سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان جنوبی پیشقدم و پیشرو در موضوع مجریان ذیصلاح سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان جنوبی پیشقدم و پیشرو در موضوع مجریان ذیصلاح

سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان جنوبی پیشقدم و پیشرو در موضوع مجریان ذیصلاح

سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان جنوبی پیشقدم و پیشرو در موضوع مجریان ذیصلاح ، است. هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان با معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری دیدار کردند

کد خبر: 001029004 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۹ دی ۰۰ - ۱۰:۴۲ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان جنوبی پیشقدم و پیشرو در موضوع مجریان ذیصلاح ، است. هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان با معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری دیدار کردند

سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان جنوبی پیشقدم و پیشرو در موضوع مجریان ذیصلاح

سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان جنوبی پیشقدم و پیشرو در موضوع مجریان ذیصلاح
دیدار هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان با معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری
اعضا هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان جنوبی با عباس زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری دیدار و گفتگو کردند.
۳ شنبه بیست و هشتم دی ماه، عامری رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان بهمراه هیات مدیره با عباس زاده معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری دیدار و گفت‌وگو کردند.
عامری رییس سازمان در ابتدای این نشست ضمن عرض تبریک به معاونت هماهنگی امور عمرانی با اشاره به اینکه سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان جنوبی بزرگ‌ترین سازمان مردم نهاد در تعداد اعضا است، گفت: برای حل مشکلات و دغدغه های جامعه مهندسی در کوتاه مدت، راهکاری که می تواند هم‌زمان سبب ارتقا کیفیت ساخت و ساز شهری و اشتغال مهندسان شود، بهکارگیری ظرفیت معطل مانده قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان است.
وی ادامه داد: کنترل ساختمان برای بکارگیری مجریان ذی صلاح و اجرایی کردن برخی مباحث مقررات ملی ساختمان از جمله مبحث بیست و دوم مقررات ملی ساختمان با موضوع نگه‌داری از ساختمان از دیگر راه‌کارها در این زمینه است که سازمان نظام مهندسی ساختمان در بحث مجریان ذی صلاح پیشقدم و پیشرو بوده است.
عامری تصریح کرد: راهکار حل مشکلات صنعت ساختمان و ارتقای کیفیت ساخت و ساز فقط ورود افراد با صلاحیت به حوزه ساختمان، استفاده از مصالح درجه یک و افزایش نظارتها از سوی دستگاههای ناظر شامل شهرداریها و سازمانهای نظام مهندسی ساختمان و اجرای مقررات ملی ساختمان است.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان، با تاکید بر سوق یافتن ساخت و سازها به سمت تخصصی سازی و استفاده از توان مهندسان در این حوزه، گفت: استفاده از نیروهای متخصص در این حوزه موجب افزایش اشتغال، ارتقای کیفیت ساخت و ساز و صیانت از سرمایه های ملی کشور می شود.
وی گفت: اهداف قانونی این سازمان در چهار بعد اصلی استفاده از نیروی مهندسی خلاق کشور برای ارتقای ساخت و ساز و اشاعه معماری ایرانی – اسلامی و استفاده از تکنولوژیهای جدید در این راستا، تنسیق مهندسان، آموزش مهندسان و ترویج مقررات ملی ساختمان مشخص شده و رسانه ها در رسیدن به اهداف این سازمان نقش بسزایی ایفا می کنند.
عامری گفت: سازمان نظام مهندسی ساختمان با تدوین مقررات ساخت و ساز و عملی کردن این مقررات گام مهمی در ارتقای کیفیت ساخت و سازها در کشور برداشته و خدمات این سازمان در کاهش آمار تلفات زلزله ها تاثیر گذار بوده است.
معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری با بیان اینکه مسایل مربوط به ماده صد موجب بروز مشکلات در سطح شهرها و استانها می شود، افزود: تعداد پرونده های ماده ۱۰۰ و خلافهای ساختمانی در این استان به مراتب بیشتر از پروانه های ساختمانی صادره است.
وی ادامه داد: این موضوع موجب بروز چالش در ساخت و سازها شده و پایین بودن جرایم ماده صد موجب هدایت سازندگان مسکن به تخلفات در ساخت و ساز شده است.
عباس زاده ادامه داد: برای جلوگیری از تخلفات سازندگان در حوزه ساخت و ساز قوانین بازنگری،ازجمله طرح تفصیلی که اگر پاسخگوی نیاز سازنده نیست تراکم طبقات افزایش و جرایم ماده صد آنقدر افزایش یابد که کسی مبادرت به انجام خلاف در این حوزه نکند.
وی، با اشاره به اینکه موضوعات معماری و شهرسازی به طور مستقیم با منافع مادی و معنوی جامعه در ارتباط است، عنوان کرد: تا زمانی که برخی از تخلفات ساختمانی تبدیل به جرم نشده و یا ضمانتهای اجرایی برای جلوگیری از آن ها ایجاد نشده است، نمی توان از بروز آن ها جلوگیری کرد که این مسئله باعث ایجاد چالش های در جامعه مهندسی شده است.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان جنوبی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۹ دی ۰۰
260 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0