راه حلهای ساماندهی ساخت و سازها در ایران از زبان رئیس سازمان نظام مهندسی راه حلهای ساماندهی ساخت و سازها در ایران از زبان رئیس سازمان نظام مهندسی

راه حلهای ساماندهی ساخت و سازها در ایران از زبان رئیس سازمان نظام مهندسی

راه حلهای ساماندهی ساخت و سازها در ایران از زبان رئیس سازمان نظام مهندسی ، بیان شد. طراحی ها متناسب با کلاس زمین باشد و سازه ها طبق استانداردها انتخاب گردد

کد خبر: 001006003 تاریخ انتشار: دوشنبه ۶ دی ۰۰ - ۱۱:۱۷ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، راه حلهای ساماندهی ساخت و سازها در ایران از زبان رئیس سازمان نظام مهندسی ، بیان شد. طراحی ها متناسب با کلاس زمین باشد و سازه ها طبق استانداردها انتخاب گردد

راه حلهای ساماندهی ساخت و سازها در ایران از زبان رئیس سازمان نظام مهندسی

راه حلهای ساماندهی ساخت و سازها در ایران از زبان رئیس سازمان نظام مهندسی
رئیس سازمان نظام مهندسی کشور به ارائه راه کارها در راستای ساماندهی ساخت و سازها در کشور داد.
احمد خرم غروب پنجم دی ماه در حاشیه بازدید از ارگ قدیم بم با بیان اینکه امروز سالگرد زلزله دلخراش بم و روز ایمنی در مقابل زلزله است و در ادامه افزود: باید به مقررات ملی ( آئین نامه ۲۸۰۰ ویرایش چهارم) توجه ویژه ای کرد و در سراسر کشور ساری و جاری شود و مبنای طراحی، اجرا و نظارت قرار گیرد تا شاهد فاجعه ای مانند زلزله های بم، منجیل رودبار و کرمانشاه نباشیم.
خرم تصریح کرد: مجریان و ناظران نباید سوری کار کنند و متعهد باشند، به گونه ای که اگر در دست راست یک مهندس قرآن کریم است باید در دست چپش ضابطه و استاندارد باشد و هیچ کدام را زیر پا نگذارد.
وی با تاکید بر آنکه ساخت و سازها روی گسل ها صورت نگیرد، ادامه داد: طراحی ها متناسب با کلاس زمین باشد و سازه ها طبق استانداردها انتخاب گردد تا با زلزله ای به بزرگی پنج ریشتر ساختمان فرو نریزد.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشور در ادامه در مورد کمیسیون ماده صد نیز بیان کرد: در کمیسیون ماده صد آمده است که وقتی ناظر یا شهرداری تخلف در ساخت و ساز دید می تواند گزارش دهد و جلوی کار را بگیرد کلمه “می تواند” یعنی نباید اجازه ادامه کار را داد مگر مملکت مسخره است که بنویسیم “می تواند برخورد بکند، می تواند برخورد نکند”.
وی تصریح کرد: خوشبختانه دولت و مجلس شورای اسلامی در صدد اصلاح قانون ماده صد هستند و اگر این قانون اصلاح شود ناظر مکلف می گردد، به شهرداری گزارش دهد و شهرداری نیز مکلف به برخورد و تخریب می گردد اما این برخورد باید در همان ابتدای کار اعمال گردد زیرا وقتی ساختمانی کامل احداث شد هیچ عاقلی دستور به تخریب آن نمی دهد.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشور، پیدا کردن اقتدار و سرعت عمل برای شهرداری را از ارکان مهم جلوگیری از تخلفات دانست و گفت: شاهدیم در برخی اوقات از زمان گزارش ناظر تا اقدام شهرداری حدود دو ماه طول می کشد باید بدانید که طی دو ماه می توانیم یک ساختمان ۳ طبقه احداث کرد.
خرم گفت: اگر مامور شهرداری کوتاهی کرد، باید با او نیز برخورد گردد و نباید طرحهای جامع، تفضیلی و مقررات ملی ساختمان نادیده گرفته شود.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشور گفت: اگر موارد فوق را جدی نگیریم، هم‌چنان تخلفات ادامه می یابد و شهرداری و سازمان نظام مهندسی نمی توانند جلوی تخلفات را بگیرند و با این اقدامات میتوان ساخت و سازها در کشور سامان داد و این وضعیت کنونی جزء تخریب و نابودی منابع سرمایه ای کشور ثمر دیگری ندارد
منبع: ایسنا

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۶ دی ۰۰
333 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0