شصت معدن استان بر اساس ماده بیست معادن مشمول خسارت و سلب صلاحیت گردید شصت معدن استان بر اساس ماده بیست معادن مشمول خسارت و سلب صلاحیت گردید

شصت معدن استان بر اساس ماده بیست معادن مشمول خسارت و سلب صلاحیت گردید

شصت معدن استان بر اساس ماده بیست معادن مشمول خسارت و سلب صلاحیت گردید ، و آماده واگذاری به متقاضی جدید است. این معادن از سال های گذشته بلاتکلیف مانده و آماده برگزاری مزایده است

کد خبر: 020516009 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۶ مرداد ۰۲ - ۴:۲۵ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، شصت معدن استان بر اساس ماده بیست معادن مشمول خسارت و سلب صلاحیت گردید ، و آماده واگذاری به متقاضی جدید است. این معادن از سال های گذشته بلاتکلیف مانده و آماده برگزاری مزایده است

شصت معدن استان بر اساس ماده بیست معادن مشمول خسارت و سلب صلاحیت گردید

شصت معدن استان بر اساس ماده بیست معادن مشمول خسارت و سلب صلاحیت گردید
شصت معدن خراسان‌شمالی سلب صلاحیت شد
رییس سازمان نظام مهندسی معدن خراسان شمالی بیان کرد: شصت معدن استان بر اساس ماده بیست معادن مشمول خسارت و سلب صلاحیت گردید و آماده واگذاری به متقاضی جدید است.
طبق ماده ۲۰ قانون معادن؛ دارندگان مجوزهای اکتشاف و بهره‌برداری و اجازه برداشت که به تعهدات خود عمل نکنند با تعیین مهلتی مناسب اخطار دریافت و در غیر این صورت با تایید شورای عالی معادن ملزم به پرداخت خسارات ناشی از عدم انجام تعهدات مربوط می‌شوند و یا در نهایت برای ادامه عملیات فاقد صلاحیت شناخته می‌شوند.
مهدی سجادی در این مورد، گفت: این معادن از سال های گذشته بلاتکلیف مانده و آماده برگزاری مزایده است.
سجادی ادامه داد: ۲۸۰ فقره معدن در استان دارای پروانه بهره برداری و از این تعداد ۲۲۰ معدن فعال است البته شماری از این معادن با ظرفیت پایین فعالیت دارند.
وی ادامه داد: طولانی بودن زمان پاسخ استعلام ها از محیط زیست و منابع طبیعی و سخت گیری ها که در بیشتر موارد منجر به پاسخ های منفی می شود، معدن کاران را در همان گام نخست از ادامه راه منصرف می کند و باید این مشکلات برطرف گردد.
سجادی گفت: معدن موهبت الهی است که می تواند سبب تحول در این استان محروم شده و اقتصاد را رونق دهد اما در استان هم افزایی مناسبی برای توسعه فعالیت معادن وجود ندارد.
مشکل ماشین آلات برای معادن
رییس سازمان نظام مهندسی معدن خراسان شمالی معارضان محلی و دولتی را از دیگر مشکلات فعالیت در بخش معدن عنوان کرد و گفت: بخش معدن بدون هیچ‌گونه دفاع از وظایف حاکمیتی خود در مقابل معارضین محلی و ارگان‌های منابع طبیعی و محیط زیست متضرر بوده و هست.
رییس سازمان نظام مهندسی معدن خراسان شمالی افزود: برای مثال مطابق ماده ۲۴ قانون معادن استعلام برای یک بار و برای کل محدوده معدنی انجام می گردد و ارگان‌های زیربط باید در دو ماه نسبت به پاسخ‌گویی و اظهار نظر برای کل محدوده انجام شود در غیر این صورت به منزله موافقت تلقی می شود، اما متاسفانه کارشناسان منابع طبیعی با اظهار نظرهای سلیقه‌ای موجب از بین رفتن امنیت سرمایه گذاری این بخش شده اند.
وی در بخش دیگر اظهارات خود با اشاره به اینکه کمبود ماشین آلات از دیگر مشکلات معدن کاران استان است، تصریح کرد: بیشتر این معدن کاران توان مالی برای خرید این ناوگان را ندارند، بخش زیادی از ناوگان استیجاری و فرسوده است.
سجادی ادامه داد: بسیاری از معادن استان، کوچک مقیاس هستند و با کوچک ترین تغییر در بخش نامه ها و یا آیین نامه ها دچار مشکل شده و از توجیه اقتصادی خارج می شوند.
وی یکی از ظرفیت های موجود در استان را معادن سنگ های تزیینی عنوان کرد و گفت: بیش از سی معدن مرمریت وجود دارد که بخش زیادی از آنان تعطیل یا نیمه فعال است در این باره باید مطالعات اکتشافی و بررسی دلایل تعطیلی به صورت دقیق انجام گردد.
منبع: آهن نیوز

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۶ مرداد ۰۲
632 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0