گفتگو با مدیران سازمان؛ مهندس شاپوری مدیر واحد رفاهی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز گفتگو با مدیران سازمان

گفتگو با مدیران سازمان؛ مهندس شاپوری مدیر واحد رفاهی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز

جناب آقای مهندس شاپوری واحد رفاهی سازمان اکنون درچه حوزه هایی بفعالیت مشغول است؟خدمت شما عرض شود واحد رفاهی در 2 سال گذشته عمده فعالیت های خود را در زمینه های گردش گری ، بیمه های تامین اجتماعی، درمان تکمیلی و مسولیت مهندسین، ارایه تسهیلات بانکی و تسهیلات خدماتی معطوف داشته است.

کد خبر: 960626021 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۶ شهریور ۹۶ - ۳:۵۶ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی  به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان البرز جناب آقای مهندس شاپوری واحد رفاهی سازمان اکنون درچه حوزه هایی بفعالیت مشغول است؟خدمت شما عرض شود واحد رفاهی در ۲ سال گذشته عمده فعالیت های خود را در زمینه های گردش گری ، بیمه های تامین اجتماعی، درمان تکمیلی و مسولیت مهندسین، ارایه تسهیلات بانکی و تسهیلات خدماتی معطوف داشته است.گفتگوی شاپوری مدیر واحد رفاهی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان

گفتگوی شاپوری مدیر واحد رفاهی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان

گفتگو با مدیران سازمان؛ مهندس شاپوری مدیر واحد رفاهی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز

گفتگو با مدیران سازمان؛ مهندس  شاپوری مدیر واحد رفاهی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز

در بخش گردش گری برگزاری تورهای طبیعت گردی و کوهنوردی با بهترین کیفیت ، دورههای آموزشی کوه نوردی و صخره نوردی، امداد و نجات ، تورهای خانوادگی و تورهای نمایشگاهی مورد توجه قرار گرفت.
در بخش خدمات بیمه ای ثبت نام متقاضیان تامین اجتماعی و دادن خدمات پرداخت الکترونیک حق بیمه از طریق کارتابل مهندسین ، تعویض و تمدید دفترچه ها ، ارایه پکیجهای بیمه ای و برگزاری مناقصه برای انتخاب بهترین ارایه دهنده بیمه های درمان تکمیلی، بیمه مسوولیت مهندسین و مجریان و هم چنین بیمه های خودرو و غیره در دستور کار این واحد قرار داشته است.
هم چنین در بخش تسهیلات خدماتی تلاشهای فراوانی به انجام رسیده تا با رعایت ویژگیهای ضروری مجموعه های معرفی شده، تسهیلات و تخفیفهای ویژه ای در زمینه های فروشگاهی به اعضا ارایه گردد که تا به حال این خدمات مجموعه هایی مانند رستوران ها ، فست فودها ، نمایشگاه های مبل، فرش و خودرو و فروشگاه های لوازم خانگی، لوازم فنی و مهندسی ، پوشاک و شیرینی فروشی را در بر میگیرد.
با توجه به اهمیت سلامت اعضای سازمان در بخش خدمات درمانی هم ارایه خدمات کلینیکهای دندان پزشکی، بینایی سنجی، چشم پزشکی، آزمایشگاه طبی و خدمات فروش عینک و در بخش ورزشی مجموعه ها و باشگاه های استخر و شنا ، بدنسازی ، تنیس، کوه نوردی، شطرنج، فوتسال، سوارکاری، هنرهای رزمی و یوگا و ماساژ درمانی با تخفیفهای ویژه در دسترس تمام اعضای سازمان قرار گرفته است.
علاوه بر آن در زمینه خدمات آموزشی این واحد موفق گردیده است در تفاهم نامه هایی با آموزشگاه های سطح استان خدمات آموزشگاههای موسیقی، زبان، رباتیک و غیره را برای اعضا فراهم کند.
در قسمت تسهیلات بانکی هم در حال حاضر ارایه وامهای قرض الحسنه با کارمزد چهار درصد و وامهای عادی جهت خرید و تجهیز دفتر، در دستور کار قرار دارد.
در مورد بستن تفاهم نامه با مجموعه های ارایه دهنده خدمات چه معیارهایی مدنظر قرار میگیرد؟ آیا همه صاحبان حرف و مشاغل میتوانند نسبت به بستن تفاهم نامه و ارایه تخفیف به اعضای سازمان اقدام کنند؟

