انتقاد از خود، نقطه شروع حرکت به جلو فرج الله رجبی، ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان

انتقاد از خود، نقطه شروع حرکت به جلو

فرج الله رجبی، ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان، مهم‌ترین برنامه های شورای مرکزی جهت ایجاد تعامل سازنده و ترسیم روابط با وزارت راه و شهرسازی را تشریح نمود.

کد خبر: 980210006 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۰ اردیبهشت ۹۸ - ۱۲:۵۶ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،فرج الله رجبی، ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان، مهم‌ترین برنامه های شورای مرکزی جهت ایجاد تعامل سازنده و ترسیم روابط با وزارت راه و شهرسازی را تشریح نمود.

انتقاد از خود، نقطه شروع حرکت به جلو

انتقاد از خود، نقطه شروع حرکت به جلو

انتقاد از خود، نقطه  شروع حرکت به جلو

وی، ادامه داد: نخستین بحث این است که باید قدم های جدی در جهت اعتمادسازی برداریم. انصاف نیست اینطور تلقی گردد که شورای مرکزی در صدد یک نوع تقابل با وزارت راه و شهرسازی بوده است، بلکه بر عکس درصدد انجام تکالیف و وظایف است که قانون به عهده آن گذاشته است. با این حال اگر شکلی از تقابل نیز موجود بوده، به علت اصرار طرفین در دفاع از مواضع خود بوده که این بمعنای تقابل ۲ دستگاه نیست.
به گفته رجبی، در حال حاضر اتفاقات خوبی در وزارتخانه رخ داده است که بنظر میرسد طرفین و به ویژه شورای مرکزی باید گفت و گوی موثرتری با وزیر و معاون محترم و مدیران جدید داشته باشند.
این مسئله می ‌تواند موید این نکته باشد که شورای مرکزی خود آغازگر اصلاحات بوده و معتقد است آن چه که بعنوان عارضه در رابطه وزارت راه و شهرسازی و نظام مهندسی ساختمان اتفاق افتاد، تنها سبب به تعویق افتادن این اصلاحات گردید و طبیعی است که اگر شورای مرکزی در مسیر اصلاحات قدم بردارد، هم هزینه ها کم تر میشود و هم اقدامات اجرایی تر و مثمرثمر تر خواهد بود.
به گفته رئیس شورای مرکزی، در این راستا گفت و گوها آغاز شده و در چندین نوبت اتفاق افتاده است. بخصوص آن که معاون محترم وزیر راه و شهرسازی در نشست شورای مرکزی حضور یافت و این در حالیست که در چند ماه اخیر چنین اتفاقاتی به ندرت رخ داده بود.
رجبی تصریح کرد: این موضوع بسیار کمک کرد و خروجی نشست به نوعی بود که هم رضایت اعضای شورای مرکزی و هم رضایت خود وزارتخانه جلب گردید و امیدوار هستیم که در قدم های بعدی با همکاری یکدیگر بتوانیم نقاط ضعف و چالش‌ های سازمان را بهتر بشناسیم و به رفع آن ها بپردازیم.
وی افزود: هنگامی که از انضباط تشکیلاتی صحبت میکنیم منظور هم به لحاظ ساختار و هم به لحاظ فرایند است.
یعنی هم بدنبال ساختارهای تعریف شده هستیم و هم بدنبال فرآیندهای تعریف شده و مورد قبولی که منجر به یک انضباط تشکیلاتی می گردد و یا در بحث شفافیت مالی وجود دارد.

انتقاد از خود، نقطه شروع حرکت به جلو

از دیدگاه وی ضرورت دارد که سازمان نظام مهندسی ساختمان، اعضای خود را قانع کند که آن چه بدست می‌آورند باید در یک بستر درست حفظ کنند که منطبق با مصوبات مجامع باشد و این قدم دوم است. بنابراین در این حوزه چالشهایی داریم که باید با آن ها روبرو شویم و راه حلهای درست و موثری برای آن ها پیدا کنیم.
نکته سوم از دیدگاه ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، ارتقاء خدمات مهندسی یعنی پیشانی ارتباط سازمان نظام مهندسی ساختمان با مردم است.
این امر سبب می‌ شود که مردم در هر جایگاهی که سازمان نظام مهندسی ساختمان تصمیم گیری کند براحتی اعتماد کنند و کارشان را بدست مهندسین بسپارند.
از دیدگاه وی، این‌ها ۳ چراغ راهنمایی هستند که هر کدامشان مسیر را برای ادامه راه روشن می کنند.
وی، هم‌چنین در مواردی چون اصلاح بخشنامه هایی که اخیراً معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده و نیز نقش سازمان نظام مهندسی ساختمان در برنامه های جدید دولت برای ایجاد مسکن انبوه برای اقشار متوسط و نیز موارد مرتبط با مشارکت سازمان در بحث نوسازی و بهسازی مکانهای آسیب دیده از سیل سخن گفته است.

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

پاسخ تشريحي آزمون نظام مهندسي تاسيسات برقی-طراحی ارديبهشت ۹۷

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۰ اردیبهشت ۹۸
569 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0