ایمن سازی و مقاوم سازی ساختمان ها از اهداف کارگروه ساختمان‌های ناایمن بلندمرتبه است ایمن سازی و مقاوم سازی ساختمان ها از اهداف کارگروه ساختمان‌های ناایمن بلندمرتبه است

ایمن سازی و مقاوم سازی ساختمان ها از اهداف کارگروه ساختمان‌های ناایمن بلندمرتبه است

ایمن سازی و مقاوم سازی ساختمان ها از اهداف کارگروه ساختمان‌های ناایمن بلندمرتبه است ، تخریب ساختمان‌های نا ایمن بلند مرتبه در دستور کار کارگروه نیست و هدف بیشتر ایمن سازی و مقاوم سازی است

کد خبر: 020404004 تاریخ انتشار: یکشنبه ۴ تیر ۰۲ - ۵:۱۱ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، ایمن سازی و مقاوم سازی ساختمان ها از اهداف کارگروه ساختمان‌های ناایمن بلندمرتبه است ، تخریب ساختمان‌های نا ایمن بلند مرتبه در دستور کار کارگروه نیست و هدف بیشتر ایمن سازی و مقاوم سازی است

ایمن سازی و مقاوم سازی ساختمان ها از اهداف کارگروه ساختمان‌های ناایمن بلندمرتبه است

ایمن سازی و مقاوم سازی ساختمان ها از اهداف کارگروه ساختمان‌های ناایمن بلندمرتبه است
رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان بیان کرد:
ایمن سازی و مقاوم سازی ساختمان ها از اهداف کارگروه ساختمان‌های ناایمن بلندمرتبه است
رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار داشت: تخریب ساختمان‌ های نا ایمن بلند مرتبه در دستور کار کارگروه ساختمان‌های بلند مرتبه نا ایمن نیست و هدف بیشتر ایمن سازی و مقاوم سازی است.
عمار شهیر، در مورد مبحث ایمنی ساختمان‌ گفت: اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان یکی از اعضای کمیته بازدید مطرح شده در کارگروه ساختمان‌های بلند مرتبه نا ایمن بوده که پس از تکمیل اطلاعات توسط کمیته کارشناسی‌های استان به عنوان دبیر جلسه اصلی کارگروه ایفای نقش می‌کند.
شهیر ادامه داد: در استان اصفهان دو جلسه کارگروه تشکیل شده است که بیشتر پیرامون مدیریت و تقسیم وظایف سازمان‌ها و ارگان‌ها بوده و هنوز جلسه‌ای برای بررسی ساختمان‌ها برگزار نشده است.
وی ادامه داد: تخریب ساختمان‌های نا ایمن بلند مرتبه در دستور کار کارگروه نیست و هدف بیشتر ایمن سازی و مقاوم سازی است.
رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: مطابق با بند ض ماده ۱۴ قانون مدیریت بحران کشور، مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی موظف است‌ ارزیابی ایمنی ساختمان‌های مهم و بلندمرتبه با کاربری‌های مختلف را با اولویت‌بندی‌ کلانشهرها در برابر آتش‌سوزی، زلزله، فرونشست و فروریزش زمین انجام دهد.
وی ادامه داد: در این رابطه دستورالعملی ابلاغ و مقرر گردید، کارگروهی ایجاد و سپس مواردی که ناایمن و ناپایدار اعلام می‌شود براساس بند ۱۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها به مالکین ابلاغ گردد.
شهیر افزود: براساس این قانون، شهرداری‌ها موظف هستند که در مواردی از جمله ساختمان ناایمن و ناپایدار راساً برخورد کنند.
وی گفت: در حال حاضر آماری از پراکندگی این ساختمان‌ها در استان هنوز ارائه نشده و صرفا بخشی از این ساختمان‌ها از حدود ۶ سال قبل و پیش از تصویب قانون، در بازدیدهای شهرداری و ارگان‌های ذیربط شناسایی شده‌اند که آمار شهرداری حدود ۴۳۰ ساختمان است.
رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان ادامه داد: در مبحث ایمنی ساختمان‌ با دو موضوع “ساختمان‌های در دست احداث” و “ساختمان‌های دارای پایان کار” مواجه هستیم، بررسی مشکلات آن گروه از ساختمان‌های دارای پایان کار که سال‌ها از زمان ساخت‌شان می‌گذرد و به مشکلاتی برخورد کرده‌اند بر عهده کمیته بازدید است و نتیجه این بازدید در فرم‌ها و سامانه منتاک وارد و به وزارت کشور ارسال می گردد.
وی افزود: در صورتی که ناایمن بودن یک ساختمان در سامانه منتاک تایید شود بنا بر تشخیص کارگروه، شهرداری می‌بایست به مالکین اعلام کند و در صورتی که مالکین اقدامی انجام ندهند با حکم دادستان اقدامات لازم به عمل می‌آید.
شهیر با بیان اینکه اولین قدم این است که شهرداری موارد مشخص شده در بازدید را در سامانه منتاک وارد نماید، گفت: پس از تایید هر مورد در آن سامانه، نحوه برخورد براساس میزان خطر ساختمان می‌تواند متفاوت باشد.
وی در مورد مبحث نگهداری ساختمان نیز افزود: طبق مبحث ۲۲ مقررات ملی ساختمان ایران ساختمان و کلیه اجزای آن اعم از تجهیزات، دستگاه‌ها، سیستم‌ها و لوازم ایمنی که طبق الزامات این مبحث یا سایر مباحث مقررات ملّی ساختمان، ساخته، تعمیر یا تغییر کاربری داده شده اند، باید در شرایط مناسبی نگه‌داری گردند و مالک (یا مالکین) یا نماینده قانونی او در برابر نگه‌داری آنها مسئول خواهد بود.
منبع: خبرگزاری موج

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۴ تیر ۰۲
163 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0