بدون پروانه اشتغال بودن هفتاد و پنج درصد اعضای نظام مهندسی معدن بدون پروانه اشتغال بودن هفتاد و پنج درصد اعضای نظام مهندسی معدن

بدون پروانه اشتغال بودن هفتاد و پنج درصد اعضای نظام مهندسی معدن

بدون پروانه اشتغال بودن هفتاد و پنج درصد اعضای نظام مهندسی معدن ،طبق آمارهای سازمان نظام مهندسی معدن که بر روی سایت این سازمان قرار دارد

کد خبر: 990325006 تاریخ انتشار: شنبه ۲۴ خرداد ۹۹ - ۷:۵۹ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، بدون پروانه اشتغال بودن هفتاد و پنج درصد اعضای نظام مهندسی معدن ،طبق آمارهای سازمان نظام مهندسی معدن که بر روی سایت این سازمان قرار دارد

بدون پروانه اشتغال بودن هفتاد و پنج درصد اعضای نظام مهندسی معدن

بدون پروانه اشتغال بودن هفتاد و پنج درصد اعضای نظام مهندسی معدن

هفتاد و پنج درصد اعضای نظام مهندسی معدن، پروانه اشتغال ندارند

طبق آمارهای سازمان نظام مهندسی معدن که بر روی سایت این سازمان قرار دارد، از مجموع اعضای این سازمان که حدود دو دهه از فعالیت آن سپری شده، حدود هفتاد و پنج درصد پروانه اشتغال ندارند.

مجموع اعضای سازمان نظام مهندسی معدن در سطح سی و یک استان کشور چهل هزار و هفتصد و سی و سه نفر ثبت شده که تعداد ۲۵.۹ درصد آنها پروانه اشتغال اخذ کرده اند.

شمار اعضای این سازمان که تا بیست و چهارم خرداد ماه نود و نه پروانه اشتغال گرفته اند (بنابر آمار مندرج در سایت این سازمان) تعداد ده هزار و پانصد و پنجاه و دو نفر به ثبت رسیده است.

وزارت صنعت، معدن و تجارت تعداد معادن دارای پروانه بهره‌برداری را بیش از ده هزار معدن اعلام کرده که از این رقم پنج هزار و ششصد معدن فعال و بقیه راکد گزارش شده اند.

سازمان نظام مهندسی معدن ایران شمار معادن فعال کشور را هفت هزار و پانصد و شصت و دو معدن در سایت خود ثبت کرده که یک‌هزار و نهصد و شصت و دو معدن بیش از آمار وزارت صنعت است.

معلوم نیست، چرا مرجع اطلاعات (وزارت صنعت) آمار معادن فعال کم تری را ثبت کرده است و سازمان نظام مهندسی معدن ایران هم توضیح شفافی در این زمینه ارائه نکرده است.

سازمان یاد شده به استناد آمار معادن فعال، تعداد مسوولان فنی فعال را در معادن کشور شش هزار و دویست و سی و دو نفر ثبت کرده که نسبت به معادن فعال یک هزار و سیصد و سی مسوول فنی کم‌تر است.

بنابراین مشخص نیست که معادن فعال کشور از نظر وزارت صنعت، مسوول فنی کم دارد، یا زیاد است، اگر کم دارد که در رفع این نقیصه باید برنامه ریزی فوری بعمل آورد و چنانچه مازاد است، شرح وظایف مشخصی باید برای آنها ترسیم گردد.

«داریوش اسماعیلی» معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت که بهمن ماه پارسال منصوب شده (رئیس پیشین سازمان نظام مهندسی معدن) در روز نوزدهم خرداد از امضای حدود پانزده تا بیست میلیارد تومان قرارداد میان وزارت صنعت و سازمان نظام مهندسی معدن خبر داد؛ ولی مشخص نیست که این قراردادها مبتنی بر کدام بررسی و ارزیابی وکار کارشناسی بوده، قرارداد را از سوی وزارت صنعت و سازمان یاد شده چه اشخاصی امضا کردند و جایگاه حقوقی آنها چگونه بوده است، تاکنون اطلاع رسانی لازم صورت نگرفته است.

کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گزارش خرداد ماه نود و شش، از معدن زمستان یورت – آزاد شهر(استان گلستان) خود از سازمان نظام مهندسی معدن بعنوان ناظر اصلی بر حفظ ایمنی در معادن نام برد و اعلام کرد: معدن زمستان یورت فاقد سیستم تهویه مکانیزه بوده است و کوتاهی نظام مهندسی معدن در انجام وظایف خود مشهود است.

براثر انفجار معدن زغال‌سنگ زمستان یورت – آزاد شهر در سیزدهم اردیبهشت نود و شش، تعداد چهل و سه نفر دو نفر مهندس، ۴ نفر تکنسین و سی و هفت نفر کارگر جان خود را از دست دادند و نیز هفتاد نفر هم بر اثر این واقعه مصدوم شدند.

منبع: ایرنا

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۴ خرداد ۹۹
449 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0