نظام مهندسی خراسان جنوبی: در ساخت و سازهای شهری ۹۷ درصد تخلفات ساختمانی دیده شد نظام مهندسی خراسان جنوبی: در ساخت و سازهای شهری ۹۷ درصد تخلفات ساختمانی دیده شد

نظام مهندسی خراسان جنوبی: در ساخت و سازهای شهری ۹۷ درصد تخلفات ساختمانی دیده شد

نظام مهندسی خراسان جنوبی: در ساخت و سازهای شهری ۹۷ درصد تخلفات ساختمانی دیده شد  ، تخلفات ساختمانی به صورت گسترده و بعضاً با آگاهی رخ می‌ دهد

کد خبر: 011223003 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۳ اسفند ۰۱ - ۱:۱۶ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، نظام مهندسی خراسان جنوبی: در ساخت و سازهای شهری ۹۷ درصد تخلفات ساختمانی دیده شد  ، تخلفات ساختمانی به صورت گسترده و بعضاً با آگاهی رخ می‌ دهد

نظام مهندسی خراسان جنوبی: در ساخت و سازهای شهری ۹۷ درصد تخلفات ساختمانی دیده شد

نظام مهندسی خراسان جنوبی: در ساخت و سازهای شهری ۹۷ درصد تخلفات ساختمانی دیده شد
رئیس سازمان نظام مهندسی خراسان جنوبی با بیان اینکه در ساخت و سازهای شهری در استان، نود و هفت درصد تخلفات ساختمانی دیده شده است، بیان کرد: تخلفات ساختمانی به صورت گسترده و بعضاً با آگاهی رخ می‌ دهد.
عباس عامری گفت: از صد و هشتاد بازدید انجام‌شده از ساخت و سازهای شهری استان خراسان جنوبی در طول سال‌ های ۹۷ و ۹۸ حدود نود و هفت درصد تخلفات ساختمانی دیده شده که در این بین فراوانی سه تخلف اصلی بیش از نود درصد بوده است.
عامری ادامه داد: هدف ما مقصر جلوه دادن دستگاه اجرایی خاصی در این زمینه نیست ولی مسئولیت نهایی هرگونه ساخت و ساز در استان نظام مهندسی است و باید پاسخگو باشد.
وی به وابستگی درآمد شـهرداری‌ ها به تخلفات کمیسیون ماده ۱۰۰ گریزی زد و با بیان اینکه مدیران به دنبال مخفی کردن موضوعی هستند کـه بـه راحتی توسط دستگاه‌ های اطلاعاتی قابل شناسایی است، ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ درآمد شهرداری بیرجند به عنوان بودجه پیشنهادی از محل کمیسیون ماده صد، مبلغ ۵۴ میلیارد تومان بوده ولی درآمد محقق شده ۸۴ میلیارد تومان بوده است.
وی گفت: در سال ۱۴۰۱ با رویکرد مدیریت فعلی شهرداری کـه می‌ گوید می‌خواهم جلوی تخلف را بگیرم، بودجه ۵۴ میلیارد بـه ۸۹ میلیارد تومان مصوب رسیده که تاکنون ۸۵ میلیارد تومان آن محقق شده است.
رئیس سازمان نظام مهندسی خراسان جنوبی، با بیان اینکه اگر اعتقاد داریم باید جلوی تخلفات گرفته شود نباید شصت درصد بودجه خود را از این محل ببینیم و آن را افزایش دهیم، گفت: ایـن رقم در سال ۱۴۰۲ به ۱۳۲ میلیارد تومان افزایش یافته و این اعداد و ارقام نشان می‌دهد که ما پذیرفته‌ایم تخلف ساختمانی وجود دارد.
وی گفت: اینکه عنوان می‌ شود ما می‌ خواهیم جلوی تخلفات سـاختمانی را بگیریـم اما تجربه نشان داده کـه امکان‌پذیر نیست چرا که شما در یک شهر نمی‌ توانید قیمت تمام شده مسکن را به هم بزنید و این کار باعث رکود مسـکن و بیکاری و خروج سرمایه از شهر می‌شود.
وی با بیان اینکه ۹۷ درصد کسانی که وارد حوزه ساخت و ساز می‌ شوند متخلف هستند و چون همه این را پذیرفته‌اند وجهه خیلی بدی هم ندارد، افزود: ناظر هم در این بیشتر یک متخلف می‌ شود و چاره‌ای هم ندارد این طرح‌ ها عبور کرده‌اند و به دنبال طرح‌ های محله محورند.
منبع: خبرگزاری تسنیم

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۳ اسفند ۰۱
235 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0