امضای تفاهم ‌نامه 4 جانبه برای اجرای قانون هوای پاک در البرز امضای تفاهم ‌نامه

امضای تفاهم ‌نامه ۴ جانبه برای اجرای قانون هوای پاک در البرز

شرکت شهرک ‌های صنعتی البرز، اداره کل حفاظت محیط زیست استان و سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی البرز در راستای قانون هوای پاک یک تفاهم ‌نامه 4 جانبه امضا کردند.

کد خبر: 961223003 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۳ اسفند ۹۶ - ۹:۵۴ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز-مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ، جهاد دانشگاهی استان البرز، شرکت شهرک ‌های صنعتی البرز، اداره کل حفاظت محیط زیست استان و سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی البرز در راستای قانون هوای پاک یک تفاهم ‌نامه ۴ جانبه امضا کردند.

امضای تفاهم ‌نامه 4 جانبه برای اجرای قانون هوای پاک در البرز

امضای تفاهم ‌نامه ۴ جانبه برای اجرای قانون هوای پاک در البرز

تفاهم ‌نامه ۴ جانبه برای اجرای قانون هوای پاک در البرز امضا شد

جهاد دانشگاهی استان البرز، شرکت شهرک‌ های صنعتی البرز، اداره کل حفاظت محیط زیست استان و سازمان نظام مهندسی کشاورزی البرز بمنظور امضای یک تفاهم ‌نامه ۴ جانبه در راستای اجرایی شدن قانون هوای پاک به میزبانی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی گرد هم آمدند.
جهاد دانشگاهی می ‌تواند بازویی برای حفظ محیط زیست باشد
سید علی‌اکبر هاشمی ‌راد ، ریاست جهاد دانشگاهی استان البرز ، در این آئین با اشاره به ظرفیت‌ های جهاد دانشگاهی برای اجرای قانون هوای پاک بصورت پایلوت در استان البرز، بیان کرد: جهاد دانشگاهی هم در بخش آموزش و هم در بخش پژوهش و فرهنگی آمادگی همراهی و همکاری در حوزه محیط زیست را دارد.
وی با تاکید بر توان جهاد دانشگاهی برای انجام پژوهش ‌های لازم در حوزه محیط زیست و هوای پاک، گفت: جهاد دانشگاهی علاوه بر ارتباط با قشر دانشجو و دانشگاهی با در اختیار داشتن دو خبرگزاری ایسنا و ایکنا می‌ تواند با جامعه نیز در ارتباط باشد و به بازویی برای حفظ محیط زیست تبدیل گردد.
وی اظهار داشت: خبرگزاری ایکنا یک خبرگزاری قرآنی است و هوای پاک و طبیعت نیز قطعا در بینش اسلامی ما جای دارد، ایسنا هم یک خبرگزاری دانشجویی است و می ‌تواند در ارتباط با جامعه در خدمت این تفاهم ‌نامه باشد.
ریاست جهاد دانشگاهی استان البرز افزود: جهاد دانشگاهی تلاش کرده همواره در این امور پیشقدم باشد؛ بنابراین تاکید ما بر اینست که این تفاهم ‌نامه با یک برنامه‌ ریزی دقیق و تشکیل یک کارگروه عملی گردد.
وی با عنوان این که کار فرهنگی به زمینه ‌سازی در زمانی طولانی نیاز دارد، ادامه داد: بنابراین این کار باید با سعه صدر انجام شود؛ زیرا تا فرهنگ ‌سازی نکنیم هوای پاکی هم نخواهیم داشت.
حال محیط زیست البرز خوب نیست
در ادامه فردین حکیمی، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان البرز با اشاره به تفاهم ۴ جانبه‌ ای که در راستای اجرای قانون هوای پاک امروز بسته شد نیز ادامه داد: از این که چنین ظرفیت قانونی برای بکار گرفتن دانش ‌آموختگان محیط زیست که جزء بیکارترین گروه‌ ها در بین دانش ‌آموختگان هستند ایجاد شده خرسند هستیم.
وی با عنوان این که محیط زیست استان البرز شرایط خوبی ندارد، تصریح کرد: شاید با امضای این تفاهم ‌نامه و ورود دانش ‌آموختگان محیط زیست به بازار کار و شهرک‌ های صنعتی، صدا و دغدغه‌ های زیست محیطی ما به گوش برسد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز افزود: وقتی یک دانش ‌آموخته محیط زیست در صنعت باشد حساسیت‌ های لازم را ایجاد خواهد کرد.
حکیمی یاد آور شد: در حال حاضر وضعیت شهرک ‌های صنعتی اشتهارد و نظرآباد اصلا خوب نیست و مدیران عامل به خود اجازه نمی‌ دهند درصدی از هزینه ‌ها را در بخش محیط زیست هزینه کنند، اگر به این موضوع توجه نشود خسارت آن به همه ما باز خواهد گشت.

امضای تفاهم ‌نامه ۴ جانبه برای اجرای قانون هوای پاک در البرز

تفاهم ۴ جانبه قانون هوای پاک به یک سند اجرایی تبدیل گردد
نصرالله شمس‌آذر، ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان البرز نیز در این آئین ضمن اشاره به حسن نیتی که در این تفاهم ۴ جانبه برای اجرای قانون هوای پاک وجود دارد، عنوان کرد: امیداور هستیم این تفاهم به یک سند اجرایی تبدیل گردد؛ زیرا در کشور تفاهم‌ نامه ‌های زیادی در حوزه ‌های مختلف امضا می‌ شود ولی ممکن است برخی آن نتیجه لازم را بدنبال نداشته باشد.
وی گفت: بنابراین با توجه به این تفاهم باید تلاش کنیم از ظرفیت ‌های موجود بهره برده و به نتایج خوبی برسیم.
شمس آذر اظهار داشت: سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان البرز با توجه به امکانات فنی، محتوایی و زیرساختی بالا آمادگی همکاری با جهاد دانشگاهی برای برگزاری دوره‌ های MBA کشاورزی را دارد و سرفصل‌ هایی را نیز برای آن گرداوری کرده است.
لازم به ذکر است مدت این تفاهم ‌نامه دو ساله است و قرار است طبق آن بین نهادهای حاضر یافته‌ های علمی در راستای توسعه پایدار و حفظ منابع مبادله و واحدهای با پنجاه پرسنل به بالا در این مدت کنترل و پایش شوند.

منبع : سپیدار آنلاین

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کتاب آزمون نظام مهندسی معماری

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۳ اسفند ۹۶
1506 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0