زلزله خیز بودن بهاباد عاملی جهت ضرورت مهندسی سازی ساختمان زلزله خیز بودن بهاباد عاملی جهت ضرورت مهندسی سازی ساختمان

زلزله خیز بودن بهاباد عاملی جهت ضرورت مهندسی سازی ساختمان

زلزله خیز بودن بهاباد عاملی جهت ضرورت مهندسی سازی ساختمان ، است. زلزله اخیر ۵/۲ ریشتری در این شهرستان به ساختمانها آسیبی نرسانده و مرکز وقوع زلزله نیز خالی از سکنه بوده است

کد خبر: 990808009 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۸ آبان ۹۹ - ۱۰:۵۰ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، زلزله خیز بودن بهاباد عاملی جهت ضرورت مهندسی سازی ساختمان ، است. زلزله اخیر ۵/۲ ریشتری در این شهرستان به ساختمانها آسیبی نرسانده و مرکز وقوع زلزله نیز خالی از سکنه بوده است

زلزله خیز بودن بهاباد عاملی جهت ضرورت مهندسی سازی ساختمان

زلزله خیز بودن بهاباد عاملی جهت ضرورت مهندسی سازی ساختمان
زلزله خیز بودن بهاباد ضرورت مهندسی سازی ساختمان را دوچندان کرده است
مدیر دفتر نمایندگی سازمان نظام مهندسی ساختمان در شهرستان بهاباد با اشاره به زلزله اخیر ۵/۲ ریشتری در این شهرستان بیان کرد: زلزله خیز بودن بهاباد ضرورت مهندسی سازی ساختمانها را دوچندان کرده است.
جعفر فلاح با اشاره به زلزله اخیر ۵/۲ ریشتری در بهاباد گفت: خوشبختانه این زلزله آسیبی به ساختمانها نرسانده و مرکز وقوع زلزله نیز خالی از سکنه بوده است.
فلاح با اشاره به این که رعایت اصول مهندسی بویژه در بخش مقاومت حداکثری ساختمانها در مقابل زلزله در شهرستان بهاباد جدی گرفته نشده است، تصریح کرد: اکثر ساختمانهای این شهرستان بدون رعایت اصول آیین نامه ۲۸۰۰ کار شده بطوری که بیم آن میروند براثر تعدد زلزله ها در این منطقه، ساختمانها کانون آسیبهای جدی جانی و مالی باشد.
وی ادامه داد: برای پیش‌گیری از وقوع حوادث تلخ، ساختمان سازی با اسکلت بتنی در شهرستان بهاباد ضرورتی انکار ناپذیر است.
مدیر دفتر نمایندگی سازمان نظام مهندسی ساختمان در شهرستان بهاباد تاکید کرد: با توجه به وضعیت اقتصادی جامعه ساختمان سازی با اسکلت بتنی حدود سی درصد گرانتر از روشهای دیگر تمام میشود اما، امنیت و آسایش خانواده ها در زمان وقوع زلزله موضوعی نیست که با ترازوی مالی سنجیده شود.
فلاح افزود: در حال حاضر با راه اندازی دفتر نظام مهندسی در شهرستان بهاباد بخشی از ساخت و سازها از مسیر این سازمان عبور میکند و ضمن دریافت پروانه، اصول مهندسی را رعایت میکنند.
وی با عنوان این که برای مقام سازی و مهندسی سازی ساختمانها در شهرستان بهاباد به کار پر حجم فرهنگی و اطلاع رسانی نیاز داریم، ادامه داد: آگاه سازی عمومی با برگزاری دوره های آموزشی برای ناظرین ساختمانی آغاز شده که امیدوار هستیم بزودی به عموم مردم تسری پیدا کند.
فلاح گفت: انجام اقدامات اصلاحی در این حوزه نیازمند عزم همگانی در بخشهای مختلف دولتی و خصوصی است و سازمان نظام مهندسی به تنهایی موفق به انجام اقداماتی قابل توجه نخواهد شد.
منبع: خبر آنلاین

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۸ آبان ۹۹
572 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0