تعیین تکلیف هر چه سریع تر ریاست شورای مرکزی از طرف اسلامی علی طوماری

تعیین تکلیف هر چه سریع تر ریاست شورای مرکزی از طرف اسلامی

علی طوماری - عضو شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان آذربایجان شرقی بیان کرد: وزیر راه هرچه سریع تر وضعیت ریاست سازمان را تعیین تکلیف کند/امور شورای مرکزی لنگ مانده است.

کد خبر: 970923002 تاریخ انتشار: جمعه ۲۳ آذر ۹۷ - ۱۲:۲۱ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان آذربایجان شرقی،علی طوماری – عضو شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان آذربایجان شرقی بیان کرد: وزیر راه هرچه سریع تر وضعیت ریاست سازمان را تعیین تکلیف کند/امور شورای مرکزی لنگ مانده است.

تعیین تکلیف هر چه سریع تر ریاست شورای مرکزی از طرف اسلامی

تعیین تکلیف هر چه سریع تر ریاست شورای مرکزی از طرف اسلامی

طوماری، تعیین تکلیف هر چه سریع تر ریاست  شورای مرکزی از طرف وزیر راه و شهرسازی خواستار گردید.

عضو شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور اظهار داشت: انتظاری که از وزیر راه وشهرسازی داریم، این است که هرچه سریع تر وضعیت ریاست شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی را تعیین تکلیف کند.
طوماری گفت: حرف ما این نیست که ابقای رجبی در مقام ریاست سازمان، قانونی است یا نیست؛ فقط درخواست ما این است که طبق هر آن چه که قانون میگوید و هرآنچه که در باره وی صدق میکند، وضعیت ریاست شورای مرکزی مشخص گردد.
وی با عنوان این که در حال حاضر به علت تعلیق وضعیت ریاست سازمان، شورای مرکزی لنگ این قضیه مانده است، ادامه داد: در شرایط کنونی نمیتوان نشست ها را تشکیل داد و برای اعضای شورای مرکزی این ابهام وجود دارد که رجبی هم چنان مقام ریاست را بر عهده دارد یا چنین نیست.
طوماری افزود: اگر وزیر راه و شهرسازی سریع تر در این مورد تصمیمگیری و آن را ابلاغ کند، شورای مرکزی میتواند به وظایف خود عمل کند و کار خود را ادامه دهد.
تشکیل نشست ها و مصوبات در غیبت رییس معنایی ندارد
عضو شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان آذربایجان شرقی در پاسخ به این که آیا در حال حاضر نشست های شورای مرکزی رسمیت دارد، تصریح کرد: یکی از ارکان شورای مرکزی، رییس شورا است و زمانی که وی در نشست ها حضور نداشته باشد، بمعنای غیبت یکی از ارکان است و در غیاب یکی از ارکان اصلی بعنوان رییس آن مجموعه، تشکیل نشست ها و سایر مصوبات معنایی پیدا نمیکند.
وی گفت: بنابراین ما در شورای مرکزی منتظر تعیین تکلیف وضعیت رجبی هستیم تا اگر در سمت خود باقی ماندند، بتوانیم مثل سابق بکار خود ادامه دهیم. در غیر این صورت، وزیر راه و شهرسازی نشستی در وزارتخانه برگزار کنند و برابر ضوابط و آیین نامه های موجود، ریاست شورای مرکزی را انتخاب کنند.
اصلاح ساختار ساخت و ساز مهم تر از اصلاحات در نظام مهندسی است
این مسئول سازمانی، همچنین در پاسخ به این که تداوم اصلاحات در سازمانهای نظام مهندسی چقدر ضرورت دارد و وزیر جدید راه و شهرسازی در این بخش بهتر است چه رویکردی داشته باشد، ادامه داد: این طور مطرح کردن قضیه که اسلامی علاقه ای به تداوم اصلاحات در سازمان نظام مهندسی ندارد، شاید صحیح نباشد.

تعیین تکلیف هر چه سریع تر ریاست شورای مرکزی از طرف اسلامی

وی یاد آور شد: براساس گفته های وزیر راه، مسائل سازمان نظام مهندسی در صدر برنامه های وی قرار ندارد؛ چرا که وزارت راه و شهرسازی یک وزارتخانه عریض و طویلی با مسئولیتهای خطیر و متعدد است که نظام مهندسی تنها یکی از این وظایف و ماموریتها است.
طوماری خاطر شان کرد: بنابراین صحیح نیست که وزیر یک وزارتخانه تمام برنامه ها و وظایف خود را رها کرده و تنها به حل مسایل سازمان نظام مهندسی اکتفا کند. طبق این اساس، مسئله عمده ما اصلاح سازمانهای نظام مهندسی نیست، بلکه اصلاح ساختار ساخت و ساز است که اجرایی شدن آن ضروری است.
وی با عنوان این که اصلاح ساختار ساخت و ساز، به جز با الزامی شدن بیمه ساختمان موفقیت آمیز و عملیاتی نخواهد شد، گفت: نکته اساسی این است که اگر ساختمانها بیمه شوند، همه مردم، سازندگان و مهندسان بدنبال عملکرد خوب و حرفه ای میروند.
عضو شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان در مورد علل این امر افزود: چون بطور قطع هزینه ای که بیمه برای بیمه کردن ساختمانهای بدون کیفیت دریافت میکند، خیلی بالاتر از هزینه ای خواهد بود که برای ساختمانهای باکیفیت و مقاوم اخذ میکند.
وی در خاتمه تصریح کرد: بنابراین در چنین وضعیتی همه ملزم میشوند که به سمت و سوی ساخت و ساز باکیفیت، استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد و باکیفیت، نقشه خوب و خدمات مهندسی باکیفیت حرکت کنند.

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان آذربایجان شرقی

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

پاسخ تشریحی آزمون نظام مهندسی نظارت تاسیسات برقی اردیبشهت ۹۷

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۳ آذر ۹۷
763 بازدید
یک نظر
امتیاز به این خبر:
0 0