ابطال پروانه اشتغال به کار رئیس سازمان نظام مهندسی تهران ریاست سازمان نظام مهندسي ساختمان استان تهران

بايد مسئول ساخت و سازهاي بي کيفيت مشخص گردد

ریاست سازمان نظام مهندسي ساختمان استان تهران بیان کرد: ساختمان ها با سازه هاي بي کيفيت و کم کيفيت احداث مي گردند و هيچکس مسئوليت اين تخلف را بعهده نميگيرد.

کد خبر: 961111014 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۱ بهمن ۹۶ - ۱۰:۴۷ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ، ریاست سازمان نظام مهندسي ساختمان استان تهران بیان کرد: ساختمان ها با سازه هاي بي کيفيت و کم کيفيت احداث مي گردند و هيچکس مسئوليت اين تخلف را بعهده نميگيرد.بايد مسئول ساخت و سازهاي بي کيفيت مشخص گردد

بايد مسئول ساخت و سازهاي بي کيفيت مشخص گردد

بايد مسئول ساخت و سازهاي بي کيفيت مشخص گردد

بايد مسئول ساخت و سازهاي بي کيفيت  مشخص گردد

حسن قربانخاني، با اشاره به اين که ­همه بخشهاي ساخت و ساز بايد ­در چارچوب قانون صورت گيرد ­ادامه داد: مجري دارای صلاحيت بايد هر روز سر پروژه باشد و بايد از مراجع رسمي مجوزهاي لازم را براي ساخت و ساز بگيرد ولی در حال حاضر شاهد حضور افراد غير حرفه­ اي در اين بخش هستيم.
قربانخانی با اعلام اين که وظايف مجري و ناظر کاملا با هم متفاوت است افزود: مهندس ناظر وظيفه دارد در مراحل مختلف در پروژه حاضر گردد و دستور ادامه عمليات اجرايي را طبق نقشه دهد ­.
وی تصریح کرد : بايد تقسيم بندي بين کارها وجود داشته باشد و در ساختمان هاي متراژ بالا حتما بايد مهندسان ناظر بطور مستمر حاضر شوند.
ریاست سازمان نظام مهندسی استان تهران خاطر نشان کرد: درقانون نقصي وجود دارد زيرا تفکيکي بين وظايف مهندس ناظر و مجري ذيصلاح ­وجود ندارد و مهندس ناظر وظيفه ندارد به عوامل اجرايي بگويد چه کاري انجام دهد.
وی یاد آور شد: در قانون آمده است هر کسيکه ­در حوزه ساخت و ساز دخيل است ­بايد صلاحيتهاي لازم را داشته باشد. آيا اساساً ساختماني که طبق اصول احداث نشده باشد ­را ميتوان ­اطمينان داد که اين ساختمان کيفيت لازم را دارد؟
قربانخانی مطرح کرد: بايد از مسئولان شهرداري پرسيد که چرا پروانه ­هاي ساختماني را صادر ميکنند بدون اين که افراد صاحب صلاحيت آن را بسازند.
وی تاکید کرد: مهندس ناظر چطور ميتواند کار کسي را کنترل کند که صاحب صلاحيت نيست ؟
قربانخانی اظهار داشت: درپروسه ساختمان سازي ، متولي مصالح استاندارد سازمان ­استاندارد و متولي ­ايمني در کار ­وزارت­ تعاون و کار و رفاه اجتماعي است ولی متولي در امر ساخت و ساز افراد زيادي هستند.

بايد مسئول ساخت و سازهاي بي کيفيت مشخص گردد

وی با اشاره به این که بايد مشخص گردد هر کسي در پروژه ساختماني چقدر مسئول است ادامه داد: مهندس ناظر وقتي تاييد ميآکند مسئوليت را پذيرفته است ولی افرادي که ساختمان را ساختند هيچ جا تعهدات لازم و مسئوليت پذيري را نمي پذيرند.
قربانخانی ابراز کرد: در سال شصت و نه ، زلزله رودبار اتفاق افتاد و در ان زلزله ­سی و هفت هزار نفراز ­هموطنان جان خود را از دست دادند که منجر به تصويب قانون نظام مهندسي گردید.
وی در مورد  تخلف مهندسانبیتن داشت: مهندسان در هر حوزه تخلف کنند رسيدگي ميشود و از پروانه اشتغال محروم ميشوند و اصلا منکر نيستيم که تخلف صورت نگرفته است.

منبع : خبرگزاری صدا و سیما

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

دانلود رایگان کتاب راهنمای مبحث ۱۳

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۱ بهمن ۹۶
889 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0