شیرین سازی خاک، اصلاح الگوی کشت، توسعه گلخانه، متناسب با نیازمندی روستاهای هدف شیرین سازی خاک، اصلاح الگوی کشت، توسعه گلخانه، متناسب با نیازمندی روستاهای هدف

شیرین سازی خاک، اصلاح الگوی کشت، توسعه گلخانه، متناسب با نیازمندی روستاهای هدف

شیرین سازی خاک، اصلاح الگوی کشت، توسعه گلخانه، متناسب با نیازمندی روستاهای هدف ، در دستور کار باشد. اصلاح و به روز کردن اطلاعات و آمار برای اثربخشی برنامه ها و واقعی کردن آنها الزامی است

کد خبر: 000505003 تاریخ انتشار: سه شنبه ۵ مرداد ۰۰ - ۵:۲۰ ب.ظ
به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی ، شیرین سازی خاک، اصلاح الگوی کشت، توسعه گلخانه، متناسب با نیازمندی روستاهای هدف ، در دستور کار باشد. اصلاح و به روز کردن اطلاعات و آمار برای اثربخشی برنامه ها و واقعی کردن آنها الزامی است

شیرین سازی خاک، اصلاح الگوی کشت، توسعه گلخانه، متناسب با نیازمندی روستاهای هدفشیرین سازی خاک، اصلاح الگوی کشت، توسعه گلخانه، متناسب با نیازمندی روستاهای هدف

رئیس نظام مهندسی کشاورزی یزد بیان کرد:

شیرین سازی خاک، اصلاح الگوی کشت و توسعه گلخانه باید در دستور کار باشد

محمدرضا خلف باغی افزود: متناسب با نیازمندی روستاهای هدف، باید موضوعاتی چون شیرین سازی خاک، اصلاح الگوی کشت، توسعه گلخانه و …. در دستور کار قرار گیرد.

وی، ورود پارک علم و فناوری یزد به عنوان نهاد متولی توسعه نوآوری و فناوری در سطح جامعه را به حوزه کشاورزی و مباحث توسعه روستایی، مثبت و سازنده ارزیابی کرد و پیش نیاز آن را مطالعه سوابق فعالیتهای انجام یافته در این حوزه دانست.

به گفته خلف باغی، اصلاح و به روز کردن اطلاعات و آمار برای اثربخشی برنامه ها و واقعی کردن آنها الزامی است.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان یزد با ابراز تاسف از غیر واقعی بودن بسیاری از آمار و اعداد و ارقام موجود در بخش کشاورزی، تصریح کرد: روستا محیطی خاص است و در بسیاری از مواقع اتفاقاتی که در جوامع روستایی می‌افتد با آنچه ما فکر می‌ کنیم و یا در برنامه ها اعلام می گردد، کاملاً متفاوت است. ما باید حساسیت‌ ها و ظرافتهای کار در محیط روستا و بخش کشاورزی را بدرستی بدانیم و از افتادن در دام آمارسازیها که سد راه توسعه هستند، خودداری نماییم.

خلف باغی ادامه داد: در آغاز هر نوع برنامه ریزی برای توسعه روستاها و بخش کشاورزی باید بدانیم که امروزه بسیاری از روستاها کارکردهای قبلی خود را از دست داده و برخی صرفاً جنبه تفریحی و گردش گری پیدا کرده و یا بسیاری از روستاهای حاشیه ای، به شهرها ضمیمه و ملحق شده اند. منظور آنکه بمنظور به اثربخشی برنامه های توسعه روستایی لازم است روستاهایی با ویژگی‌ های خاص و برجسته انتخاب کرده و متوجه باشیم که پروژه ها کاملاً در جهت حل مشکلی خاص طراحی شده و “مسئله محور” باشند؛ چرا که تکرار کلیات، ما را بجایی نخواهند رسانید.

وی با عنوان این که متناسب با نیازمندی روستاهای هدف، باید موضوعاتی چون شیرین سازی خاک، اصلاح الگوی کشت، توسعه گلخانه و …. در دستور کار قرار گیرد، گفت: توجه به این موضوع ضروری است که توسعه فناوری‌ های نوین بطور طبیعی نیازمند سرمایه‌گذاری است. بنابراین کشاورزی در مقیاسهای کوچک نمی‌ تواند مخاطب اصلی طرح های توسعه فناوری محسوب گردد و بهمین علت، بهتر است روستاها یا مزارع بزرگ تولید محصولات اقتصادی همچون پسته در ابتدای طرح، هدف گذاری گردند.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان یزد، استان یزد را از قطبهای تولید پسته در کشور توصیف کرد که متأسفانه متوسط میزان عملکرد این محصول بسیار پایین و کم تر از ۱ تن در هکتار است. در حالی که رکورد تولید این محصول بیش از دوازده تن در هکتار در استان یزد ثبت شده و قطعاً بکارگیری فناوریها و روشهای تجربه شده می تواند بطور چشم گیری به بهبود عملکرد تولید پسته کمک کند.

وی با عنوان این که نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان یزد بعنوان تشکیلاتی فراگیر، پرسابقه و توانمند، دسترسی به منابع انسانی، توسعه دامنه نوآوری و استفاده از فناوریهای جدید را از جمله راهبردهای موفق در کمک به توسعه بخش کشاورزی میداند، تصریح کرد: از فعالیتهای در دست اجرای پارک علم و فناوری یزد در این جهت با استفاده از آمار و اطلاعاتی که در این مجموعه وجود دارد و ارائه مشاوره های فنی که احیاناً مورد نیاز خواهد بود، استقبال، پشتیبانی و حمایت خواهیم کرد.

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۵ مرداد ۰۰
810 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0