تحریم ها و افزایش نرخ ارز عاملی جهت افزایش هزینه تمام شده کارها در بخش معدن تحریم ها و افزایش نرخ ارز عاملی جهت افزایش هزینه تمام شده کارها در بخش معدن

تحریم ها و افزایش نرخ ارز عاملی جهت افزایش هزینه تمام شده کارها در بخش معدن

تحریم ها و افزایش نرخ ارز عاملی جهت افزایش هزینه تمام شده کارها در بخش معدن ، است و این امر قیمت تمام شده کارهای معدنی را بالا برده است

کد خبر: 991122003 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۲ بهمن ۹۹ - ۷:۴۸ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، تحریم ها و افزایش نرخ ارز عاملی جهت افزایش هزینه تمام شده کارها در بخش معدن ، است و این امر قیمت تمام شده کارهای معدنی را بالا برده است

تحریم ها و افزایش نرخ ارز عاملی جهت افزایش هزینه تمام شده کارها در بخش معدن

تحریم ها و افزایش نرخ ارز عاملی جهت افزایش هزینه تمام شده کارها در بخش معدن
تحریم ها، هزینه معدن کاری را افزایش داده است
رییس سازمان نظام مهندسی معدنی ایران بیان کرد: تحریم ها و افزایش نرخ ارز سبب شده تا هزینه تمام شده کارها در بخش معدن افزایش یابد.
«تقی نبئی» عنوان داشت: متاسفانه تحریمها سبب شده تا قیمت تجهیزات و ماشین آلات به شدت افزایش یابد و این امر قیمت تمام شده کارهای معدنی را بالا برده و قیمت تمام شده مواد معدنی چند برابر شده اما بازار حاضر نیست با این قیمت مواد معدنی را خریداری کند.
وی با اشاره به افزایش چند برابری حقوق دولتی بیان کرد: این امر در شرایط فعلی با شرایط بخش معدن کشور سازگار نیست و حقوق دولت در سالهای قبل افزایش نداشت اما اکنون چند برابر شده است.
وی ادامه داد: معدن کار در بهره برداری از معدن به میزان کم‌تر از ده درصد میزان فروش ماده معدنی باید وجوه را به حساب دولت واریز کند.
رییس سازمان نظام مهندسی معدنی ایران، خواستار توجه ویژه به بخش معدن شد و افزود: اگر می خواهیم بخش معدن جایگاه خود را در اقتصاد بیابد باید بیش از پیش به صنایع معدنی اهمیت داده شود چراکه پیش از این صنایع معدنی به میزان مناسب توسعه نداشته است.
وی تصریح کرد: اکنون سهم معدن از تولید ناخالص داخلی حدود ۱ درصد است اما این قابلیت وجود دارد که با توجه بیشتر به این بخش، این رقم ارتقا یابد.
وی ادامه داد: اگر معدن به جایگاه خود برسد سهم این بخش در ده سال آتی می تواند به بیش از ده درصد برسد.
رییس سازمان نظام مهندسی معدنی ایران گفت: در کشور یازده هزار پروانه بهره برداری برای معادن صادر شده که از این تعداد حدود ۵ هزار و هفتصد معدن فعال و شمار زیادی هم به دلایل مختلف غیرفعال است.
نبئی اظهار داشت: نظام مهندسی معدن بیش از چهل و یک هزار نفر عضو دارد که این مهندسان در هفده رشته فعالیت دارند.
نبئی تصریح کرد: اکنون دوازده هزار نفر از مهندسان عضو این سازمان، دارای پروانه فعالیت هستند.
سازمان نظام مهندسی معدن، سی و یک سازمان استانی در کشور دارد.
رییس سازمان نظام مهندسی معدنی برای بررسی وضعیت فعالیتهای معدنی و نیز افتتاح ساختمان سازمان نظام مهندسی معدنی خراسان شمالی به این استان سفر کرده است.
منبع: خبرگزاری شبستان

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۲ بهمن ۹۹
525 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0