تعیین نرخ یکسان برای خدمات مهندسی برای کل کشور منصفانه نیست تعیین نرخ یکسان برای خدمات مهندسی برای کل کشور منصفانه نیست

تعیین نرخ یکسان برای خدمات مهندسی برای کل کشور منصفانه نیست

تعیین نرخ یکسان برای خدمات مهندسی برای کل کشور منصفانه نیست ، بیست و هفت درصد اعلام شده در واقعیت با بدیهیات اقتصاد و حقوق مهندسان و کارگران صنعت ساختمان و تورم کشور مطابقت ندارد

کد خبر: 030222001 تاریخ انتشار: شنبه ۲۲ اردیبهشت ۰۳ - ۲:۰۱ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، تعیین نرخ یکسان برای خدمات مهندسی برای کل کشور منصفانه نیست ، بیست و هفت درصد اعلام شده در واقعیت با بدیهیات اقتصاد و حقوق مهندسان و کارگران صنعت ساختمان و تورم کشور مطابقت ندارد

تعیین نرخ یکسان برای خدمات مهندسی برای کل کشور منصفانه نیست

تعیین نرخ یکسان برای خدمات مهندسی برای کل کشور منصفانه نیست
فرشید پورحاجت با اشاره به تعیین حق الزحمه مهندسان بیان کرد: بیست و هفت درصد اعلام شده در واقعیت با بدیهیات اقتصاد و حقوق مهندسان و کارگران صنعت ساختمان و تورم کشور مطابقت ندارد.
پورحاجت ادامه داد: بارها گفته ام که اساس این رویه در مورد ارتباط کارمزد خدمات مهندسی با هزینه های ساخت اشتباه است، زیرا هزینه های […]
فرشید پورحاجت با اشاره به تعیین حق الزحمه مهندسان اظهار داشت: بیست و هفت درصد اعلام شده در واقعیت با بدیهیات اقتصاد و حقوق مهندسان و کارگران صنعت ساختمان و تورم کشور مطابقت ندارد.
پورحاجت گفت: بارها گفته ام که اساس این رویه در مورد ارتباط کارمزد خدمات مهندسی با هزینه های ساخت اشتباه است، زیرا هزینه های ساخت و ساز همواره با تورم در ایران رقابت تنگاتنگی دارد و استفاده از این مدل برای خدمات مهندسی مناسب نیست.
پورحاجت با تاکید بر اینکه لازم است شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان شیوه نامه جدیدی را برای تعیین حق الزحمه مهندسان به وزارت راه و شهرسازی اعلام کند، افزود: البته براساس روال موجود این کار، اولویت شورای مرکزی و اولویت آن رسیدگی به مشکلات است. یکی دیگر هم وجود دارد که گاه در حد حضور این شورا و فعالیت های مهندسی نیست.
وی در عین حال در مورد اقدامات وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد: این وزارت‌خانه در رابطه با اعلام حق الزحمه خدمات مهندسی اقدام هوشمندانه ای انجام داده است.
دبیر کانون سراسری انبوه سازان گفت: این اقدام وزارت‌خانه حاوی نکات مثبتی برای نکات تنبیهی و قانونمند است. در واقع وزارت راه و شهرسازی سازمان های استانی نظام مهندسی را تشویق به رعایت قانون کرده و اجازه اعمال این بیست و هفت درصد را داده است که رقم قابل توجهی است. اما برخی سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان که خارج از قانون محسوب می گردند، تنها مجاز به افزایش پنج تا شش درصدی نرخ هستند.
پورحاجت ادامه داد: مردادماه سال گذشته وزیر راه و شهرسازی طی ابلاغیه ای دستور توقف مصوبات کمیته چهار نفره استان در خصوص افزایش نرخ خدمات مهندسی ساختمان را صادر کرد. سازمان‌هایی که تاییدیه ها را تعلیق کرده اند می توانند نرخ خدمات مهندسی را در سال جاری بیست و هفت درصد افزایش دهند.
پورحاجت در ادامه با تاکید بر اینکه معتقد هستیم نرخ خدمات در سایر نقاط کشور باید انعطاف پذیرتر باشد، گفت: هزینه خدمات مهندسی در شمال تهران و جنوب تهران به وضوح متفاوت است. بدون شک هزینه های اداری و پرسنلی مهندسان شمال و جنوب تهران بسیار متفاوت است. به عنوان مثال هزینه یک دفتر مهندسی در شمال تهران ماهیانه شصت تا صد میلیون تومان است که در مناطق جنوبی این رقم بسیار کمتر است. این برای کل جغرافیای کشور ما معتبر است.
وی گفت: به نظر می رسد تعیین تعرفه خدمات مهندسی ساختمان برای شورای سازمان نظام مهندسی مرکزی مهم نیست.
دبیر کانون سراسری انبوه سازان ادامه داد: هفته گذشته با رئیس شورای نظام مهندسی ساختمان جلسه ای داشتم و به ایشان گفتم عادلانه نیست که برای کل کشور نرخ یکسانی برای خدمات مهندسی تعیین گردد. اینکه ما ملاک تعیین نرخ خدمات مهندسی هستیم درست نیست.
منبع: ایزان نیوز

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۲ اردیبهشت ۰۳
296 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0