کاهش شصت درصدی هزینه خدمات مهندسی در استان آذربایجان غربی کاهش شصت درصدی هزینه خدمات مهندسی در استان آذربایجان غربی

کاهش شصت درصدی هزینه خدمات مهندسی در استان آذربایجان غربی

کاهش شصت درصدی هزینه خدمات مهندسی در استان آذربایجان غربی ،صورت گرفت. در این رابطه هزینه خدمات مهندسی در شهرک ‌های صنعتی آذربایجان‌غربی برای تحقق«جهش تولید» شصت درصد کاهش یافته است

کد خبر: 990230006 تاریخ انتشار: سه شنبه ۳۰ اردیبهشت ۹۹ - ۳:۳۳ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، کاهش شصت درصدی هزینه خدمات مهندسی در استان آذربایجان غربی ،صورت گرفت. در این رابطه هزینه خدمات مهندسی در شهرک ‌های صنعتی آذربایجان‌غربی برای تحقق«جهش تولید» شصت درصد کاهش یافته است

کاهش شصت درصدی هزینه خدمات مهندسی در استان آذربایجان غربی

کاهش شصت درصدی هزینه خدمات مهندسی در استان آذربایجان غربی

هزینه خدمات مهندسی در آذربایجان‌ غربی شصت درصد کاهش یافت

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان آذربایجان‌غربی بیان کرد: با توجه به شعار سال، هزینه خدمات مهندسی در شهرک‌ های صنعتی آذربایجان‌غربی برای تحقق«جهش تولید» شصت درصد کاهش یافت.

بهرنگ دیلمقانی با اشاره به رویکرد سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان در راستای تحقق شعار سال بیان داشت: در این رابطه هزینه خدمات مهندسی در شهرک ‌های صنعتی آذربایجان‌غربی برای تحقق«جهش تولید» شصت درصد کاهش یافته است.

دیلمقانی در ادامه با اشاره به ضعف در الگوی ایرانی اسلامی در ساختمان‌سازی گفن: متاسفانه از معماری اسلامی و ایرانی تاکنون تعریف و الگوی خاصی ارائه نشده است.

وی تصریح کرد: بنابراین با توجه به این که تاکنون دستورالعملی در این زمینه گرداوری نشده، به همین سبب این مهم اجرایی نشده است.

دیلمقانی در ادامه با اظهار تاسف از این که با شرایط ایده‌آل و مطلوب در ساختمان‌سازی فاصله وجود دارد، گفت: دلیل آن این است که مردم آگاهی لازم در این زمینه ندارند و باید مقررات ملی ساختمان در ساختمان‌سازی رعایت شده و برای مثال سازندگان ساختمان، بنایی مقاوم در برابر حریق و زمین لرزه احداث کنند.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان آذربایجان‌غربی، با اشاره به این که هم اکنون پانصد هزار عضو سازمانی متخصص غنی و فنی در سطح کشور وجود دارد، گفت: این تعداد در کل دنیا بی‌نظیر بوده و هدف سازمان نظام مهندسی نیز جلب رضایت مردمی است.

دیلمقانی، در ادامه با اشاره به ارائه خدمات الکترونیکی در سازمان نظام مهندسی گفت: شیوع ویروس کرونا تلنگری گردید تا خدمات حضوری به الکترونیکی تغییر یابد بنابراین خدمات‌گیرندگان نباید مجبور به مراجعه حضوری به ساختمان نظام مهندسی شوند.

وی با اشاره به این که اجرای مقررات ملی ساختمان وظیفه این سازمان غیردولتی است، گفت: این در حالی است که اجرای مهارتهای بیست و دو گانه ساختمان از لحاظ فناوری و فنی امکان‌پذیر نیست.

دیلمقانی در ادامه با اشاره به این که هم اکنون نوزده هزار عضو نظام مهندسی در آذربایجان‌غربی وجود دارد، گفت: از این تعداد نه هزار نفر دارای پروانه فعالیت حرفه‌ای در رشته‌های ۷ گانه هستند.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان آذربایجان‌غربی، با ابراز خرسندی از این که هم اکنون ساختمان‌ های استان در برابر زمین‌لرزه‌های متوسط و بالاتر مقاوم هستند، افزود: بنابراین در صورت وقوع زلزله شدید، تعداد تلفات احتمالی کاهش می‌ یابد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳۰ اردیبهشت ۹۹
403 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0