فروش واکسن به مهندسان سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین فروش واکسن به مهندسان سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین

فروش واکسن به مهندسان سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین

فروش واکسن به مهندسان سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین ، قانونی است. در حال حاضر از اینکه نحوه انتقال واکسن از تهران به قزوین چگونه خواهد بود، اطلاعی ندارم

کد خبر: 000414002 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۴ تیر ۰۰ - ۹:۰۹ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، فروش واکسن به مهندسان سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین ، قانونی است. در حال حاضر از اینکه نحوه انتقال واکسن از تهران به قزوین چگونه خواهد بود، اطلاعی ندارم

فروش واکسن به مهندسان سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین

فروش واکسن به مهندسان سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین
یک مسئول بیان کرد:
فروش واکسن به مهندسان ساختمان در قزوین قانونی است
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین بیان کرد: براساس مصوبه ستاد ملی کرونا علاوه بر سهمیه واکسن کرونا که به‌ صورت رایگان به گروه ‌های هدف اختصاص پیدا می‌کند، تمام شرکت ‌ها به ‌ویژه شرکت ‌های خصوصی این امکان را دارند و از طریق سازمان غذا و دارو می‌توانند واکسن را با پرداخت هزینه وارد و خارج از نوبت تزریق کنند.
طی دو روز گذشته کارکنان نظام‌مهندسی ساختمان استان قزوین پیامکی مبنی بر فروش واکسن کرونا sputnik v با مبلغ هفتصد هزار تومان ویژه اعضای سازمان دریافت کردند، پیامی که حواشی زیادی در فضای مجازی به همراه داشت.
پیمان نامدار، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین با اشاره به این مسئله، گفت: در حال حاضر از اینکه نحوه انتقال واکسن از تهران به قزوین چگونه خواهد بود، اطلاعی ندارم اما این اقدام به‌نوبه خود مشکلی ندارد.
نامدار ادامه داد: براساس مصوبه ستاد ملی کرونا علاوه بر سهمیه واکسن کرونا که به‌ صورت رایگان به گروه‌های هدف اختصاص پیدا می‌کند، تمام شرکت ‌ها به ‌ویژه شرکت ‌های خصوصی این امکان را دارند که از طریق سازمان غذا و دارو می‌ توانند واکسن را با پرداخت هزینه وارد و خارج از نوبت تزریق کنند.
وی افزود: این خبر امروز به دست من رسیده است و آن را به‌ عنوان یک خبر خوب تلقی می‌کنم که بخش خصوصی توانست وارد حوزه دریافت واکسن شود، اگر این اتفاق با مجوز سازمان غذا و دارو باشد و به استان اعلام گردد این اطمینان وجود دارد که زنجیره سرمای آن به‌ درستی رعایت شده و از بابت تزریق نیز مشکلی وجود نداشته باشد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین اظهار کرد: برای این ‌که این پروسه تکمیل گردد، قطعاً باید واکسن ازنظر سرما، ثبت داده‌ها و عوارض احتمالی و هم‌چنین تزریق در بخش خصوصی مورد تأیید دانشگاه علوم پزشکی باشد، قیمت در نظر گرفته‌شده منطقی است چراکه هزینه واکسن اسپوتنیک ده تا پانزده دلار است.
وی گفت: اگر این واکسن وارد استان شود باید توسط دانشگاه علوم پزشکی نظارت عالیه صورت بگیرد که در بخش خصوصی تزریق انجام شود چرا که کلیه ظرفیت دانشگاه علوم پزشکی در خدمت سند ملی واکسیناسیون است که به‌صورت رایگان انجام می‌ شود.
نامدار عنوان داشت: تمام بخش ‌های خصوصی اگر بتوانند مجوز سازمان غذا و دارو را دریافت کنند می ‌توانند واکسن وارد و تزریق کنند.
۱۸۰۰ نفر متقاضی دریافت واکسن شدند
کاظم مجابی، رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان قزوین نیز در این مورد گفت: شیوع کرونا شرایط کاری مهندسان ساختمان را سخت کرده است و ما در تلاش بودیم شرایط را به‌گونه‌ای فراهم کنیم که مهندسان ساختمانی در شرایط ایمن به ادامه فعالیت‌شان بپردازند و شرایط به حالت عادی برگردد.
مجابی گفت: مهندسین ساختمانی در کارگاه‌ های ساختمانی رفت‌وآمد دارند و خیلی تحت تأثیر کرونا قرار گرفتند بنابراین باید شرایط به‌گونه‌ای فراهم می‌شد که این افراد در کارگاه‌ ها ساختمانی حضور پیدا کنند و مردم نسبت به کار آن‌ها رضایتمندی داشته باشند.
وی ادامه داد: در این راستا با وزارت بهداشت، وزارت کشور، ستاد ملی مبارزه با کرونا، شورای مرکزی نظام‌مهندسی کل کشور، ستاد استانی مقابله کرونا رایزنی ‌هایی صورت گرفت و با افرادی که ذی‌نفوذ بودند مکاتباتی کردیم تا واکسن به قشر مهندسین ساختمانی اختصاص پیدا کند، این امر در سایر استان‌ها نیز اتفاق افتاده است.
رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان قزوین افزود: با توجه به رایزنی انجام‌شده بسترهایی در حال ایجاد است، در ابتدای کار ضروری بود که آماری از مهندسین متقاضی دریافت واکسن با این مبلغ داشته باشیم، نظام‌مهندسی کشور به‌کل استان‌ ها فراخوان زد و ما نیز به تمام اعضا اعلام کردیم افرادی که تمایل دارند از این واکسن استفاده کنند، اعلام حضور کنند.
وی تصریح کرد: بعد از مشخص شدن جمعیت آماری متقاضیان دریافت واکسن، رایزنی ‌های بعدی ازجمله چگونگی اختصاص واکسن به‌نظام مهندسی و چگونگی تزریق آن موردبررسی قرار می‌گیرد، با توجه به اینکه واکسن به مبلغ هفتصد هزار تومان برای اعضای سازمان نظام‌مهندسی ساختمان قزوین و خانواده‌هایشان در نظر گرفته‌شده است طی ۲ روز گذشته ۱۸۰۰ نفر در این طرح ثبت‌نام کردند.
منبع: ایسنا

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۴ تیر ۰۰
529 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0