بخشی‌نگری مهم‌ ترین آفت در کنترل منابع آب و خاک ریاست دانشگاه منابع طبیعی گرگان بیان کرد:

بخشی‌نگری مهم‌ ترین آفت در کنترل منابع آب و خاک

علی نجفی‌نژاد، بخشی‌نگری را مهم‌ترین آفت در کنترل منابع آب و خاک دانست و افزود: با واگذاری برخی کارها به اجزای مختلف، چرخه هماهنگی دچار مشکل شده و منابع مان را هدر می‌ دهیم.

کد خبر: 971205026 تاریخ انتشار: یکشنبه ۵ اسفند ۹۷ - ۵:۳۰ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،علی نجفی‌نژاد، بخشی‌نگری را مهم‌ترین آفت در کنترل منابع آب و خاک دانست و افزود: با واگذاری برخی کارها به اجزای مختلف، چرخه هماهنگی دچار مشکل شده و منابع مان را هدر می‌ دهیم.

بخشی‌نگری مهم‌ ترین آفت در کنترل منابع آب و خاک

بخشی‌نگری مهم‌ ترین آفت در کنترل  منابع آب و خاک است

وی در گردهمایی تجلیل از مقام مهندس که توسط سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان برگزار گردید، ادامه داد: اگر برای مسئله پایین بودن سرانه درآمدی گلستانی‌ ها فکری نکنیم، فشار به منابع برای بالا بردن میزان درآمد سرانه بیش تر می گردد.
نجفی‌نژاد با اشاره به این که با تداوم این روند وضع منابع ما رو به روز بدتر می‌ شود، اظهار داشت: بیش از هشتاد درصد منابع آب استان در حال بهره‌برداری است و همین امر سبب کاهش سطح آب ‌های زیرزمینی شده است. مواد آلی خاک در استان به علت بهره‌برداری بیش از حد روز به روز در حال افول است.
وی افزود: یکی از عللی که این اتفاقات رخ می‌ دهد، جداگانه عمل کردن در هر بخش است در حالیکه تغییر در یک بخش، در بخش یا بخش‌ های دیگر نیز تغییر ایجاد می ‌کند.
نجفی‌نژاد خاطرنشان کرد: آب، غذا و انرژی ۳ موضوع اساسی برای بقای یک کشور است و هر دولت باید برای آن برنامه‌ریزی داشته باشند. اگر برای این موضوعات فکر نشود، مشکلات اقتصادی و اجتماعی گریبان‌گیر کشورها می ‌گردد.
رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان با تاکید بر اهمیت هماهنگی دستگاه‌ ها در موضوع حفظ و کنترل منابع، ادامه داد: در استان گلستان یازده کارگروه در زمینه آب داریم در حالیکه آب یک موضوع واحد در کنار کشاورزی و امنیت غذایی است و باید یک کارگروه جامع برای این موضوع برنامه‌ریزی کند.
وی گفت: بعد از مطالعات زیاد، چند سال قبل برنامه راهبردی توسعه استان نوشته شد ولی با تغییر مدیریتی در استان، دوباره برنامه دیگری نوشته شد و مشخص نیست که در سال ‌های آینده با تغییر مدیریتی، برنامه‌ها به چه شکل جلو برود.

بخشی‌نگری مهم‌ ترین آفت در کنترل منابع آب و خاک

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان با اشاره به این که وقت زیادی از خودمان را برای تصمیم‌گیری در کارهای تکراری می ‌گیریم، اظهار داشت: در مورد تصمیم‌گیری برای توسعه استان منابع اطلاعاتی خوبی داریم و نیاز به انجام مطالعات مجدد نیست. تصمیم‌ گیران استان باید به شکل مشارکتی نقشه راه توسعه استان را مشخص و دائما آن را پایش و هر ساله آن را اصلاح کنند.
نقش بخش دولتی در سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان کاهش یابد
رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان یاد آور شد: به عقیده من هنوز نقش بخش دولتی در سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان پر رنگ است و باید این نقش کاهش یابد. باید به این سازمان اعتماد کنیم و نگران واگذاری برخی اختیارات به آن ها نباشیم. نقش بخش خصوصی در کشاورزی استان باید پر رنگ‌تر گردد.
وی با اشاره به ظرفیت‌ های بخش دانشگاهی در پرورش نیروهای مهارتی، گفت: هر جا که مراکز علمی و اجرایی به هم نزدیک‌تر شدند، شاهد تحولات بسیار خوبی بودیم. شعار ما در این دانشگاه اینست که دانشجویان شغل دولتی را فراموش کنند و فارغ‌التحصیل کشاورزی این دانشگاه توان آن را دارد که برای خودش کسب و کار ایجاد کند و نیاز به حقوق دولتی نداشته باشد.

منبع:ایسنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

آزمون نظام مهندسی نظارت مکانیک

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۵ اسفند ۹۷
785 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0