رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان

اظهارات ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان در جلسه رسانه ای

جلسه خبری رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان با اصحاب رسانه برگزار گردید.

کد خبر: 960529002 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۹ مرداد ۹۶ - ۵:۵۷ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان،ایلام جلسه خبری رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان با اصحاب رسانه برگزار گردید.اظهارات ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان در جلسه رسانه ای

اظهارات ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان در جلسه رسانه ای

اظهارات ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان در جلسه رسانه ای

اظهارات ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان در جلسه رسانه ای

در این جلسه که با هدف بزذگداشت خبرنگاران و ارائه گزارش عملکرد سازمان انجام شد، احمد تجری ریاست این سازمان با اشاره به عضویت بیش از نه  هزار عضو در نظام مهندسی ساختمان استان گلستان بر آمادگی سازمان متبوع خود و مهندسین آن در کمک به توسعه بیش از پیش این استان اعلام کرد.

تجری با اشاره به میانگین عمر مفید ساختمان در کشور عنوان کرد:
ساختمان ثروت بین نسلی و سرمایه ملی است و حجم گردش مالی صنعت ساختمان در استان گلستان چندین برابر بودجه عمرانی این استان است.

ریاست سازمان  نظام مهندسی ساختمان استان گلستان گفت:
تخصص گرایی امروزه حرف اول را میزند و اگر عمر مفید ساختمان در کشور ما حدود ۳۰ سال است دلیل را باید در عدم اجرای ساختمان توسط سازنده متخصص جستجو کرد.

وی تصریح کرد : بر ایاس ماده چهار قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان مصوبه مجلس شورای اسلامی، کلیه مراحل ساخت و ساز اعم از طراحی، نظارت و اجرا باید توسط افراد واجد شرابط و ذی صلاح انجام شود.

تجری با اشاره به فعالیتهای هیات مدیره سازمان در حوزه های مختلف ادامه داد:

در راستای تحقق یکی از اهداف اصلی این هیات مدیره یعنی مشارکت بیش تر مهندسین در توسعه استان، تفاهم نامه های هم کاری با شرکت آب و فاضلاب، توزیع برق استان  بسته ایم و تفاهم نامه با شرکت شهرکهای صنعتی نیز در مراحل پایانی است.

وی افزود: با اجرای این تفاهم نامه ها علاوه بر افزایش کیفیت خدمات مهندسی به مردم، تخصص مهندسین ما نیز به کمک دستگاههای دولتی خواهد آمد.

تجری با اشاره به تفاهم نامه مسوول ایمنی که بین پنج نهاد استان داری، راه و شهرسازی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، فنی حرفه ای و نظام مهندسی ساختمان استان گلستان بسته شده است، اظهار کرد:
در راستای کاهش تلفات ساختمانی و افزایش ضریب ایمنی برای مردم و دیگر عوامل مشغول در کارگاهها این تفاهم نامه امضا گردیده و از مهر ماه اجرایی خواهد شد.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان هم چنین از راه اندازی سازمان الکترونیک در نظام مهندسی ساختمان استان گلستان در جهت تسهیل امور مردم، مالکان و مهندسین در فازهای مختلف خبر داد.

وی در پاسخ به پرسش یکی از حاضران در مورد موضوع سازنده ذی صلاح گفت:

هرگونه تغییر در قوانین و مصوبات در حوزه مسکن و ساختمان باید در کمیته ۴ نفره که معاونت محترم امور عمرانی و راه و شهرسازی نیز در آن عضویت دارند، مصوب گردد.
او در پاسخ به پرسشی دیگر در مورد نظارت بر عملکرد مهندسین اظهار کرد:

برنامه های مهمی در موضوع آموزش مهندسین و تقویت نظارت بر عملکرد کاری مهندسین و مجریان در دست اجراست و بزودی در ۴ شهر گرگان، گنبد، علی آباد و کلاله با اجرای برنامه ای مدون و جامع بر نحوه چگونگی ارائه خدمات مهندسی نظارت خواهد شد.

عضو دیگر هیات مدیره سازمان هم در این جلسه خبری با تشکر از زحمات اصحاب رسانه در استان گلستان گفت:

مردم باید از حقوق قانونی خود در مورد خدمات مهندسی، خرید مسکن و موارد مربوطه دیگر آگاه گردند.

ابوالحسن اصلانی مطرح کرد:رسانه ها نقش مهمی در این آگاهی بخشی دارند و میتوانند خدمات مهندسی که توسط سازمان به مردم ارائه میشود را منعکس سازند.

تجری گفت: باید شرایطی فراهم گردد تا مردم بتوانند مشاوره های لازم را جهت خرید مسکن دریافت نمایند.

وی ابراز داشت:در راستای خدمات رسانی مطلوب به مردم و مالکان و مهندسین یکسان سازی روند اداری در دفاتر نمایندگی سازمان انجام خواهد شد.

این عضو هیات مدیره سازمان با اشاره به تلفات ساختمانی در هر سال که میانگین نهصد نفر میباشد بر اجرای تفاهم نامه مسوول ایمنی و حضور یک مهندس آموزش دیده برای تضمین ایمنی کارگاههای ساختمانی تاکید کرد.

اصلانی  هم چنین در جواب پرسش یکی از خبرنگاران در خصوص با موضوع نما و منظر ساختمانها با اشاره به اثرات ظاهر نامناسب نمای ساختمان در شهرهای کشور و استان از بررسی موضوع سیما و منظر شهری در کمیته ای بهمین نام خبر داد و بیان کرد: بزودی آیین نامه و ضوابط لازم در بحث سیما و منظر شهری جهت اجرا تصویب خواهد گردید.

منبع : سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ایلام

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

گروه هایبرق در تلگرام

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۹ مرداد ۹۶
1192 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0