کاهش چشم گیر صدور پروانه‌ های ساخت در کشور در چند سال گذشته کاهش چشم گیر صدور پروانه‌ های ساخت در کشور در چند سال گذشته

کاهش چشم گیر صدور پروانه‌ های ساخت در کشور در چند سال گذشته

کاهش چشم گیر صدور پروانه‌ های ساخت در کشور در چند سال گذشته ، در حوزه اجرای پروژه‌های پژوهشی اقدامات بسیار موثری انجام شده است

کد خبر: 000221002 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۱ اردیبهشت ۰۰ - ۶:۳۶ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی، کاهش چشم گیر صدور پروانه‌ های ساخت در کشور در چند سال گذشته ، در حوزه اجرای پروژه‌های پژوهشی اقدامات بسیار موثری انجام شده است

کاهش چشم گیر صدور پروانه‌ های ساخت در کشور در چند سال گذشته

کاهش چشم گیر صدور پروانه‌ های ساخت در کشور در چند سال گذشته
صدور پروانه‌ ساخت در کشور کاهش یافت
عضو سازمان نظام مهندسی کشور بیان کرد: در چند سال گذشته شاهد کاهش چشم گیر صدور پروانه‌های ساخت در کشور بوده ایم.
نصرالله مجری انجمن مدیریت پروژه ایران در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری بین سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران و انجمن مدیریت پروژه ایران با عنوان اینکه این انجمن دارای رتبه و درجه A است و در زمینه آموزش و ارزیابی ‌های اولیه و تخصصی اقدامات موثری صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه در حوزه اجرای پروژه‌های پژوهشی اقدامات بسیار موثری انجام شده است, بیان کرد: حضور اساتید مجرب هم چنین با همکاری شرکت ‌های دانش‌بنیان توانستیم گام‌ های موثر و مطلوبی را در این بخش برداریم.
وی با عنوان اینکه هدف این انجمن ارتقای مدیریت پروژه در کشور است, گفت: افراد فکر می ‌کنند وقتی که مهندس شدند مدیر هم هستند، اما مدیریت یک علم است و باید قواعد آن را آموخت.
مجری انجمن مدیریت پروژه ایران ادامه داد: کم تر پروژه‌ای داریم که سر وقت و در موعد مقرر به اجرا برسد و با همان هزینه برآورد شده در ابتدای کار مورد بهره‌برداری قرار بگیرد و وقتی پروژه‌ای عقب می‌افتد مدیریت در آ‌ن پروژه گم می‌شود.
نصرالله با عنوان اینکه تامین سرپناه برای مردم از وظایف دولت است، گفت: متاسفانه در چند سال گذشته تفکری حاکم بود که دولت که کار به خانه مردم دارد و هر کسی خانه می ‌خواهد خودش نسبت به ساخت آن اقدام کند و همین تفکر باعث شد صدور پروانه ساخت و ساز بسیار کاهش پیدا کند و روند اجرای مسکن مهر به شدت آسیب دید.
عضو نظام مهندسی کشور افزود: ساخت و ساز در این سال‌ها به شدت افت پیدا کرد و تقاضا بر روی هم انباشت شد و افزایش یافت و امروز با بحران جدی مسکن مواجه هستیم.
مجری انجمن مدیریت پروژه ایران ادامه داد: به علت همین سیاست‌هاست که شاهد مشکلات در بحث ازدواج جوانان، حاشیه نشینی و معضلات اجتماعی هستیم. امروز ۱۹ میلیون نفر در ایران حاشیه نشین هستند و در بدترین وضعیت زندگی می‌کنند.
وی گفت: همه ما در برابر تامین سرپناه مردم رسالتی داریم و تلاش می‌کنیم که این فضا را بشکنیم و نهضت ساختمان سازی را آغاز کنیم.
نصرالله با اشاره به افت صدور پروانه ساخت و ساز در کشور تصریح کرد: در حالی که در سال نود و دو، برای پنجاه میلیون متر مربع پروانه ساخت صادر شده بود، این عدد در سال گذشته به ده میلیون متر مربع رسید.
وی، انجمن مدیریت پروژه با بیان اینکه امروز به پنج میلیون و هفتصد هزار واحد مسکونی نیازمندیم، ظهر داشت: تامین این میزان واحد مسکونی کار بسیار بزرگی است که بخشی از آن را می ‌توان از خانه‌های خالی تامین کرد.
در ادامه این برنامه مهدی روانشادنیا خزانه دار انجمن مدیریت پروژه ایران با عنوان اینکه این انجمن علمی و تخصصی سه هزار و چهارصد و بیست و دو عضو حقیقی و سبد و چهل عضو حقوقی دارد، افزود: کمیته ‌های تخصصی مختلفی در این حوزه در قالب ساختار انجمن ایجاد شده است.
روانشادنیا با عنوان اینکه انجمن بین المللی ساختمان‌ دارای رتبه و رده‌های علمی مختلفی است، ادامه داد: در این بخش سعی کرده ایم از طریق مجریان ذیصلاح در تمامی پروژه‌ها که استفاده از آن‌ها اجباری شده است، گام‌ های مطلوبی در حوزه ساخت وساز برداریم.
منبع: ساختمان آنلاین

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۱ اردیبهشت ۰۰
705 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0