خام‌فروشی و افزایش هزینه‌ها از معضلات مهم فعالان معدن در گناباد و بجستان خام‌فروشی و افزایش هزینه‌ها از معضلات مهم فعالان معدن در گناباد و بجستان

خام‌فروشی و افزایش هزینه‌ها از معضلات مهم فعالان معدن در گناباد و بجستان

خام‌فروشی و افزایش هزینه‌ها از معضلات مهم فعالان معدن در گناباد و بجستان ، است. تجهیزات و دستگاه‌ها در معادن شهرستان های گناباد و بجستان بیشتر قدیمی هستند

کد خبر: 011214004 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۴ اسفند ۰۱ - ۷:۴۲ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، خام‌فروشی و افزایش هزینه‌ها از معضلات مهم فعالان معدن در گناباد و بجستان ، است. تجهیزات و دستگاه‌ها در معادن شهرستان های گناباد و بجستان بیشتر قدیمی هستند

خام‌فروشی و افزایش هزینه‌ها از معضلات مهم فعالان معدن در گناباد و بجستان

خام‌فروشی و افزایش هزینه‌ها از معضلات مهم فعالان معدن در گناباد و بجستان
خام‌فروشی معضل معدن کاری در جنوب خراسان رضوی است
رییس نمایندگی نظام مهندسی معدن گناباد و بجستان اظهار داشت: خام‌فروشی و افزایش هزینه‌ها از معضلات مهم فعالان معدن در این دو شهرستان واقع در جنوب خراسان رضوی به شمار می‌رود.
محمد علیزاده ریابی بیان کرد: تجهیزات و دستگاه‌ها در معادن شهرستان های گناباد و بجستان بیشتر قدیمی هستند و به روز نیستند که این مساله موجب افزایش هزینه های معدن کاری و بروز مشکلاتی برای معدن کاران شده است.
علیزاده تصریح کرد: افزایش ده ها برابری قیمت مواد اولیه معدنی طی امسال در مقایسه با سنوات اخیر دیگر مشکلات معدن کاری به خصوص در شهرستان های گناباد و بجستان است که به علت دور بودن از بازارهای هدف این مشکلات در حال افزایش است.
وی گفت: با وجود ذخائر و معادن غنی شهرستان های گناباد و بجستان ولی به علت نبود واحدهای فرآوری، بخش زیادی از مواد معدنی استخراجی از این معادن به صورت خام به سایر نقاط کشور ارسال می گردد.
وی افزود: مسوولان ذیربط باید با ایجاد مشوق های لازم بستر افزایش سرمایه‌ گذاری سرمایه گذاران در این بخش را فراهم کنند.
رییس نمایندگی نظام مهندسی معدن گناباد و بجستان افزود: با ایجاد واحدهای فرآوری صنایع معدنی علاوه بر جلوگیری از خام فروشی بستر توسعه و رونق اقتصادی و اشتغال در این منطقه افزایش می یابد.
وی ادامه داد: واحدهای تولیدی و صنایع مرتبط در گناباد و بجستان که مواد اولیه آنها از معادن این منطقه تامین می شود بسیار محدود است که با افزایش این واحدهای تولیدی معضل خام فروشی کاهش می یابد.
علیزاده افزود: بیست درصد معدن کاران شهرستان های گناباد و بجستان از تخصص‌های لازم برخوردارند و هشتاد درصد دیگر تخصص لازم را ندارند و به تدریج در مدت انجام کار بصورت تجربی به آگاهی هایی در این زمینه دست یافتند، در حالی‌که افزایش تخصص‌های لازم در هر بخش و از جمله معادن موجب بالارفتن بهره وری و ارزش افزوده خواهد شد.
رییس اداره صنعت، معدن و تجارت گناباد نیز افزود: از مجموع ۵۱۰ هزار تن مواد معدنی استخراجی در این شهرستان پنجاه و پنج درصد در خود این شهرستان فرآوری و چهل و پنج درصد آن به صورت خام به سایر نقاط ارسال می گردد.
هادی ایزدی گفت: مقادیر زیادی مواد معدنی و ۲۵۰ هزار تن خاک و سنگ، سالانه در شهرستان گناباد استخراج می گردد که برخی از این مواد به خصوص کائولن به علت نبود صنایع فرآوری بصورت خام برای مصارف واحدهای تولیدی به دیگر نقاط کشور ارسال می شود در حالی که اداره صنعت، معدن و تجارت گناباد با پرداخت تسهیلات از سرمایه گذاران راه اندازی این واحدها حمایت می کند.
وی گفت: تولید کائولن از جمله قابلیتهای خاص گناباد بشمار میرود و با توجه به حجم زیاد استخراج آن، تعداد واحدهای فرآوری موجود جواب‌گوی نیاز نیست.
شهرستان های گناباد و بجستان به ترتیب در فاصله ۲۸۷ و ۲۷۸ کیلومتری جنوب و جنوب غربی مشهد و جنوب استان خراسان رضوی قرار دارند.
منبع: دنیای معدن

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۴ اسفند ۰۱
888 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0