شکیب: عدم وجود پرونده ای از این ساخت و ساز عجیب در شهرداری آبادان شکیب: عدم وجود پرونده ای از این ساخت و ساز عجیب در شهرداری آبادان

شکیب: عدم وجود پرونده ای از این ساخت و ساز عجیب در شهرداری آبادان

شکیب: عدم وجود پرونده ای از این ساخت و ساز عجیب در شهرداری آبادان ، متروپل بدون هیچ قاعده ای احداث گردید. اضافه بلندمرتبه ها را میتوان با کمک ستونها تقویت کرد اما فوندانسیون را نمی ‌توان چند تکه کرد

کد خبر: 010311014 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۱ خرداد ۰۱ - ۷:۰۵ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، شکیب: عدم وجود پرونده ای از این ساخت و ساز عجیب در شهرداری آبادان ، متروپل بدون هیچ قاعده ای احداث گردید. اضافه بلندمرتبه ها را میتوان با کمک ستونها تقویت کرد اما فوندانسیون را نمی ‌توان چند تکه کرد

شکیب: عدم وجود پرونده ای از این ساخت و ساز عجیب در شهرداری آبادان

شکیب: عدم وجود پرونده ای از این ساخت و ساز عجیب در شهرداری آبادان
متروپل بدون هیچ قاعده ای احداث گردید/ پرونده ای از این ساخت و ساز عجیب در شهرداری آبادان موجود نیست
سرپرست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با اشاره به اینکه در طراحی متروپل از افراد صلاحیت‌دار استفاده نشده بود، ادامه داد: هیچ قاعده و ضابطه ای در ساخت این بنا اجرا نشده و آن‌قدر این فرد قدرت داشته کسی نمی توانسته بر ساخت و سازش نظارت کند.
حمزه شکیب سرپرست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور که امروز در شورای شهر تهران حاضر بود و به ارائه گزارش درباره ساختمانهای ناایمن شهر تهران پرداخت و در پاسخ مهدی چمران درباره اینکه آیا زمینهای آبادان برای ساخت چنین سازه بلندمرتبه ای مناسب بود، پاسخ داد: احتمال میدهیم زمینهای آبادان از نوع سه باشد که جنس ان به سمت نرم است البته هنوز بررسی علمی نکردیم اما سطح آبهای سطحی در این منطقه بالاست اما می توان با رعایت اصول فوندانسیون، ساختمان ‌های بلندتر از این ساخت اما تاکید می کنم که باید فوندانسیون گسترده باشد.
سرپرست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور گفت: تیمی از نظام مهندسی از آبادان بازدید داشته اند و تا دستور کاری برای ساخت و ساز در این شهر نوشت اما می ‌گویم قطعا می توان بلند مرتبه ساخت اما باید تمهیدات فنی‌اش رعایت گردد.
چمران در واکنش به اظهارات شکیب تصریح کرد: اضافه بلندمرتبه ها را میتوان با کمک ستونها تقویت کرد اما فوندانسیون را نمی ‌توان چند تکه کرد. روی آب هم میتوان ساختمان ساخت چه برسد به زمینهای نزدیک به لجنی در آبادان.
شکیب ادامه داد: میخواهم این نتیجه را بگیرم که انقدر راحت و سریع اضافه طبقات را تعیین نکنیم. مقرراتی برای اضافه ساختمان بنا باید باشد چون اگر همه مقررات را هم اجرا کرده باشند، ضوابط و قوانین کم‌تر از دو سال عوض میشود و در کم‌تر از دو سال ضوابط دیگری اضافه میشود. در مورد پلاسکو هم همین مساله گفته می شد که رعایت نشده است.
وی با تاکید بر اینکه در طراحی متروپل از افراد صلاحیت‌دار استفاده نشده بود و این سازه با سه طبقه اضافه بنا، و سیستم سازه ای عجیب و غریب و ترکیبی از دیوار برشی و ستونهای فولادی و تعدادی ستون بتنی ساخته شده ای که قرار بوده در ستونها بتن بریزد روبرو بودیم، افزود: هیچ قاعده و ضابطه ای در ساخت این بنا اجرا نشده و آن‌قدر این فرد قدرت داشته کسی نمی توانسته بر ساخت و سازش نظارت کند.
وی به اظهارات معاون شهرسازی آبادان اشاره کرده و افزود: این فرد میگفته است هیچ پرونده ای از متروپل در شهرداری نبوده که بتوانند در مورد آن تصمیم گیری کنند و متاسفانه از این نوع افرادی که به ساخت و ساز ورود پیدا کردند در دیگر استانها کم نیست.
منبع: فارس

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۱ خرداد ۰۱
378 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0