ورود مجلس به بخش نامه ‌های جنجال برانگیز وزیر راه وشهرسازی دیدار وزیر راه‌ و‌شهرسازی ایران با وزیر مسکن و ساختمان روسیه

امضای برنامه اجرایی مشترک ایران و روسیه

دیدار وزیر راه‌ و‌شهرسازی ایران با وزیر مسکن و ساختمان روسیه، برگزاری دهمین نشست شورایعالی شهرسازی در سال نود و شش، موافقت وزیر راه‌ و ‌شهرسازی با پرداخت مطالبات مشاوران شهرسازی، شروع همکاری مشترک سازمان ملی زمین‌ و‌ مسکن و سازمان نوسازی در بافت ‌های‌ ناکارآمد، سکوت سازمان نظام ‌مهندسی‌ ساختمان در برابر بیست و هشت هزار امضای جعل ‌شده، بخشی از مهم ترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته گذشته بود.

کد خبر: 960812001 تاریخ انتشار: جمعه ۱۲ آبان ۹۶ - ۷:۵۶ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی، دیدار وزیر راه‌ و‌شهرسازی ایران با وزیر مسکن و ساختمان روسیه، برگزاری دهمین نشست شورایعالی شهرسازی در سال نود و شش، موافقت وزیر راه‌ و ‌شهرسازی با پرداخت مطالبات مشاوران شهرسازی، شروع همکاری مشترک سازمان ملی زمین‌ و‌ مسکن و سازمان نوسازی در بافت ‌های‌ ناکارآمد، سکوت سازمان نظام ‌مهندسی‌ ساختمان در برابر بیست و هشت هزار امضای جعل ‌شده، بخشی از مهم ترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته گذشته بود.امضای برنامه اجرایی مشترک ایران و روسیه

امضای برنامه اجرایی مشترک ایران و روسیه

امضای برنامه اجرایی مشترک ایران و روسیه

امضای برنامه اجرایی مشترک ایران و روسیه

دیدار وزارت راه و شهرسازی ایران با وزیر مسکن، ساختمان و خدمات عمومی روسیه و امضای برنامه اجرایی مشترک ۲ کشور در زمینه مسکن و ساختمان، برگزاری دهمین نشست شورایعالی شهرسازی و معماری ایران در سال نود و شش با بررسی دستورالعمل تشخیص بناهای شاخص و هم چنین، ضوابط فضاهای سبز و باز کرج، تشکیل اتاق فکر شهرسازان برای رفع موانع و چالشهای پیش روی شهرسازان و شهرسازی، موافقت وزارت راه و شهرسازی با پرداخت مطالبات مهندسین مشاور شهرساز، مخالفت اعضای اصلی کمیته تخصصی سه شورایعالی با ساخت خیابان در بافت تاریخی قزوین، جلسه رسانه ای رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با موضوع تشریح عملکرد و پاسخ به نقد های جامعه مبنی بر امضا فروشی برخی مهندسین بخشی از اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته گذشته بود.
هم چنین، برگزاری نهمین گردهمایی و نمایشگاه فرصت‌ های سرمایه‌ گذاری در حوزه راه و ساختمان، شروع همکاری مشترک سازمان ملی زمین و مسکن و سازمان نوسازی در بافت‌ های ناکارآمد، بررسی چالشهای سازمان نظام مهندسی ساختمان، مروری بر عملکرد وزارت راه و شهرسازی در کنترل و مکانیزه بر فرآیندهای حوزه زمین، مسکن و ساختمان، موافقت بانک مرکزی با انتشار هزار میلیارد تومان اوراق رهنی، تشریح جزئیات معاونت املاک و حقوقی در شش ماهه اول سال نود و شش بخش دیگری از اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته گذشته بود.
برگزاری کمیسیون مشترک همکاری ‌های اقتصادی با حضور وزرای ۲ کشور ایران و روسیه
عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در جریان سفر به کشور روسیه با وزیر مسکن، ساختمان و خدمات عمومی آن کشور ملاقات کرد. در این دیدار که پیرو برگزاری کمیسیون مشترک همکاری ‌های اقتصادی دو کشور و نیز یادداشت تفاهم امضا شده در زمینه مسکن و ساختمان میان ۲ کشور انجام گرفت طرفین ضمن بررسی زمینه‌ های همکاری ۲ جانبه از جمله تبادل دانش و تجارب طرفین در زمینه مقررات ملی ساختمان، ساختمان ‌های مقاوم در مقابل زلزله، بهسازی ونوسازی بافت ‌های ناکارآمد و بافت ‌های تاریخی، مکانیزم‌ های تأمین مالی مسکن و ایجاد شهرهای جدید و فن‌آوری ‌های بتن به تشکیل کارگروه مشترک جهت پی گیری موضوعات مورد توافق پرداخته و رؤسای ایرانی و روسیه ‌ای کارگروه مشترک را معرفی کردند. هم چنین، در این جلسه موضوع ایجاد صندوق تأمین مالی مسکن مورد بررسی و مذاکره قرار گرفت.

