حل مشکلات در مورد توزیع نهاده‌های دامی با جمع‌آوری اطلاعات دقیق جمعیت دام حل مشکلات در مورد توزیع نهاده‌های دامی با جمع‌آوری اطلاعات دقیق جمعیت دام

حل مشکلات در مورد توزیع نهاده‌های دامی با جمع‌آوری اطلاعات دقیق جمعیت دام

حل مشکلات در مورد توزیع نهاده‌های دامی با جمع‌آوری اطلاعات دقیق جمعیت دام ، استان قم مرتفع می گردد. حدود یک هزار و پانصد واحد دارای پروانه بهره برداری دامداری سبک و سنگین به ظرفیت دویست و سی هزار راس در استان وجود دارد

کد خبر: 990828003 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۸ آبان ۹۹ - ۸:۵۰ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، حل مشکلات در مورد توزیع نهاده‌های دامی با جمع‌آوری اطلاعات دقیق جمعیت دام ، استان قم مرتفع می گردد. حدود یک هزار و پانصد واحد دارای پروانه بهره برداری دامداری سبک و سنگین به ظرفیت دویست و سی هزار راس در استان وجود دارد

حل مشکلات در مورد توزیع نهاده‌های دامی با جمع‌آوری اطلاعات دقیق جمعیت دام

حل مشکلات در مورد توزیع نهاده‌های دامی با جمع‌آوری اطلاعات دقیق جمعیت دام
رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی قم بیان کرد:
هزار و پانصد واحد دامداری دارای پروانه در قم وجود دارد
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی قم بیان کرد: حدود یک هزار و پانصد واحد دارای پروانه بهره برداری دامداری سبک و سنگین به ظرفیت دویست و سی هزار راس در استان وجود دارد.
عباس خرمی با اشاره به اینکه سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی مرجع صدور پروانه‌ های مرتبط با پرورش دام است، ابراز امیدواری کرد: با اجرای دستورالعمل‌ ها و جمع‌آوری اطلاعات دقیق جمعیت دام استان بسیاری از مسائل و مشکلات در مورد توزیع نهاده‌های دامی مرتفع می ‌گردد و گام موثری در جهت برنامه ریزی‌ های اصولی‌تر در بخش دام و طیور و خدمت رسانی بهتر به بهره برداران این حوزه صورت می‌گیرد.
خرمی ادامه داد: در همین راستا طبق راهبرد ابلاغ شده، سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، عهده‌دار مسئولیت جمع‌آوری و شناسایی جمعیت دام و طیور در سراسر کشور و از جمله استان قم شده که این مساله از اهمیت فراوانی برای کمک به حل مسائل و مشکلات بخش دام و طیور برخوردار است.
رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی قم تصریح کرد: با توجه به اهمیت و ضرورت تهیه اطلاعات دقیق و به‌روز برای برنامه ریزی توزیع نهاده‌های خوراک دام و طیور در سطح کشور و استان، دستورالعمل جمع آوری و شناسایی اطلاعات دام و طیور توسط وزارت جهاد کشاورزی ابلاغ شد که طبق آن ملاک تخصیص نهاده‌های یارانه‌ای برای واحدهای دام و طیور صنعتی، دامهای پلاک کوبی شده و ثبت شده در سامانه مربوطه است.
وی افزود: طبق دستورالعمل مذکور، سازمان نظام مهندسی کشاورزی ومنابع طبیعی بعنوان مدیرفرایند پلاک کوبی معین شده و پی‌گیری‌های لازم را برای تسریع در اجرای امور در دست اقدام دارد.
وی در ادامه به تعامل مطلوب این سازمان با معاونت بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان اشاره کرد و افزود: خوشبختانه دراستان، مسئولان بخش کشاورزی همکاری مناسبی با یک‌دیگر دارند که از جمله آن میتوان به نظارت بر تولید و توزیع خوراک دام استان و نظارت بر توزیع سبوس یارانه‌ای مرغداران فعال در قم اشاره کرد.
نزدیک به چهارده هزار تن در بخش کشاورزی قم فعالیت می ‌کنند که در این میان بیش از ۱ هزار تن خانم هستند.
بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی قم را روستاییان تشکیل می‌ دهند به‌نحوی‌که کشاورزی به‌تنهایی چهل و پنج درصد اشتغال روستائیان در بخش‌ های مختلف استان را به خود اختصاص داده است.
میزان متوسط تولید بخش کشاورزی استان قم در سال برابر هشتصد و پنج هزار تن در زمینهٔ محصولات زراعی،‌ باغی،‌ دامی و شیلات است.
منبع: ایرنا

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۸ آبان ۹۹
622 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0