راکد ماندن چهار هزار و هفتصد معدن دارای پروانه بهره‌برداری در کشور راکد ماندن چهار هزار و هفتصد معدن دارای پروانه بهره‌برداری در کشور

راکد ماندن چهار هزار و هفتصد معدن دارای پروانه بهره‌برداری در کشور

راکد ماندن چهار هزار و هفتصد معدن دارای پروانه بهره‌برداری در کشور ، به علت داشتن معارضان محلی و دولتی، نبود بازار و صنایع معدنی و فرسودگی ماشین‌آلات است

کد خبر: 991006003 تاریخ انتشار: شنبه ۶ دی ۹۹ - ۸:۰۷ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، راکد ماندن چهار هزار و هفتصد معدن دارای پروانه بهره‌برداری در کشور ، به علت داشتن معارضان محلی و دولتی، نبود بازار و صنایع معدنی و فرسودگی ماشین‌آلات است

راکد ماندن چهار هزار و هفتصد معدن دارای پروانه بهره‌برداری در کشور

راکد ماندن چهار هزار و هفتصد معدن دارای پروانه بهره‌برداری در کشور
چرا چهار هزار و هفتصد معدن در کشور غیرفعال است؟
رئیس سازمان نظام مهندسی معادن ایران بیان کرد: چهار هزار و هفتصد معدن دارای پروانه بهره‌برداری در کشور به علت داشتن معارضان محلی و دولتی، نبود بازار و صنایع معدنی و فرسودگی ماشین‌آلات غیرفعال و راکد است.
تقی نبئی، با اشاره به تعطیلی و رکود چهل و ‌سه درصد از معادن کشور تصریح کرد: از یازده هزار معدن موجود در کشور چهار هزار و هفتصد معدن دارای پروانه بهره‌برداری در کشور به علت داشتن معارضان محلی و دولتی، نبود بازار و صنایع معدنی و فرسودگی ماشین‌آلات غیرفعال و راکد است.
نبئی با عنوان این که علل رکود و تعطیلی این معادن در یک سال گذشته مطالعه و احصا شده است، ادامه داد: در حال حاضر وجود معارضان محلی در روستاها و دستگاه‌ های دولتی دلیل عمده غیرفعال بودن معادن یاد شده است. ضمن اینکه معادن ما از مشکل تامین مالی و نبود سرمایه‌گذار برای فعال‌سازی و بهره‌برداری هم رنج می ‌برند.
رئیس سازمان نظام مهندسی معادن ایران با اشاره به نبود بازار مصرف برای بسیاری از محصولات معادن عنوان کرد: با توجه به اینکه صنایع معدنی مصرف‌کننده اصلی مواد معدنی تولیدی معادن به حساب می ‌آیند، کمبود این صنایع در کشور سبب شده که بخشی از ظرفیت معدنی نتواند فعال شود و به حالت راکد و غیرفعال باقی بماند.
هزار معدن کشور فعال می ‌گردند
نبئی هم‌چنین از تصمیم وزارت صمت برای فعال‌سازی هزار معدن غیرفعال خبر داد و افزود: قرار شده در چارچوب طرح احیای معادن این هزار معادن در سطح کشور شناسایی و مشخص گردند و ضمن رفع مشکلاتشان احیا شده و به چرخه تولید و سوددهی اقتصادی بازگردند.
رئیس سازمان نظام مهندسی معادن ایران، هم‌چنین با اشاره به وضعیت معادن در استان قزوین ادامه داد: در قزوین حدود پنجاه درصد معادن دارای پروانه بهره‌برداری فعال نیست که علل اصلی غیرفعال بودن همان مواردی است که عرض کردم، ضمن اینکه در استان قزوین تعارضات زیادی بین سازمان حفاظت محیط زیست و سرمایه‌گذاران حوزه معادن وجود دارد.
نبئی خاطر نشان کرد: استان قزوین دارای ذخیره بالایی از معادن سیلیس است که می ‌تواند در صنایع ساخت انواع شیشه به ویژه شیشه جام و شیشه فلوت مورد استفاده قرار گیرد و بنابراین باید این معادن در اولویت احیا قرار بگیرند تا بتوانیم بخش زیادی از نیاز صنایع شیشه‌ای ایران را از طریق همین معادن سلیس قزوین تامین کنیم.
منبع: خبرگزاری تسنیم

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۶ دی ۹۹
622 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0