امضای تفاهم نامه مشترک میان سازمان نظام مهندسی و اداره کل استاندارد خراسان شمالی رمضانی _ ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان

امضای تفاهم نامه مشترک میان سازمان نظام مهندسی و اداره کل استاندارد خراسان شمالی

تفاهم نامه مشترک طرح ارتقاء کیفیت بتن آماده در استان بین سازمان نظام مهندسی و اداره کل استاندارد خراسان شمالی امضا گردید.

کد خبر: 971012016 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۲ دی ۹۷ - ۷:۲۱ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،تفاهم نامه مشترک طرح ارتقاء کیفیت بتن آماده در استان بین سازمان نظام مهندسی و اداره کل استاندارد خراسان شمالی امضا گردید.

امضای تفاهم نامه مشترک میان سازمان نظام مهندسی و اداره کل استاندارد خراسان شمالی

امضای تفاهم نامه مشترک میان سازمان نظام مهندسی و اداره کل استاندارد خراسان شمالی

امضای تفاهم نامه مشترک میان سازمان نظام  مهندسی و اداره کل استاندارد خراسان شمالی

تفاهم نامه مشترک فی ما بین سازمان نظام مهندسی و اداره کل استاندارد استان با موضوع ارتقا کیفیت بتن آماده استان با حضور رجب زاده _ معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری در محل سالن جلسات اداره کل استاندارد امضا شد.
رمضانی _ ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان در جلسه مشترک سازمان نظام مهندسی ساختمان، اداره کل استاندارد، اداره کل راه و شهرسازی استان، شرکتهای خدمات فنی و آزمایشگاهی و تولیدکنندگان بتن که با حضور معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری برگزار شد در رابطه با این تفاهم نامه بیان کرد: هدف از اجرای این تفاهم نامه نظام مند شدن نظارت، بازرسی و ساماندهی توسط دستگاه های مرتبط جهت ارتقاء کیفیت بتن آماده در استان است.
رمضانی با عنوان این که نود و سه درصد از ساختمانهای استان که در سازمان نظام مهندسی ثبت شده بتنی است، گفت: هفت درصد باقیمانده نیز حدود بیست و پنج درصد مصالح مصرفی آن نیز بتنی است که این امر نشان از اهمیت این موضوع و کنترل کیفیت بتن را دارد.
وی، با اشاره به این که موضوع نظارت بر اجرای کیفیت بتن آماده در استان حدود هفت سال پیش در استان رقم خورد، تصریح کرد: نخستین موضوع، قراردادهای همسان بود که مقرر گردید قراردادهایی که تولید کنندگان در بحث بتن به کارفرمایان یا سازندگان میدهند از حالت عیار خارج و به مقاومت تبدیل گردد و تکنولوژیهای بتن کمک کند تا تولید کنندگان به روز شوند و مهندسان از مشورت صحیح و علمی تر برخوردار شوند.
رئیس سازمان استان ادامه داد: امضای تفاهم نامه و گرداوری شیوه نامه کل کار نیست بلکه باید اخلاق حرفه ای، وجدان کاری و سایر مولفه های دیگر نیز در نظر گرفته شود تا ادعا کنیم به سمتی میرویم تا توسعه در حوزه بتن اتفاق بیفتد.

امضای تفاهم نامه مشترک میان سازمان نظام مهندسی و اداره کل استاندارد خراسان شمالی

عالی ترین مقام نظارتی بر ساخت و ساز در استان تصریح کرد: افق بتن هزار و چهارصد افق بسیار پر محتوایی است که اگر قرار باشد به این سمت حرکت کنیم باید تولید کنندگان، مهندسان و دستگاه های حاکمیتی با یک دیگر تعامل و همکاری بیش تری داشته باشند.
عضو هیات رئیسه شورای مرکزی افزود: نظارت و سیستم کنترلی یکپارچه به صورتی که همه دست اندرکاران به نسبت سهم دخالت و فعالیت خود در صنعت ساختمان مسئولیتهایی را بپذیرد و تضامین لازم را تقبل کند تا محصول نهایی از اطمینان و پشتوانه ضمانتی لازم برخوردار باشد، هماهنگیهای لازم هنوز شکل نگرفته و موازی کاریهای زیادی در این زمینه صورت میگیرد و مجوزهای موردی زیادی در سطح استان و کشور صادر می گردد که این موضوع یک معضل اساسی در حوزه ساخت و ساز است.
وی اظهار داشت: در کشور سهم زیادی از سرمایه ملی صرف ساخت و ساز میشود و مهمترین و گران ترین کالا برای مردم ساختمان است و جایگاه ویژه ای از لحاظ اقتصادی، فرهنگی و خانوادگی دارد بنابراین همه باید دست به دست تلاش کنیم این جایگاه را حفظ و ارتقا دهیم.
رمضانی با اشاره به این که طول عمر ساختمانها ارتباط مستقیمی با کیفیت بتن دارد، خاطر نشان کرد: استان خراسان شمالی مصالح سنگی خوبی دارد فقط استفاده صحیح از آن نیاز به کنترل کیفیت، بازرسی درست از مسیر تولید تا مصرف و رعایت ضوابط و مقررات توسط آزمایشگاه ها را دارد.

منبع: بنا نیوز

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

تاریخ انتخابات نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۲ دی ۹۷
600 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0