هفتاد درصد مهندسان کشاورزی بیکار هستند ریاست نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور

هفتاد درصد مهندسان کشاورزی بیکار هستند

ریاست نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور از بیکاری هفتاد درصد از فارغ‌التحصیلان عضو نظام مهندسی کشاورزی خبر داد و بیان کرد: این سازمان دویست و سی هزار نفر عضو دارد.

کد خبر: 961206032 تاریخ انتشار: یکشنبه ۶ اسفند ۹۶ - ۳:۲۳ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز-مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور از بیکاری هفتاد درصد از فارغ‌التحصیلان عضو نظام مهندسی کشاورزی خبر داد و بیان کرد: این سازمان دویست و سی هزار نفر عضو دارد.

هفتاد درصد مهندسان کشاورزی بیکار هستند

هفتاد درصد مهندسان کشاورزی بیکار هستند

هفتاد درصد مهندسان کشاورزی  بیکار هستند

احمد کبیری، ریاست نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور در جلسه خبری بمناسبت روز مهندس در محل این سازمان، افزود: در چهل سال پس از پیروزی انقلاب در حوزه محیط زیست و آب مشکلات جدی داریم بطوریکه مسئله آب از بحران گذشته است. وضعیت برداشتهای خطرناک از منابع آبی با همین رویه در حال انجام است.
کبیری ادامه داد: در محیط زیست کشور نیز بخش قابل توجهی از کشورمان هوای سالم و پاکی ندارد؛ هوای تهران و برخی کلان شهرها در حالیکه آلوده است در استان خوزستان اوضاع وخیم ‌تر و شاهد مشکلات جدی‌ تر با بروز ریزگردها هستیم.
وی افزود: ‌در بخشی از قرآن کریم در مورد بهره‌ برداری از منابع طبیعی آمده و افراد را مورد عتاب قرار دادند که فسادی که در خشکی و دریا ظاهر میگردد بخاطر عملکرد انسان ها است تا گوشه ‌ای از عملکرد خود را بچشند.
رئیس مهندس کشاورزی و منابع طبیعی کشور اظهار داشت: اگر طبیعتی که خداوند به رایگان در اختیار ما قرار داده نتوانیم بدرستی از آن استفاده کنیم قرآن این عمل را بعنوان فساد ذکر کرده است.
رئیس مهندس کشاورزی و منابع طبیعی کشور تصریح کرد: در برخی از زمینه‌ها ممکن است افراد و مسئولان با انجام فرافکنی مسئولیت را به دیگران واگذار کنند و آنرا از گردن خود باز کنند، ولی در سطح ملی همه به نسبه مسئول هستیم و همه مسئولان و بهره ‌برداران باید مسئولیت خود را بپذیرند.
وی افزود: روش و ذهنیت‌ های ما در استفاده از منابع آبی و محیط زیست باید تغییر کند و باید مسئولیت کار خودمان را بپذیریم و روش های بهره‌ برداری را اصلاح کنیم.؛ دنیا مانند کوه است که صدای ما را به سمت خودمان برمیگرداند و هر عملی که انجام میدهیم عکس‌العملی به دنبال دارد.
وی با اشاره به این که نیازمند بازبینی در بهره‌ برداری از منابع طبیعی و آب هستیم گفت: در صورتیکه قبول کنیم که شرایط ما از لحاظ محیط زیست و آب و خاک مناسب نیست باید مشکلات را شناسایی و فعالیتی منطبق بر طبیعت داشته باشیم.
کبیری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آن که دویست و سی هزار نفر عضو نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی هستند، افزود: جوانان دانشگاه دیده و علاقه‌ مند بکار زیادی در کشور وجود دارد که این لشکر فارغ‌التحصیلان ما باید جذب عرصه‌های کار و تولید شوند.
* هفتاد درصد مهندسان کشاوری بیکار هستند
کبیری در پاسخ به سوالی مبنی بر این که چقدر از فارغ‌التحصیلان عضو نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی جذب کار شدند، مطرح کرد:‌ از دویست و سی هزار نفر از فارغ‌التحصیلان نظام مهندسی تنها سی درصد آن ها در بخش دولتی و خصوصی مشغول بکار شده‌اند و ما حدود هفتاد درصد بیکاری در این بخش داریم.
رئیس مهندس کشاورزی و منابع طبیعی کشور تصریح کرد: از سی درصد از اعضای شاغل در سازمان نظام مهندسی کشاورزی کشور ، هفده درصد در بخش دولتی و سیزده درصد در بخش دولتی فعالیت می ‌کنند.
وی اظهار داشت: در حالیکه دانشگاه‌ های کشور در حوزه مهندسی کشاورزی کیفیت آموزشی خوبی دارند، ولی از لحاظ آموزش عملی و مهارت آموزی قبل از ورود به بازار کار مشکل دارند و بهمین علت است که فارغ التحصیلان ما در بخش مهارت عملی آمادگی لازم برای ورود به بازار کار را نداشته و کارفرمایان هم تمایل بکارگیری آن ها ندارند.

هفتاد درصد مهندسان کشاورزی بیکار هستند

کبیری تاکید کرد: برای رفع این نقص آموزشی دوره ‌های مهارت ‌آموزی درسازمان نظام مهندسی کشاورزی برگزاری می گردد ولی با توجه به مشکلات مالی دولت امکان توسعه و افزایش تعداد مهارت آموزان وجود ندارد.
در این جلسه، هم چنین تفاهم ناامه ای میان سازمان نظام مهندسی و یک شرکت دانش بنیان برای تولید بذر هیبرید امضا شد.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور در این خصوص گفت: سالانه حدود صد میلیارد تومان ارز برای واردات بذر از کشور خارج می‌ شود که با توجه به نوسان نرخ ارز این میزان افزایشی خواهد بود؛ با حمایت وزارت جهاد درصدد تولید بذر خیار، گوجه فزنگی، فلفل، خربزه، پیاز، هندوانه و گیاه استراتژیک کنجد در کشورهستیم.
کبیری با تاکید بر این که بذر تولید داخل علاوه بر کیفیت بهتر نصف بذر خارجی است، خاطر نشان ساخت: با افزایش تولید بذر در کشور برای کشاورزان نیز مقرون بصرفه است.
وی افزود: با افزایش تولید بذر کنجد امکان کاهش وابستگی کشور به واردات دانه روغنی نیز فراهم میگردد.

منبع : تسنیم

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی تاسیسات برقی-نظارت

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۶ اسفند ۹۶
897 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0