رفع مشكل بهره برداران معادن خوزستان براي به كارگيري مسئول فني در معادن خوزستان رفع مشكل بهره برداران معادن خوزستان براي به كارگيري مسئول فني در معادن خوزستان

رفع مشكل بهره برداران معادن خوزستان براي به كارگيري مسئول فني در معادن خوزستان

رفع مشكل بهره برداران معادن خوزستان براي به كارگيري مسئول فني در معادن خوزستان ، به واسطه پي گيري زیادی، صورت گرفت. خوزستان داراي صد و نود و هشت، معدن فعال است

کد خبر: 000630002 تاریخ انتشار: سه شنبه ۳۰ شهریور ۰۰ - ۵:۳۰ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، رفع مشكل بهره برداران معادن خوزستان براي به كارگيري مسئول فني در معادن خوزستان ، به واسطه پي گيري زیادی، صورت گرفت. خوزستان داراي صد و نود و هشت، معدن فعال است

رفع مشكل بهره برداران معادن خوزستان براي به كارگيري مسئول فني در معادن خوزستان

رفع مشكل بهره برداران معادن خوزستان براي به كارگيري مسئول فني در معادن خوزستان
حل مشكل بهره برداران معادن خوزستان
به واسطه پي گيري صورت گرفته، مشكل بهره برداران معادن خوزستان براي به كارگيري مسئول فني در معادن خوزستان رفع گردید.
دبير شوراي گفت وگوي دولت و بخش خصوصي خوزستان بیان کرد: برابر با پيگيري دبيرخانه شورا و همچنين به واسطه تعامل صورت گرفته با وزارت صنعت، معدن و تجارت، درجه بندي معادن استان خوزستان اصلاح و بازنگري گردید.
شهلا عموري گفت: با تغيير در درجه بندي معادن استان خوزستان، مشكل اعضاي نظام مهندسي معدن استان كه فاقد پروانه اشتغال (در رشته استخراج) هستند براي به كارگيري در شغل مسئولان فني معادن رفع گردید.
عموری افزود: بعد از تغيير درجه بندي معادن استان، اعضاي سازمان نظام مهندسي معدن كه فاقد پروانه اشتغال (صادره از وزارت صمت) هستند مي توانند به صورت پاره وقت با بهره برداران معادن خوزستان همكاري كنند.
وی ادامه داد: خوزستان داراي صد و نود و هشت، معدن فعال است كه ماهيت هفتاد درصد مواد استحصال شده از آن ها شن و ماسه (مخلوط كوهي) است و سالانه صد و پنجاه هزار تن شن و ماسه از اين معادن استخراج مي گردد.
آيين نامه اجرايي قانون معادن كشور پيش از اين داراي الزاماتي است كه از جمله آن برخورداري معادن از مسئول فني است كه خوزستان در اين زمينه به واسطه نوع درجه بندي معادن از افراد واجد شرايط بسيار محدودي برخوردار است و همين امر سبب سلب صلاحيت تعداد زيادي از معادن اين استان شده است.
قانون معادن در سالهاي ۱۳۷۷ و ۱۳۹۲ مورد بازنگري و اصلاح قرار گرفت، اما وزارت صنعت، معدن و تجارت اجرايي شدن كامل اين قانون را به منظور رعايت اصول علمي و فني استخراج معادن از ابتداي امسال با حساسيت بيشتري دنبال مي كند.
منبع: دنیای معدن

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳۰ شهریور ۰۰
442 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0