قابل توجه اعضای محترم سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان جنوبی صدور برگ مطالبه جریمه

قابل توجه اعضای محترم سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان جنوبی

بدنبال ارسال پیامک از سوی سازمان امور مالیاتی مبنی بر صدور برگ مطالبه جریمه به علت عدم ارسال معاملات فصلی در سال نود و یک به اطلاع اعضـای محترم میرساند براساس ماده صد پ شصت و نه قانون مالیات های مستقیم، تمامی فعالان اقتصادی مکلف اند صورت معاملات خود، اعم از خرید و فروش هر فصل را در سامانه سازمان مالیاتی کشور ثبت فرمایند. چنان چه مودی مالیاتی این تکلیف را انجام ندهد، معادل یک درصد معاملات اعلام نشده جریمه می شود.

کد خبر: 970510002 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۰ مرداد ۹۷ - ۱:۵۳ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _  مرجع اخبار نظام مهندسی کشور به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان جنوبی،بدنبال ارسال پیامک از سوی سازمان امور مالیاتی مبنی بر صدور برگ مطالبه جریمه به علت عدم ارسال معاملات فصلی در سال نود و یک به اطلاع اعضـای محترم میرساند براساس ماده صد پ شصت و نه قانون مالیات های مستقیم، تمامی فعالان اقتصادی مکلف اند صورت معاملات خود، اعم از خرید و فروش هر فصل را در سامانه سازمان مالیاتی کشور ثبت فرمایند. چنان چه مودی مالیاتی این تکلیف را انجام ندهد، معادل یک درصد معاملات اعلام نشده جریمه می شود.

قابل توجه اعضای محترم سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان جنوبی

قابل توجه اعضای محترم سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان جنوبی

قابل توجه اعضای محترم سازمان نظام مهندسی  ساختمان استان خراسان جنوبی

از آغاز تابستان نود و چهار به استناد رأی دیوان عدالت اداری و از آغاز سال نود و پنج با تغییر قانون، برخی از افراد حقیقی از جمله اعضای نظام مهندسی (مهندسان ناظر و طراح ) از شمول این قانون مستثنی شدند. بعبارت دیگر اعضای سازمان که در سال نود و یک، نود و دو و نود و سه فعالیت داشته اند بایستی اطلاعات درآمد و هزینه ی خود را در سامانه مربوطه ثبت نمایند. بنابراین برای سال های نود و دو و نود و سه و بهار نود و چهار هم مانند سال نود و یک در آینده از سوی سازمان امور مالیاتی پیامک ارسال خواهد شد.
با توجه به مطالب فوق ،موارد ذیل پیشنهاد می شود:
از آنجائی که مهلت ارسال صورت معاملات فصلی برای سال نود و یک به پایان رسیده است. اعضای محترم بعد از این که برگه مطالبه جرائم ماده صد و شصت و نه که پیامک آن را قبلاً دریافت کرده اند را دریافت کردند، ۳۰ روز از تاریخ دریافت برگه مذکور مهلت دارند که به امور مالیاتی مراجعه و تقاضای بخشودگی جرایم را بنمایند. و یا از ۲ هفته دیگر به امور مالیاتی مراجعه و برگه جرائم ماده صد و شصت و نه  مربوط به سال نود و یک را دریافت و همزمان تقاضای بخشودگی جرایم را نمایند.

قابل توجه اعضای محترم سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان جنوبی

مهلت قانونی ارسال معاملات فصلی حداکثر چهل و پنج روز پس از پایان هر فصل میباشد (در سال های نود و یک لغایت نود و چهار حداکثر سی روز ).علیرغم پایان مهلت قانونی هنوز امکان ارسال اطلاعات برای سال های نود و دو، نود و سه و بهار نود و چهار فراهم است، بنابراین توصیه می گردد اعضای محترم با توجه به رقم درآمد و هزینه ای که در اظهارنامه هر سال اعلام کرده اند، نسبت به ارسال معاملات فصلی سال های مذکور اقدام نمایید.

منبع : سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان جنوبی

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

انتخابات سازمان نظام مهندسی ساختمان ۹۷

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۰ مرداد ۹۷
872 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0