در لوله‌کشی گاز ساختمانها؛ سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران خبر داد:

شش هزار تخلف امضاء فروشی مسلم گردید

عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران از پایان بررسی پرونده تخلفات فروش امضای لوله کشی گاز در واحدهای مسکونی استان تهران از طرف وزارت راه و شهرسازی خبر داد.

کد خبر: 960431013 تاریخ انتشار: شنبه ۳۱ تیر ۹۶ - ۹:۵۶ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (https://www.akhbarmohandesi.ir)،عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران از پایان بررسی پرونده تخلفات فروش امضای لوله کشی گاز در واحدهای مسکونی استان تهران از طرف وزارت راه و شهرسازی خبر داد.شش هزار تخلف امضاء فروشی مسلم گردید

شش هزار تخلف امضاء فروشی مسلم گردید

شش هزار تخلف امضاء فروشی مسلم گردید

شش هزار تخلف امضاء فروشی مسلم گردید

رامین کرمی با اعلام این که شهرداریها در هنگام صدور پروانه به واحدهای زیر هزار و پانصد متر، مهندس مکانیک نمیدهند بیان کرد: این در حالیست که مبحث ۲ مقررات ملی ساختمان و وجود مهندس ناظر ذی صلاح در ۴ رشته از جمله مکانیک و تأسیسات را در هر متراژی اجباری کرده است. نتیجه عدم حضور مهندسین مکانیک در نظارت بر ساخت و سازها، افت فشار آب در سطح کلانشهرها و هدررفت بالای انرژی و بازدهی پائین ساختمانها در این زمینه را مشاهده می کنیم.
کرمی با اشاره به این که چهل درصد مصرف انرژی کشور در بخش ساختمان است ادامه داد: خروجی دیگهای موتورخانه های ساختمانها در خیلی از موارد بالای دویست درجه است که مصرف بالای انرژی و بازدهی پائین موتورخانه ها را نشان میدهد. بهمین علت طرح تغییر ششصد هزار موتورخانه از محل بیع متقابل مذکور در ماده دوازده قانون مصرف سوخت با هم کاری سازمان بهینه سازی مصرف انرژی را در دست اجرا داریم تا وضعیت بازدهی شوفاژها و موتورخانه ها سامان دهی کنیم.
وی در مورد مشکلات لوله کشی گاز ساختمانها افزود: بخش مهندسی گاز و نظارت بر لوله کشی گاز واحدهای مسکونی در استان تهران از سال هشتاد و چهار به سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران واگذار گردید که در یازده سال گذشته، سوانح گازی کشور، پنجاه درصد کاهش یافته است. این بمعنی بهبود نقشه و لوله کشی گاز منازل از زمان شروع نظارت نظام مهندسی بر لوله کشی گاز است بهمین علت شرکت گاز استان تهران، بخش مهندسی خود را بسازمان نظام مهندسی استان تهران واگذار نموده و این سازمان ۲ هزار و هفتصد مهندس به شرکت آب و فاضلاب استان تهران برای ارتقای شبکه آب و فاضلاب ساختمانها واگذار کرده است.


وی در مورد نتایج بررسی پرونده امضا فروشی اعضای هیئت مدیره دوره پیش این سازمان عنوان کرد: وزارت راه و شهرسازی پرونده های امضاء فروشی را در بخش گاز بطور کامل بررسی کرده که از اعداد و ارقام ذکر شده قبلی، این موارد خیلی کم تر بوده است. اکنون تعداد متخلفان این پرونده که کم تر از پنج تا شش هزار فقره امضا فروشی رسیده اند.
عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی استان تهران هم چنین با اشاره به اهمیت مهندسی مکانیک و تأسیسات در ارتقا کیفیت ساختمان، بهبود محیط زیست و جلوگیری از هدررفت منابع آب و انرژی تصریح کرد: در گردهمایی نقش مهندسی مکانیک در صنعت ساختمان که ۳ و ۴ مردادماه در تهران برگزار خواهد شد، بیش از شصت استاد دانشگاه از دانشگاههای کل کشور در حوزه تهویه مطبوع و تأسیسات و ده انجمن و تشکل حرفه ای این بخش مشارکت دارند.
وی با تأکید بر موضوع اخلاق حرفه ای در گردهمایی مهندسی مکانیک در ساختمان گفت: قرار است در این گردهمایی با آموزش از طرف صاحبان تکنولوژی برتر مهندسین، فناوریهای جدید این بخش معرفی گردد. هم چنین بحث بهینه سازی مصرف انرژی و بازچرخانی آب و تولید فاضلاب خاکستری از دیگر محورهای این گردهمایی است.
کرمی ابراز داشت: در کشور چهارصد هزار مهندس در رشته های مختلف عضو هستند که اهمیت مهندسین مکانیک و تأسیسات در این صنعت در حوزه های بهداشت، ایمنی و امنیت روانی شهروندان خیلی موثر است.
دبیر کنفرانس نقش مهندسی مکانیک در ساخت و ساز تصریح کرد: تا بحال هفتصد مهندس مکانیک و تأسیسات برای شرکت در کنفرانس ثبت نام کرده اند هم چنین صد و چهل و هشت مقاله به دبیرخانه فرستاده شده که سی مقاله پذیرفته شده و شش مقاله برتر در طول گردهمایی ارائه خواهد شد.
وی با اشاره به برگزاری هفده کارگاه آموزشی معرفی تکنولوژیهای جدید مهندسی مکانیک و تأسیسات بمهندسین جوان مطرح کرد: پنج جلسه آموزشی نیز با محوریت تهویه مطبوع و مکانیک سیالات در بخشهای آب و گاز برگزار خواهد شد.
منبع : خبرگزاری مهر

 

کانال تلگرام نظام مهندسی بوشهر

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳۱ تیر ۹۶
1108 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0