امضای تفاهم‌نامه سازمان نظام مهندسی با وزارت راه برای تأمین منافع مهندسان امضای تفاهم‌نامه سازمان نظام مهندسی با وزارت راه برای تأمین منافع مهندسان

امضای تفاهم‌نامه سازمان نظام مهندسی با وزارت راه برای تأمین منافع مهندسان

امضای تفاهم‌نامه سازمان نظام مهندسی با وزارت راه برای تأمین منافع مهندسان ، صورت گرفت. خسارت‌ ها و بحران‌ های موجود در کشور ناشی از نگاه وظیفه‌گرا در مدیریت است

کد خبر: 000909001 تاریخ انتشار: سه شنبه ۹ آذر ۰۰ - ۹:۱۷ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، امضای تفاهم‌نامه سازمان نظام مهندسی با وزارت راه برای تأمین منافع مهندسان ، صورت گرفت. خسارت‌ ها و بحران‌ های موجود در کشور ناشی از نگاه وظیفه‌گرا در مدیریت است

امضای تفاهم‌نامه سازمان نظام مهندسی با وزارت راه برای تأمین منافع مهندسان

امضای تفاهم‌نامه سازمان نظام مهندسی با وزارت راه برای تأمین منافع مهندسان
در جریان نهضت ملی مسکن انجام می گردد؛
امضای تفاهم‌نامه نظام مهندسی با وزارت راه برای تأمین منافع مهندسان
رئیس شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان بیان کرد: طی آخرین تفاهم‌نامه منعقد شده منافع سازمان ‌های نظام مهندسی بویژه درآمد مربوط به حق الزحمه شناسنامه فنی-ملکی تأمین شده است.
احمد خرم در جریان سفر به خراسان رضوی و دیدار و گفت وگو بااعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان این استان با عنوان اینکه خسارت‌ ها و بحران‌ های موجود در کشور ناشی از نگاه وظیفه‌گرا در مدیریت است گفت: این نگاه به مدیریت رفع تکلیف ختم می ‌گردد.
وی، خواهان توجه جدی به نتیجه اقدامات در فرایند تصمیم‌گیری شد و گفت: نتیجه هر تصمیمی باید قبل از اقدام کاملاً روشن و قابل دست‌یابی باشد.
خرم به نقش مشاور و مطالعات میدانی در بحث مدیریت اشاره کرد و افزود: اقدامات در هر حوزه باید پروژه محور باشد. پروژه تعریف کنید و با استفاده از مشاوران کاردان و انجام مطالعات دقیق با در نظر گرفتن تمام جوانب تا حصول نتیجه نسبت به اداره مجموعه تحت مدیریت خود اقدام کنید.
وی در بخش دیگری از اظهارات خود به موضوع تعارض منافع پرداخت و گفت در یک سال اخیر بارها با وزارت راه و شهرسازی مکاتبه صورت گرفته و در جلسات متعدد درخواست سازمان مبنی بر عدم اقدام وزارت در این مورد، تا جمع‌بندی نهایی با شورای مرکزی به ایشان انتقال داده شد.
گلایه خرم از ماجرای بخشنامه ضد تضاد منافع وزیر سابق راه
رئیس شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان از جلسه خود با وزیر سابق راه و شهرسازی و معاونت امور مسکن و ساختمان این وزارت خانه خبر داد و افزود: متأسفانه بر خلاف قول مساعدی که در آن جلسه داده شد، دستورالعمل تعارض منافع به همان شکل ابلاغ شد. البته در رابطه با این موضوع توسط وزیر سابق محترم از بنده پرسش شد که نظر شما در رابطه با تعارض منافع چیست و توضیح لازم ارائه شد مبنی بر اینکه رؤسای سازمان استان ‌ها به علت تمام وقت بودن تعارض منافع شامل می ‌گردد اما اعضای هیأت مدیره با توجه به اینکه هفته‌ای ٢ تا ٤ ساعت فعالیت دارند مشمول تعارض منافع نباید باشند و برای آنها حد و حدودی در سقف ظرفیتی که دارند باید اجازه داد و از طرف دیگر هر محرومیتی که ایجاد می ‌گردد، باید حق محرومیت دیده و جبران گردد. بر همین اساس محمد اسلامی وزیر سابق راه و شهرسازی خطاب به محمودزاده معاون امور مسکن و ساختمان خود بیان کرد: این نکات قابل تأمل است. لذا تقاضا کردیم که قبل از ابلاغ هر مصوبه و بخشنامه و دستورالعملی نظر سازمان نظام مهندسی کشور لحاظ شود هم‌چنین به این نکته تاکید شد که وزارت راه و شهرسازی مصوبات، دستورالعمل و بخشنامه‌ها را باید به سازمان نظام کشور ابلاغ کند و اختیار ابلاغ به سازمان استان‌ ها در آئین نامه اجرایی قانون به سازمان استان ‌ها توسط رئیس سازمان کشور براساس بند ذ ماده ١١٦ باید انجام گردد اما ۲ روز بعد بخشنامه بدون لحاظ موارد فوق الذکر ابلاغ گردید و بعد از ابلاغ تا پایان زمان دولت دوازدهم پیگیری‌های متعدد انجام شده بی‌پاسخ ماند.
امضای تفاهم نامه با وزارت راه در خصوص حق الزحمه مهندسان در نهضت ملی مسکن
وی در ادامه به بحث طرح اقدام ملی مسکن پرداخت و تصریح کرد: طی آخرین تفاهم‌نامه منعقد شده منافع سازمان‌های نظام مهندسی تأمین شده به ویژه درآمد مربوط به حق الزحمه شناسنامه فنی ملکی و همان تفاهم نامه ملاک عمل است و در این مورد، بصورت رسمی مکاتبه انجام خواهد شد.
وی هم‌چنین از نهایی شدن شرح خدمات در سه رشته نقشه برداری، شهرسازی و ترافیک خبر داد و افزود: طی هفته آینده ابلاغات هر سه رشته انجام خواهد شد.
هیچ مشکلی با تشکیل پرونده در دادگاه حل نمی‌شود
وی با عنوان اینکه از ابتدای شروع به کار در این سمت اصل را بر همکاری، همفکری و گفتگو با تمامی ارگان‌ها گذاشته است، افزود: هیچ مشکلی با ایجاد تنش و دعاوی در دادگاه ‌ها به سرانجام مطلوب نخواهد رسید. منافع جامعه مهندسی ایجاب می‌کند ضمن پایداری بر مواضع و خواسته‌های به حق جامعه مهندسی، با نهادهای حاکمیتی و تصمیم‌گیر از قبیل مجلس شورای اسلامی، وزارت راه و شهرسازی، وزارت کشور و سازمان شهرداری‌ها مسیر گفتگو و تعامل را در پیش گرفت.
رئیس شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان از کلیه اعضای هیئت مدیره خواست تا با پرهیز از اختلافات و فراموش کردن رقابت‌های انتخاباتی نهایت همدلی، همفکری، هماهنگی و همکاری با یک‌دیگر در راستای برآوردن وعده‌ها و خدمت به جامعه مهندسی استان و حل مشکلات و گرفتاری‌ های مردم داشته باشند.
منبع: خبرگزاری مهر

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۹ آذر ۰۰
297 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0