هوشمندسازی بخش ساختمان نیازمند ورود جدی‌ سازمان نظام‌ مهندسی ساختمان است هوشمندسازی بخش ساختمان نیازمند ورود جدی‌ سازمان نظام‌ مهندسی ساختمان است

هوشمندسازی بخش ساختمان نیازمند ورود جدی‌ سازمان نظام‌ مهندسی ساختمان است

هوشمندسازی بخش ساختمان نیازمند ورود جدی‌ سازمان نظام‌ مهندسی ساختمان است ، نیاز به ورودی جدی‌تر وزارت راه و شهرسازی و سازمان نظام‌مهندسی ساختمان دارد

کد خبر: 020830009 تاریخ انتشار: سه شنبه ۳۰ آبان ۰۲ - ۱۱:۵۲ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، هوشمندسازی بخش ساختمان نیازمند ورود جدی‌ سازمان نظام‌ مهندسی ساختمان است ، نیاز به ورودی جدی‌تر وزارت راه و شهرسازی و سازمان نظام‌مهندسی ساختمان دارد

هوشمندسازی بخش ساختمان نیازمند ورود جدی‌ سازمان نظام‌ مهندسی ساختمان است

هوشمندسازی بخش ساختمان نیازمند ورود جدی‌ سازمان نظام‌ مهندسی ساختمان است
رئیس پژوهشگاه نیرو گفت:
هوشمندسازی بخش ساختمان نیازمند ورود جدی‌ سازمان نظام‌ مهندسی ساختمان است
رئیس پژوهشگاه نیرو اظهار داشت: هوشمندسازی ساختمان که راهکار مناسبی برای مدیریت مصرف انرژی است، نیاز به ورودی جدی‌تر وزارت راه و شهرسازی و سازمان نظام‌مهندسی ساختمان دارد.
مجید عمیدپور گفت: موضوع مدیریت مصرف در ساختمان و استقرار یک سیستم هوشمند در بخش ساختمان جزو وظایف اصلی وزارت نیرو نیست و این موضوع باید از طریق مرکز تحقیقات ساختمان دنبال گردد.
عمیدپور گفت: البته ما اقداماتی در این زمینه انجام داده‌ایم و یک پروژه خیلی خوب چند سال پیش در معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری پی‌گیری گردید و با همکاری یو. ان. دی. پی سازمان ملل اقدام‌های خیلی خوبی انجام شد.
وی افزود: براثر این اقدامات در تعدادی از ساختمان‌های نمونه، هوشمندسازی انجام شده است.
رئیس پژوهشگاه نیرو افزود: متولی این مساله و اینکه موضوع به سرانجام برسد در وزارت راه و شهرسازی و سازمان نظام‌ مهندسی است که باید اقدام‌هایی انجام دهند.
عمیدپور تصریح کرد: این دو نهاد باید استاندارد اجباری در حوزه ساخت‌وساز پیشنهاد دهند، اما ما از نظر علمی در این زمینه اقدام کرده‌ایم.
وی گفت: برای اجرایی‌شدن این سیستم در ساختمان باید یک سری استانداردهای اجباری از طریق وزارت راه و شهرسازی و سازمان نظام پیگیری شود تا این سیستم ها در ساختمان‌ها استقرار یابند.
وی با بیان اینکه مسائل مربوطه توسط پژوهشگاه نیرو و وزارت نیرو مطرح شده و آرزوی ما اجرای آنها است، گفت: با اجرای این سیستم ها در ساختمان‌ها، بار شبکه کاهش‌ یافته و فشار از دوش وزارت نیرو در بخش مصرف برق و وزارت نفت در بخش مصرف گاز برداشته می‌شود.
منبع: بازار

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳۰ آبان ۰۲
105 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0