امضای برنامه اجرایی مشترک ایران و روسیه


برگزاری دهمین نشست شورایعالی شهرسازی و معماری در سال نود و شش
دهمین نشست شورایعالی شهرسازی ومعماری ایران در سال جاری (نود و شش) با ۳ دستور نشست دستورالعمل تشخیص بناهای شاخص، ضوابط فضاهای سبز و باز کرج و گزارش دبیرخانه در مورد سند پهنه بندی حریم با حضور اعضای اصلی و مسئولان استانی در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی برگزار گردید.
مطالبات مشاوران شهرساز پرداخت می شود
معاونت معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی در هفته گذشته از موافقت وزیر راه و شهرسازی از پرداخت مطالبات مشاوران شهرساز خبر داد و افزود: شهرسازی مفهوم کلانی است که اهمیت به آن می ‌تواند به بهبود وضعیت موجود شهرها که هم اینک مورد انتقاد بسیاری از صاحب نظران است، بی انجامد .
موافقت بانک‌ مرکزی با انتشار هزار میلیارد تومان اوراق رهنی
محمد هاشم بت‌ شکن مدیرعامل بانک‌مسکن از موافقت بانک‌ مرکزی با انتشار هزار میلیارد تومان اوراق رهنی خبر داد و با اشاره به برگزاری نشست با مدیران سازمان بنادر و دریانوردی برای انتشار اوراق صکوک، اعلام کرد که در شعب منتخب، خدمات تامین‌ مالی ویژه به انبوه‌ سازان ارایه می ‌شود.
هشدار نسبت به خرید زمین ‌های شبهه ‌ناک
مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با اعلام شروع همکاری مشترک آن سازمان با سازمان نوسازی در بافت ‌های ناکارآمد به مردم هشدار داد تا از خرید زمین ‌های شبهه ‌ناک خودداری کنند و ادامه داد: مردم پیش از آن که نسبت به خرید زمینی که برایشان ابهام دارد حتما با ادارات کل راه و شهرسازی استان بخش سازمان زمین‌ شهری و املاک مشورت کرده و استعلام کنند تا مطمئن گردند زمین متعلق بدولت نباشد .
تحصیل نه هزطار و پانصد هکتار زمین در محدوده ‌و حریم شهرها
در هفته پیش، معاونت املاک و حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن، ضمن تشریح اقدامات آن معاونت در شش ماهه اول سال، وظایف سازمان را در ۳ حوزه تحصیل زمین، تعیین تکلیف اراضی ‌موات و انطباق زمین‌ های محدوده شهری با طرح ‌های بالادست اعم از جامع، تفصیلی و ناحیه‌ ای تشریح کرد و افزود: برنامه سازمان تحصیل بیست و دو هزار هکتار زمین در محدوده و حریم شهری است که تا به حال نه هزار و پانصد هکتار زمین در محدوده و حریم شهرها، توسط سازمان، تحصیل شده است.
مروری بر عملکرد وزارت خانه در کنترل و نظارت مکانیزه بر فرایند های حوزه زمین، مسکن و ساختمان
در هفته پیش، هم چنین مروری برعملکرد وزارت راه و شهرسازی در کنترل و نظارت مکانیزه بر فرآیندهای حوزه زمین، مسکن و ساختمان انجام گرفت. در همین مورد، سعی برای راه‌ اندازی سامانه ملی املاک ‌و ‌اسکان (ثبت معاملات)، ایجاد بانک اطلاعات ساختمان‌ و ‌مسکن، گرداوری برنامه علمیاتی و نقشه راه توسعه دولت الکترونیک و ایجاد سامانه ‌ها و پایگاه ‌های ‌اطلاعاتی با رویکرد یک پارچه، مجموعه تدابیر وزارت راه و شهرسازی در کنترل و نظارت مکانیزه بر فرآیندهای حوزه زمین، مسکن و ساختمان و هم چنین توسعه دولت الکترونیک و هوشمند سازی آن بوده است .
