نظام مهندسی به وظایف خود درست عمل نمیکند دیوار اعتماد میان مردم و مهندسین ترک برداشته است

گردهمایی تخصصی ‘درسهایی از زلزله کرمانشاه’

نایب رئیس نظام مهندسی کشور با اشاره به کم و کیف تخریب سازه ها در زلزله بیست و یکم ابان استان کرمانشاه بیان داشت: دیوار اعتماد میان مردم و مهندسین ترک برداشته است .

کد خبر: 961007018 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۷ دی ۹۶ - ۱:۴۰ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ، نایب رئیس نظام مهندسی کشور با اشاره به کم و کیف تخریب سازه ها در زلزله بیست و یکم ابان استان کرمانشاه بیان داشت: دیوار اعتماد میان مردم و مهندسین ترک برداشته است .گردهمایی تخصصی ‘درسهایی از زلزله کرمانشاه’

گردهمایی تخصصی 'درسهایی از زلزله کرمانشاه'

گردهمایی تخصصی ‘درسهایی از زلزله کرمانشاه’

گردهمایی تخصصی ‘درسهایی از زلزله  کرمانشاه’

منصور بهادری روز ۵ شنبه در گردهمایی تخصصی درسهایی از زلزله کرمانشاه که با حضور کارشناسهای سازه و مسئولان ارشد پژوهشکده زلزله در ایلام برگزار گردید، ادامه داد: زمانیکه اخلاق حرفه ای رعایت نمیشود سرمایه اجتماعی و اعتماد مردم از دست میرود.
بهادری با بیان این که اعتماد مردم به جامعه مهندسی مخدوش شده افزود: قبل از آن که بنای اعتماد مردم به مهندسین بطور کامل فرو بریزد باید سعی کرد که با اجرا و نظارت حرفه ای و اخلاقی ، محصول استاندارد و ساختمانهای ایمن به مردم تحویل دهیم تا مجددا اعتماد مردم ایجاد گردد.
وی هم چنین عنوان داشت: بخش عظیمی از ساخت و ساز در کشور در اختیار جامعه مهندسین است ولی سایر ساخت و ساز در کشور نیز استاندارد نیستند و چرخه معیوبی در این زمینه وجود دارد.
نایب رئیس نظام مهندسی ساختمان کشور تصریح کرد: در روش ساخت و ساز در کشور دست کم دو دوره از دنیا عقب هستیم و این روش ساخت و ساز منسوخ شده است و وزارت راه و شهرسازی باید نسبت به تغییر آئین نامه های ساخت و ساز اقدام نماید.
بهادری خاطر نشان کرد: ساخت و ساز به روش کنونی از نظر زیست محیطی بهیچ عنوان به صرفه نیست و مستلزم مصرف آب فراوانی است که با توجه به بحران آب در کشور باید بازنگری گردد.

گردهمایی تخصصی ‘درسهایی از زلزله کرمانشاه’


این گردهمایی در چهار محور ساختمانهای فلزی، بتنی، بنایی و حیاتی و با حضور مهدی زارع استاد زلزله شناسی و افشین کلانتری ریاست پژوهشکده بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله و هم چنین عضوهای سازمان نظام مهندسی ساختمان ایلام برگزار گردید.
زلزله بیست و یکم آبان ازگله کرمانشاه به قدرت ۷٫۳ ریشتر در عمق بیست و یک کیلومتری زمین رخ داد و در منطقه وسیعی در کشورهای ایران، عراق، ترکیه، جمهوری آذربایجان، کویت، مصر و امارات احساس شد.
این زلزله ششصد و پنجاه کشته و ده هزار مصدوم و هم چنین خسارات فراوان مالی بجای گذاشت.

منبع : ایرنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

پاسخنامه آزمون نظام مهندسی شهریور ۹۵

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۷ دی ۹۶
1075 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0