بیوگرافی Squire Whipple اسکوایر ویپل

بیوگرافی Squire Whipple

اسکوایر ویپل (تولد در 16 سپتامبر 1804 –مرگ در 15 مارس 1888)مهندس عمران متولد هاردویک ، ماساچوست ، ایالات متحده بود. خانواده وی هنگام سیزده سالگی به نیویورک نقل مکان کردند. وی تحصیلات متوسطه خود را در آکادمی فیرفیلد در هرکیمر ، نیویورک دریافت کرد و پس از گذشت تنها یک سال از کالج Union در نیویورک فارغ التحصیل شد. وی به عنوان پدر پل های فلزی در آمریکا شناخته شده است.

کد خبر: 190810010 تاریخ انتشار: شنبه ۱۹ مرداد ۹۸ - ۲:۳۸ ب.ظ

کلیات

اسکوایر ویپل (تولد در ۱۶ سپتامبر ۱۸۰۴ –مرگ در ۱۵ مارس ۱۸۸۸)مهندس عمران متولد هاردویک ، ماساچوست ، ایالات متحده بود. خانواده وی هنگام سیزده سالگی به نیویورک نقل مکان کردند. وی تحصیلات متوسطه خود را در آکادمی فیرفیلد در هرکیمر ، نیویورک دریافت کرد و پس از گذشت تنها یک سال از کالج Union در نیویورک فارغ التحصیل شد. وی به عنوان پدر پل های فلزی در آمریکا شناخته شده است.

بیوگرافی Squire Whipple

بیوگرافی  Squire Whipple

اسکوایر ویپل در ۱۵ مارس ۱۸۸۸ در البانی ، نیویورک ایالات متحده آمریکا درگذشت و در قبرستان روستایی آلبانی ، مناندس ، نیویورک دفن شد.

اسکوایر ویپل یک صنعتگر اصیل بود که از کودکی مشاهده هنر ساخت و ساز را آغاز کرد. او فرزند یک کشاورز بود و علاقه زیادی به ساخت و ساز و مواد مورد استفاده برای آن داشت. وی پس از فارغ التحصیلی ، آموزش ساخت کانال و راه آهن را یاد گرفت و خیلی زود راه خود را برای تبدیل شدن بهیکی از بهترین مهندسان در تمام دوران انجام داد. وی استفاده از آهن را به عنوان ماده اصلی ساخت پل ها به جای چوب برای افزایش پایداری و استحکام پل ها تشویق کرد. وی استفاده از علم را در مهندسی محبوب كرد و با تلاش های مصمم خود مفهوم ساخت پل را مدرن كرد.حق ثبت ایده ها و اختراعات وی شامل اثبات توانایی وی در طراحی و تبدیل ایده های خود به  دنیای واقعی موجود می شود. حتی امروزه نبوغ او جهان را روشن می کند زیرایکی از قدیمی ترین پل های آهنی که بر اساس طرح ثبت شده وی ساخته شده است هنوز در آمریکا دست نخورده است. وی با پیشرفتهای جدید خود در حوزه ساخت و ساز پل ، در رشته مهندسی عمران تحول و انقلابی را بوجود آورد. او آغاز دوره جدیدی را برای مهندسان عمران نشان داد و به این ترتیب “پدر پل آهنین در آمریکا” شد.

نظام مهندسی عمران تبریز

آزمون نظام مهندسی عمران چیست

دوران کودکی و اوایل زندگی

پدرش در نزدیکی گرینویچ ماساچوست طراحی ، ساخت و اداره یک خط ریسندگی را انجام داد و به همین دلیل در سنین جوانی در معرض ساخت و سازها و مصالح به كار رفته در آن قرار گرفت.

 

در سال ۱۸۱۷ ، خانواده ویپل به شهر Orsego در نزدیکی کوپرستاون ، نیویورک نقل مکان کردند و در آنجا بهترین آموزش ممکن در بین مدارس دولتی را دریافت کرد.

بیوگرافی Squire Whipple

زندگی حرفه ای

ویپل فهمید که کانال تازه گسترش یافته اری(Erie(نه تنها به پل های جدید نیاز دارد تا پل ها و ساختار های چوبی موجود در حال پوسیدگی را جایگزین کند ، بلکه در مواردینیاز به دهانه های بزرگی در پل ها می باشند. وی در سال ۱۸۴۱ حق ثبت اختراع خود را براییكپل آهنی دریافت كرد. یك خصوصیت مهم در طراحی پل ویپل استفاده او از اعضای فرفورژه و چدن بود ، اولی برای حمایت از بارهای كششی و دومی برای بارهای فشاری. استفاده از دو نوع آهن هزینه را کاهش داد ، زیرا آهن فرفورژه یک ماده گران قیمت بود.

طی دو دهه آینده ، بیش از ۱۰۰ پل آهنی که با طراحی ویپل ساخته شده اند ، در کانال اری و سایر کانال ها و خطوط ریلی قرار دارد. ویپل بعداً طرح های دیگر پل ، از جمله “خرپایی ذوزنقه ایWhipple” را ایجاد کرد ، که احتمالاً مشهورترین طراحی وی پل متحرکی است که در کنار کانال اری در اوتیکا ، نیویورک در سال ۱۸۷۳ بود.

اسکوایر ویپل در سال ۱۸۴۱ ترازوی اندازه گیری وزن با ظرفیت ۳۰۰ تن را ساخت و این بزرگترین وسیلهاندازه گیری وزن در آن زمان بود که از آن برای وزن کردن کشتی ها در کانال ها استفاده می کردند.

اسکوایر ویپل نخستین پل راه آهن ذوزنقهبا دهانه بلند را در راه آهن نیویورک در غرب تروی و یوتیکا ، نیویورک ساخت.

یكی از دستاوردهای برجسته نوشته شده اسکوایر ویپل كه در سال ۱۸۴۷ نوشت و منتشر كرد. به طور صحیح تنش های موجود در خرپا های پل را تجزیه و تحلیل کرد و روشهای ریاضی را برای پاسخ دادن به آنها که هنوز در ساختن پل ها مفید هستند ، تهیه کرد.

 

 

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۹ مرداد ۹۸
1808 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0