گفتگوی شاپوری مدیر واحد رفاهی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان


مجموعه های متقاضی میبایست در خور و شان سازمان نظام مهندسی و اعضای آن باشند تا طرف قرارداد قرار گیرند و از نظر پتانسیل و ظرفیت، از استانداردها و کیفیتهای مناسب برخوردار باشند . بنابراین بعد از بررسی شرایط و رزومه های همه مجموعه های متقاضی و بعد از بازدید میدانی و تایید توسط کارشناس مربوطه، تفاهم نامه با مجموعه مورد نظر منعقد می شود.
بالطبع در درجه اول صنوف و مشاغلی که خدمات آن ها مرتبط با امور مهندسی باشد و هم چنین مشاغل و خدماتی که مورد تقاضای اکثریت اعضای سازمان قرار داشته و ارایه کنندگان آن ها دارای مجموعه و فروشگاه معتبر باشند، میتوانند درخواست بستن تفاهم نامه داشته باشند.
در ماه های پیش شاهد ارایه تسهیلات بانکی کم بهره برای اعضای دارای پروانه اشتغال سازمان بودیم،آیا اختصاص این تسهیلات ادامه خواهد داشت؟ آیا امکان ارایه تسهیلات به سایر اعضای بدون پروانه وجود ندارد؟
بله اکنون با تفاهم صورت گرفته با بانکهای عامل، هر ماه تعداد محدودی تسهیلات ارزان قیمت در اختیار اعضای واجد شرایط قرار میگیرد که امیدوار هستیم این روند در ماه های آینده ادامه داشته باشد.
همانطور که گفتم محدودیت تعداد تسهیلات قابل ارایه در هر ماه درکنار کثرت متقاضیان محدودیتهایی به وجود می آورد، ضمن این که بر اساس تفاهم نامه بسته شده میان بانک و سازمان و بمنظور تامین ضمانتهای بازگشت اعتبارات تخصیص یافته، یکی از اولویتها سابقه عضویت اعضای دارای پروانه میباشد، بنابراین اکنون برنامه ای برای ارایه تسهیلات به اعضای بدون پروانه وجود ندارد.
در سخنانتان به فراهم کردن امکانات گردش گری برای اعضای سازمان اشاره کردید، در یک سال گذشته چند تور گردش گری از طرف این واحد برپا شده است؟
بطور متوسط هر ماه ۲ الی ۳ تور برگزار می شود که در مجموع حدود سی برنامه طبیعت گردی و کوهنوردی برگزار گردیده است.

مهمترین موانع برای ارایه خدمات بهتر به اعضای سازمان کدام است و چه پیشنهاد یا برنامه ای برای آینده دارید؟
یکی از دغدغه های واحد رفاهی اطلاع رسانی خدمات قابل ارایه و تفاهم نامه های به انجام رسیده به اعضای محترم میباشد بدین منظور با راه اندازی کانال رفاهی سازمان در فضای مجازی همت شده است تا این اطلاع رسانی به نحوه مطلوبتری به انجام برسد. هم چنین در آینده با اختصاص بخش ویژه ای در پایگاه اطلاع رسانی سازمان، اعضای محترم خواهند توانست با سهولت بیش تری به اطلاعات مربوط به خدمات رفاهی دسترسی داشته باشند .

منبع : سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

پاسخنامه آزمون نظام مهندسی شهریور ۹۵

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۶ شهریور ۹۶
2249 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0