نظام مهندسی به وظایف خود درست عمل نمیکند مشاور معاونت مسکن وزارت راه و شهرسازی بیان کرد:

درنظام مهندسی ساختمان هم امضاء فروشی هست هم مرزمسئولیت ها مشخص نیست

مشاور معاونت مسکن وزارت راه و شهرسازی بیان کرد: قانون کنونی ما ظرفیت پاسخ گویی به نیازهای بخش مسکن را ندارد.

کد خبر: 960725001 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۵ مهر ۹۶ - ۶:۵۱ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی، مشاور معاونت مسکن وزارت راه و شهرسازی بیان کرد: قانون کنونی ما ظرفیت پاسخ گویی به نیازهای بخش مسکن را ندارد.امضاء فروشی درنظام مهندسی ساختمان

امضاء فروشی درنظام مهندسی ساختمان

امضاء فروشی درنظام مهندسی ساختمان

درنظام مهندسی  ساختمان هم امضاء فروشی هست  هم مرزمسئولیت ها مشخص نیست

محمدج واد عرفانیان گفت: با قانون پراکنده کنونی نمیشود هرسال هشتاد هزار میلیارد تومان را مدیریت کرد، این قانون عملا میخواهد وارد همه حوزه ها گردد بدون این که ابزار اجرایی داشته باشد.
بهادری نایب رئیس سازمان نظام مهندسی کشور، افزود: در قانون کنونی تداخل مسئولیتهای زیادی به چشم میخورد و ضرر این سردرگمی به مردم و سرمایه ملی کشور برخورد میکند.
او شفاف سازی مسئولیتها را یکی از راهکارهای درمان این معضل ذکر کرد.
صدیف بدری سخن گوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تا به حال یک لایحه مبنی بر اصلاح قانون کنونی حوزه مسکن از سوی دولت نداشته ایم پس چه طور عده ای ادعا میکنند مشکلاتی وجود دارد، بنظر من مشکل اصلی در اجرای نادرست قانون است، اگر قانون بدرستی اجرا میشد دیگر حرفی در بین نبود.
بهادری به تایید صحبتهای صدیف بدری عنوان کرد: وقتی بخشی از قانون را رعایت نمیکنیم چه طور میخواهیم از حقوق مردم و بهره برداران دفاع کنیم.

امضاء فروشی درنظام مهندسی ساختمان

عرفانیان در پاسخ مطرح کرد: اجرای کامل و صحیح قانون وظیفه سازمان نظام مهندسی است، شما پنج درصد از مردم دریافت میکنید بابت همین نظارت و اجراها.
بهادری با اعلام این که صدور پروانه ساختمانی بعهده شهرداری است گفت: همه کسانیکه در روند صدور پروانه ساختمانی دخیل هستند باید صاحب صلاحیت حرفه ای باشند ما ذی نفع هستیم و در عین حال مسئول.
عرفانیان ابراز داشت: ۳ پارامتر در تولید شراکت دارند، نیروی انسانی، مواد و مصالح و قوانین و مقررات، میتوان گفت تاثیر این ۳ عامل کاملا نسبی است و آن به علت اجباری شدن مقررات است.
بهادری از ارتقا کیفیت در ساخت و ساز ها متاثر از قوانین افزود: هر جا نظارت و قانونگذاری بهتری شکل گرفته آثارش در ساخت و ساز خود نمایی کرده است و میتوان گفت عمر مفید ساختمانها و کیفیت ساختمان ها بالا رفته است.
منبع : شبکه اطلاع رسانی طلا، سکه و ارز تهران

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

دانلود رایگان جزوه نظام مهندسی برق

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۵ مهر ۹۶
1135 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0