سکوت در مقابل کشف بیست و هشت هزار امضای جعل ‌شده
ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران در هفته پیش در جلسه رسانه‌ ای خود با اعلام این مطلب که در زمان تخلف چهل میلیارد تومانی عضو هیات مدیره سازمان بوده است، عنوان کرد: محکومیت مهندسین متخلف را در ۲ هزار پرونده قبول داریم و در زمینه تخلفات مهندسین و امضافروشی ادعا نمی‌ کنیم تخلفاتی وجود ندارد.
او هم چنین، در پاسخ به این سوال که با توجه به کشف امضا های جعل ‌شده در سال ‌های گذشته _ نود و سه_ به تعداد بیش از بیست و هشت هزار مورد و اقداماتی که سازمان برای برخورد با متخلفان انجام داده و برای جبران و اصلاح ساختمان ها انجام داده است، اعلام کرد که عملا سازمان در این مورد پاسخ گو نیست و در این مورد هیچ مسئولیتی متوجه سازمان نظام مهندسی ساختمان نخواهد بود .
رونمایی از سایت فرصت‌ های سرمایه ‌گذاری در شهرهای ‌جدید
مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ضمن بازدید از نمایشگاه فرصت ‌های سرمایه‌ گذاری از سایت جدید فرصت‌ های سرمایه ‌گذاری در شهرهای جدید رونمایی و تفاهم ‌نامه ساخت بزرگ ترین نمایشگاه فناوری و مصالح ساختمانی در شهر جدید پرند با مشارکت بخش خصصی را امضا کرد .
تیس و سیراف محل سرمایه ‌گذاری ‌های جدید
وی حجم سرمایه‌ گذاری شرکت عمران شهرهای جدید طی چهار سال گذشته را حدود هزار و هشتصد میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: پیش بینی ما برای استقرار جمعیت در شهر جدید سیراف تا صد و پنجاه هزار نفر و برای تیس صد و هفتاد و پنج هزار نفر است که در مرحله اولیه مجوز استقرار پنجاه هزار نفر را در این شهرها از شورایعالی شهرسازی و معماری گرفته ایم .
امضای هشت تفاهم ‌نامه همکاری با سرمایه ‌گذاران خارجی طی یک سال گذشته
عضو هیات مدیره شرکت عمران شهرهای جدید با تاکید بر این که سرمایه ‌گذاری در شهرهای جدید تنها به سرمایه ‌گذاران داخلی بسنده نمی ‌شود بیان داشت: ما باید برای پاسخ گویی به نیازهای این مناطق از سرمایه ‌گذاران خارجی نیز استفاده کنیم بهمین علت طی یک سال گذشته بیشا از هشت تفاهم‌ نامه با شرکت ‌های خارجی در شهرهای جدید داشته و حتی شرایط همکاری با برخی از وزارت‌ خانه و دانشگاه ‌های این کشورها را جهت تبادل دانش و سوابق فراهم کرده‌ایم .
منبع : پارس

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کانال تلگرام نظام مهندسی برق

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۲ آبان ۹۶
1113 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0