شصت و چهار درصد ساختمان‌های تهران فاقد مجری صاحب صلاحیت شصت و چهار درصد ساختمان‌های تهران فاقد مجری صاحب صلاحیت

شصت و چهار درصد ساختمان‌های تهران فاقد مجری صاحب صلاحیت

شصت و چهار درصد ساختمان‌های تهران فاقد مجری صاحب صلاحیت ، است که می ‌تواند در کیفیت بنا موثر باشد. در باره کیفیت ساختمان در تهران، مردم باید مطالبه‌گر باشند

کد خبر: 990730003 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۳۰ مهر ۹۹ - ۶:۴۲ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، شصت و چهار درصد ساختمان‌های تهران فاقد مجری صاحب صلاحیت ، است که می ‌تواند در کیفیت بنا موثر باشد. در باره کیفیت ساختمان در تهران، مردم باید مطالبه‌گر باشند

شصت و چهار درصد ساختمان‌های تهران فاقد مجری صاحب صلاحیت

شصت و چهار درصد ساختمان‌های تهران فاقد مجری صاحب صلاحیت
شصت و چهار درصد ساختمان‌های تهران فاقد مجری صاحب صلاحیت است
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران بیان کرد: شصت و چهار درصد ساختمان‌های تازه احداث در این استان فاقد مجری صاحب صلاحیت است که می ‌تواند در کیفیت بنا موثر باشد.
سعید سعیدیان اظهار داشت: در صورتیکه حلقه‌های مختلف احداث یک بنا کامل نباشد، نمی ‌توان اطمینانی در مورد کیفیت ساختمان داد و یکی از حلقه ‌هایی که می ‌تواند در کیفیت ساختمان مطرح باشد و مسئول احداث آن را معرفی کند، مجری صاحب صلاحیت است.
وی گفت: در صورتیکه نسبت به تکمیل حلقه‌های احداث ساختمان بویژه مجری صاحب صلاحیت بی‌توجهی گردد، همه متولیان از شهرداری تا وزارت راه و شهرسازی در مورد اجرا نشدن کامل قانون مسئول و محکوم خواهند بود.
سعیدیان عنوان داشت: در باره کیفیت ساختمان در تهران، مردم باید مطالبه‌گر باشند و یکی از مواردی که باید در زمان خرید و احداث بنا مد نظر قرار دهند توجه به شناسنامه فنی و ملکی است که متولی و مسئولان هر بخشی را معرفی می ‌کند.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران بر ضرورت مطالبه مردم برای اجرای درست قانون در احداث ساختمان ‌ها تاکید و کرد و ادامه داد: شناسنامه فنی و ملکی کمک می ‌کند تا خریدار و بهره‌بردار مشاهده کند که ساختمان تا چه میزان طبق اصول و قوانین ساخته شده‌است.
وی، سازمان نظام مهندسی را یکی از حلقه‌ های نظارت بر کیفیت ساخت بنا معرفی‌کرد و افزود: مهندسان ناظر فقط تا این میزان اجازه نظارت دارند که تخلفات را به نهادهای مسئول گزارش دهند.
سعیدیان به قیمت تمام شده ساخت هر مترمربع بنا در پایتخت اشاره و بیان کرد: این نرخ متناسب با نوع و کیفیت مصالح و ساخت، بین ۴ تا ده میلیون تومان در نوسان است.
قبل از این صدور شناسنامه فنی ساختمان برای بناهای دارای بیش از دو هزار مترمربع زیربنا الزامی بود که به تازگی این موضوع برای همه ساختمان ‌ها ضروری شده است.
از طرف دیگر سازمان نظام مهندسی طی دو ماه گذشته با عقد تفاهم‌نامه‌ای با شهرداری بر لزوم استفاده از مجری صاحب صلاحیت برای احداث ساختمان‌ ها تاکید کرده و شرایط آن را به امضا طرفین رسانده است.
منبع: ایرنا

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳۰ مهر ۹۹
560 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0