راه اندازی سامانه غیرحضوری صدور پروانه ساخت تا پایان شهریور ماه در شهر یزد راه اندازی سامانه غیرحضوری صدور پروانه ساخت تا پایان شهریور ماه در شهر یزد

راه اندازی سامانه غیرحضوری صدور پروانه ساخت تا پایان شهریور ماه در شهر یزد

راه اندازی سامانه غیرحضوری صدور پروانه ساخت تا پایان شهریور ماه در شهر یزد ، صورت می گیرد. جلسه مشترک زحکتکش با فرماندار، رئیس و اعضای شورای شهر مهریز برگزار شد

کد خبر: 000613001 تاریخ انتشار: شنبه ۱۳ شهریور ۰۰ - ۵:۵۶ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، راه اندازی سامانه غیرحضوری صدور پروانه ساخت تا پایان شهریور ماه در شهر یزد ، صورت می گیرد. جلسه مشترک زحکتکش با فرماندار، رئیس و اعضای شورای شهر مهریز برگزار شد

راه اندازی سامانه غیرحضوری صدور پروانه ساخت تا پایان شهریور ماه در شهر یزد

راه اندازی سامانه غیرحضوری صدور پروانه ساخت تا پایان شهریور ماه در شهر یزد
راه اندازی سامانه غیر حضوری صدور پروانه ساختمان در شهر یزد
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد از راه اندازی سامانه غیرحضوری صدور پروانه ساخت تا پایان شهریور ماه در شهر یزد خبر داد.
«علی اصغر زحمتکش» رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد روز در جلسه مشترک با فرماندار، رئیس و اعضای شورای شهر مهریز افزود: این اقدام در راستای مکانیزه کردن صدور پروانه ساختمانی، تسریع در امور، کاهش زمان صدور پروانه و کاهش هزینه رفت و آمدهای مالکین به شهرداری و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد است.
علی اصغر زحمتکش ادامه داد: در راستای تعامل و همکاری با شورای ششم شهر مهریز و سازمان نظام مهندسی ساختمان،صدور پروانه غیرحضوری در راستای کاهش تخلفات ساختمانی در این شهر عملیاتی خواهد شد.
وی با اشاره به تشکیل کارگروه پیش‌گیری از تخلفات و نتایج مثبت آن در مرکز استان، اظهار داشت: بمنظور کاهش حجم تخلفات ساختمانی در شهرستان‌ها و افزایش کیفیت ساخت و ساز کار گروهی تحت عنوان کارگروه پیشگیری از تخلفات در تمام شهرستانها تشکیل می گردد.
«رضا زارع زاده» فرماندار مهریز هم از تشدید نظارت بر ساختمانهای در حال ساخت در شهرستان مهریز خبر داد و گفت: جهت مقاوم سازی ساختمانها از ظرفیتهای نظام مهندسی ساختمان و پتانسیل خوب مهندسین در شهرستان مهریز استفاده می گردد.
زارع زاده اظهار داشت: با مذاکرات انجام شده با رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان و در راستای تشویق افرادی که برای انجام ساخت و سازهای خود اقدام به دریافت مجوزهای قانونی می کنند، امتیازاتی از سوی این سازمان در نظر گرفته می شود و از مشاوره های رایگان برخوردار خواهند شد.
فرماندار یکی از اقدامات لازم الاجرا در شهرها را متناسب سازی کاربریهای مسکونی با نرخ جمعیت، مهاجرت و نرخ رشد جمعیت مهاجرین دانست و گفت: در اینصورت می توان با قرار دادن زمین با کاربریهای مسکونی در اختیار متقاضیان، از ساخت و سازهای غیر مجاز جلوگیری و اعمال نظارت بیشتری بر ساخت و سازها داشت.
«حمیدرضا زارع بیدکی» سرپرست شهرداری مهریز هم در این جلسه به لزوم ساخت و سازها با استفاده از پتانسیل نظام مهندسی ساختمان اشاره کرد و گفت: اصلاح رویه ی ساخت و سازهای غیرمجاز در شهرها نیازمند فرهنگسازی است.
زارع بیدکی به لزوم توجه ویژه به ساخت و سازهای در حال انجام در شهرها اشاره کرد و افزود: نوع ساخت و سازها تاثیر بسیاری در سیمای شهرها، مقاوم سازی و کاهش آسیبهای ناشی از وقوع حوادث غیرمترقبه ای مثل زلزله دارد.
وی گفت: در این راستا باید راه‌کارهای مناسبی جهت ترغیب مردم به قانون‌مندی در ساخت و سازها و اخذ پروانه از این سازمان اندیشیده شود.
زارع بیدکی با اشاره به هدایت مردم به استاندارد سازی ساخت و سازها عنوان داشت: به زودی با همکاری نظام مهندسی ساختمان موانع موجود مربوط به تخلفات ساخت و ساز در شهرستان مهریز شناسایی و برطرف خواهد شد.
«سید محمد امین بیدکی» رئیس شورای اسلامی شهر مهریز هم بیان کرد: ورود نظام مهندسی ساختمان به پروژه های ساختمانی، به ساخت و ساز اصولی و ایمن و به تبع آن کاهش هزینه هایی نظیر آب، برق و گاز در دراز مدت منجر می گردد.
بیدکی به ضرورت فرهنگسازی و تشویق مردم به اخذ پروانه ساخت و رعایت الزامات ساخت و ساز اشاره کرد .
وی طبق مذاکرات انجام شده با سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گفت:مقرر شد این سازمان مساعدت لازم را با شهرداری و شورای اسلامی این شهر در پروژه فرهنگسازی داشته باشند تا احساس نیاز و گرایش به سمت سازمان نظام مهندسی در جهت اخذ پروانه، در مردم ایجاد گردد.
وی به لزوم افزایش تعامل و هماهنگی بین دستگاههای مرتبط با پروژه های ساخت و ساز به ویژه در بحث ارتباطات بین شهرداری و مردم پرداخت و گفت: در راستای رفاه حال مردم هر دو هفته یک‌بار کارگروهی در شهرستان تشکیل خواهد شد تا تصمیمات مناسبی در زمینه ساخت و سازها اتخاذ گردد.
وی ادامه داد: با ورود شورای شهر در راستای رسالت قانونی و اجتماعی به پروژه های ساختمانی و به عنوان ناظر بر عملکرد شهرداری، بتوان شهر مهریز را به یک آرمان شهر و مکان آرامتری برای زندگی فرزندان تبدیل کنیم.
منبع: ایسنا

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۳ شهریور ۰۰
354 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0