارت الکترونیک در شهرداری‌ های استان لرستان اجرا می‌ گردد

کد خبر: 010330001 تاریخ انتشار: دوشنبه ۳۰ خرداد ۰۱ - ۸:۲۸ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، استحکام‌بخشی ساختمان در پروژه‌ های عمرانی استان لرستان با تائید نظام مهندسی ، صورت گیرد. طرح نظارت الکترونیک در شهرداری‌ های استان لرستان اجرا می‌ گردد

استحکام‌بخشی ساختمان در پروژه‌ های عمرانی استان لرستان با تائید نظام مهندسی

استحکام‌بخشی ساختمان در پروژه‌ های عمرانی استان لرستان با تائید نظام مهندسی
طرح نظارت الکترونیک در شهرداری‌ های استان لرستان اجرا می‌ گردد
بازرس کل استان لرستان با عنوان اینکه طرح نظارت الکترونیک در این استان اجرا می‌ گردد، افزود: استحکام‌بخشی ساختمان در پروژه‌ های عمرانی استان لرستان باید مورد تأیید نظام مهندسی باشد.
سعید رازانی ظهر امروز در بازدید از سازمان سازمان نظام مهندسی این استان ضمن ابراز خرسندی در بحث نظارت الکترونیک شهرداری‌ ها گفت: این سامانه علاوه بر نظام‌مند کردن نظارت، بازدید و اعلام تخلفات ساختمان‌ های در حال احداث توسط مهندسان ناظر و مأموران شهرداری، موجب شناسایی مقصر اصلی در صورت بروز حادثه می‌ گردد.
رازانی ادامه داد: مهندسین ناظر ملزم هستند بازدیدهای منظم، دوره‌ای و با فواصل زمانی کوتاه داشته باشند و شهرداری باید از ابتدا پیش گیری کند و جلوی مشکلات را بگیرد نه اینکه به مرحله کمیسیون ماده صد برسد.
وی با اشاره به نرم‌افزار طراحی‌شده برای ثبت تخلفات مهندسان ناظر در پروژه‌های این استان ادامه داد: این نرم‌افزار به شکلی طراحی گردد که اگر مهندس ناظر تخلفی را ثبت کرد شهرداری نیز در بازه زمانی مشخص ملزم به رسیدگی و اجرا باشد.
بازرس کل استان لرستان با بیان اینکه از قابلیت‌ های نرم‌افزار برای ثبت تخلفات مهندسان ناظر در پروژه‌های استان لرستان این است که در سامانه موارد بلاتکلیف نمایش داده می‌ شود و کلیه مکاتبات نیز بین نظام مهندسی و شهرداری از طریق این سامانه انجام می‌ گردد، افزود: اقدامات شهرداری نیز از طریق سامانه برای سازمان نظام مهندسی قابل‌رؤیت می‌ شود.
وی تصریح کرد: استحکام‌بخشی ساختمان در پروژه‌ های عمرانی استان لرستان باید مورد تأیید نظام مهندسی باشد و نرم‌افزار ضمانت اجرایی داشته باشد و اشکالات آن بررسی گردد.
وی عنوان کرد: بازرسان بازرسی کل در کمیته نظارت بازدید میدانی را خواهند داشت و هر جا که شهرداری و سازمان نظام مهندسی با مشکلی روبرو گردید و نیاز به همکاری بود بازرسی کل آمادگی لازم را خواهد داشت.
وی گفت: بازرسان ما در حال حاضر در شهرداری‌ ها با موضوع تحقق دولت الکترونیک مستقر هستند که بررسی گردد، شهرداری‌ ها تا چه حد در این راه گام برداشته‌اند؟
رازانی با تأکید بر فعال‌شدن هر چه بیشتر شورای انتظامی سازمان نظام مهندسی گفت: باید رسیدگی به شکایات اشخاص حقیقی و حقوقی در مورد تخـلفات حرفه‌ای، انضباطی و انتظامی ‌مهندسان و کاردان‌ های فنی که عضو نظام مهندسی استان بوده یا دارای پروانه اشتغال هستند در اسرع وقت انجام شود.
علیرضا آریان‌مهر رئیس سازمان نظام مهندسی استان لرستان نیز در مورد نحوه کار با نرم‌افزار آفاق، سطح دسترسی به نرم‌افزار و خروجی مورد نظر نکاتی ارائه داد و گفت: این نرم‌افزار خدمات گسترده‌ای دارد و از طریق خط ارتباطی وب سرویس به نرم‌افزار صفا رایانه یا ایران سیستم شهرداری لینک می‌شود.
آریان مهر ادامه داد: هم چنین بخش نظارتی نرم‌افزار آفاق نیز جهت نظارت سازمان بازرسی بر نحوه فعالیت سازمان نظام مهندسی و شهرداری‌ها پیش‌بینی شده است.
وی با بیان اینکه سامانه آفاق تکمیل و ایرادات احتمالی برطرف و به‌زودی قابل اجرا می‌ گردد، گفت: هر مکاتبه‌ای در این نرم‌افزار که مهندسان ناظر انجام می‌ دهند به‌ صورت الکترونیک انجام می‌ گردد.
منبع: خبرگزاری تسنیم

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳۰ خرداد ۰۱
256 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0