دبیر سازمان نظام مهندسی استان تهران: تخریب ساختمان‌ها نباید به صورت یک باره باشد دبیر سازمان نظام مهندسی استان تهران: تخریب ساختمان‌ها نباید به صورت یک باره باشد

دبیر سازمان نظام مهندسی استان تهران: تخریب ساختمان‌ها نباید به صورت یک باره باشد

دبیر سازمان نظام مهندسی استان تهران: تخریب ساختمان‌ها نباید به صورت یک باره باشد ، تخریب ساختمان‌ها با اینکه مبحث مهمی است اما در کشور روندی پیش پا افتاده‌ای را در پی گرفته است

کد خبر: 020524005 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۴ مرداد ۰۲ - ۳:۰۱ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، دبیر سازمان نظام مهندسی استان تهران: تخریب ساختمان‌ها نباید به صورت یک باره باشد ، تخریب ساختمان‌ها با اینکه مبحث مهمی است اما در کشور روندی پیش پا افتاده‌ای را در پی گرفته است

دبیر سازمان نظام مهندسی استان تهران: تخریب ساختمان‌ها نباید به صورت یک باره باشد

دبیر سازمان نظام مهندسی استان تهران: تخریب ساختمان‌ها نباید به صورت یک باره باشد
دبیر سازمان نظام مهندسی استان تهران بیان کرد: تخریب ساختمان‌ها با اینکه مبحث مهمی است اما در کشور روندی پیش پا افتاده‌ای را در پی گرفته و عمدتاً این موضوع زیان‌های زیادی و غیرحرفه‌ای خواهد بود.
رضا ریاحی دبیر سازمان نظام مهندسی استان تهران با اشاره به روند قدیمی در حوزه تخریب ساختمان‌ها در کشور، اظهار داشت: متأسفانه حوزه تخریب در کشور روندی پیش پا افتاده‌ای را در پی گرفته و عمدتاً این موضوع زیان‌های زیادی و غیرحرفیه‌ای خواهد بود.
وی در ادامه گفت: تخریب ساختمان‌ها با روش‌های سنتی و ماشین آلات قدیمی نیازمند نگاه و رویکرد جدیدی نسبت به ساختمان‌ها است و ضوابطی که تدوین شده مبحث دوازدهم مقررات ملی ساختمان است و اولین قانون بحث ایمنی در تخریب ساختمان‌ها است.
ریاحی تصریح کرد: تخریب در کشورمان با وجود اینکه دارای برخورداری از اهمیت بالایی است اما آن طور که باید جدی گرفته نمی‌شود که موجب روند زیان‌باری می‌شود.
وی اظهار داشت: تعداد زیادی از ساخت و سازها در کشور غیرمجاز در زمان کوتاه اجرا و این نوع از ساخت وسازهای مسکن از لحاظ اصول فنی با مشکل روبرو هستند زیرا؛ ساختمان با کیفیتی نخواهد بود و از روند مهندسی استانداردی در آن ساختمان استفاده نشده است.
ریاحی در خاتمه گفت: تخریب باید از بالای ساختمان به پایین و به صورت یک باره نباشد، اخیراً وزارت نفت با مؤسسه استاندارد آئین‌نامه تخریب تهیه شده و پیش‌نویس این آئین‌نامه گرداوری شده است.
منبع: خبرگزاری مهر

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۴ مرداد ۰۲
160 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0