شروع عملیات پایش زمین‌شناسی سراسر استان برای شناسایی ژئوسایت ‌ها شروع عملیات پایش زمین‌شناسی سراسر استان برای شناسایی ژئوسایت ‌ها

شروع عملیات پایش زمین‌شناسی سراسر استان برای شناسایی ژئوسایت ‌ها

شروع عملیات پایش زمین‌شناسی سراسر استان برای شناسایی ژئوسایت ‌ها ، مطالعه اولیه ژئوپارک توسط کارشناسان نظام مهندسی معدن انجام شده و برای اجرای عملیات پایش نیازمند دست‌کم سیصد میلیون تومان اعتبار هستیم

کد خبر: 990420011 تاریخ انتشار: جمعه ۲۰ تیر ۹۹ - ۱۰:۰۷ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، شروع عملیات پایش زمین‌شناسی سراسر استان برای شناسایی ژئوسایت ‌ها ، مطالعه اولیه ژئوپارک توسط کارشناسان نظام مهندسی معدن انجام شده و برای اجرای عملیات پایش نیازمند دست‌کم سیصد میلیون تومان اعتبار هستیم

شروع عملیات پایش زمین‌شناسی سراسر استان برای شناسایی ژئوسایت ‌ها

 

شروع عملیات پایش زمین‌شناسی سراسر استان برای شناسایی ژئوسایت ‌ها

ژئوپارک اکباتان در انتظار تامین اعتبار
ریاست سازمان نظام مهندسی معدن همدان با اشاره به آمادگی کارشناسان برای اجرای طرح مطالعاتی ژئوپارک اکباتان بیان کرد: این کار نیازمند تامین اعتبار است تا عملیات پایش زمین‌شناسی سراسر استان برای شناسایی ژئوسایت ‌ها شروع گردد.
محمد بشیر یوسفی گفت: مطالعه اولیه ژئوپارک توسط کارشناسان نظام مهندسی معدن انجام شده و برای اجرای عملیات پایش نیازمند دست‌کم سیصد میلیون تومان اعتبار هستیم.
یوسفی اظهار داشت: دو سال پیش با حضور جمعی از مسوولان استان هزینه های پیمایش زمین شناسی برآورد و به تصویب رسید اما از اختصاص آن هنوز خبری نیست.
وی ادامه داد: یک گروه متشکل از مهندسان رشته زمین شناسی و معدن برای  پیمایش زمین شناسی تمام نقاط استان انتخاب شده اند تا ژئوسایتها را شناسایی کنند.
رییس سازمان نظام مهندسی معدن همدان با اشاره به علاقه مندی مسوولان استان برای ثبت ژئوپارک اکباتان افزود: شناسایی ژئوسایتها بخشی از مراحل نخستین و پیش نیاز تکمیل پرونده ژئوپارک اکباتان است که باید با شتاب بیشتری انجام گردد.
به گفته یوسفی، کوه آذرین الوند با گسل ها، شکافها و پروراندن زیباترین کانی های جهان در دل خود مهم‌ترین پدیده زمین شناختی همدان به حساب می آید که نظیر آن در کم‌تر جایی از ایران دیده میشود و وجود همین یک پدیده قوی ترین علتی برای دفاع از ثبت ژئوپارک در استان همدان است.
وی تصریح کرد: پدیده های گنج‌نامه و کتیبه های گرانیتی آن و غار علی‌صدر بعنوان طولانی ترین غار آبی جهان، ظرفیت ژئوپارک اکباتان را در این خطه صد چندان میکند.
تیرماه سال نود و هفت، ریس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی ایران به استناد ویژگیهای منحصر به فرد همدان، پیشنهاد ثبت ژئوپارک را در این منطقه مطرح کرد.
ژئوپارک محدوده ای با وسعت کافی و مرزهای مشخص، حاوی چندین پدیده بارز زمین شناسی، آثار تاریخی، بوم شناسی، باستان شناسی و میراث فرهنگی و طبیعی است که قدرت نقش آفرینی در توسعه اقتصادی پیرامون خود را دارد.
این تعریفی است که یونسکو از ژئوپارک ارایه میدهد و هم اینک رویای رساندن رکورد صد و بیست و هفت ژئوپارک به عدد پانصد را در سر می پروراند؛ ایران نیز پا به پای کشورهای دیگر برای افزایش سهمیه خود در این شبکه جهانی گردشگری میکوشد.
ژئوپارک قشم بعنوان یک ژئوپارک جهانی تا سال ۲۰۲۰ به‌ صورت رسمی زیر نظر یونسکو فعالیت میکند.
منبع: ایرنا

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۰ تیر ۹۹
538 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0