ضوابط ایمنی معادن زغال سنگ اصلاح می گردد برگزاری نشست بررسی راهکارهای ایمنی معادن

ضوابط ایمنی معادن زغال سنگ اصلاح می گردد

در راستای تاکید وزیر صنعت، معدن و تجارت در زمینه ایمنی معادن بویژه معادن زغالسنگ؛ نشست بررسی راهکارهای ایمنی معادن با حضور ریاست هیات عامل ایمیدرو، معاون معدنی و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت، ریاست سازمان نظام مهندسی معدن و جمعی از مدیران مرتبط با بخش ایمنی معادن وزارت خانه برگزار گردید.

کد خبر: 960726009 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۶ مهر ۹۶ - ۱۰:۲۸ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی،  در راستای تاکید وزیر صنعت، معدن و تجارت در زمینه ایمنی معادن بویژه معادن زغالسنگ؛ نشست بررسی راهکارهای ایمنی معادن با حضور ریاست هیات عامل ایمیدرو، معاون معدنی و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت، ریاست سازمان نظام مهندسی معدن و جمعی از مدیران مرتبط با بخش ایمنی معادن وزارت خانه برگزار گردید.ضوابط ایمنی معادن زغال سنگ اصلاح می گردد

ضوابط ایمنی معادن زغال سنگ اصلاح می گردد

ضوابط ایمنی معادن زغال سنگ اصلاح می گردد

ضوابط ایمنی معادن زغال سنگ  اصلاح می گردد

ریاست هیات عامل ایمیدرو در نشست بررسی راهکارهای ایمنی معادن، توجه به ضوابط ایمنی معادن را حیاتی خواند و این مورد بیان کرد: با توجه به تاکید دکتر شریعت مداری وزیر صنعت معدن و تجارت در زمینه ایمنی معادن و توجه به استاندارد های این بخش؛ جلسه نظارت بر ایمنی معادن بویژه معادن زغالسنگ تشکیل گردید.
او گفت: نیروی انسانی از سرمایه های ارزشمند اقتصاد کشور بشمار میرود و یکی از موضوعات مهم در بخش معدن، رعایت استانداردهای لازم برای حفظ امنیت کارگران و معدن کاران است.
ریاست هیات عامل ایمیدرو عنوان کرد: بررسی شاخصهای ایمنی معادن بخصوص در معادن زغالسنگ زمینه ساز جلوگیری از بروز حوادث ناگوار در حوزه معدن خواهد بود. در این راستا تامین فضای کاری ایمن مورد توجه ایمیدرو است و این سازمان بخشی از سرمایه خود را به زیرساختهای مرتبط با حوزه ایمنی معادن بویژه زغال سنگ اختصاص داد.
کرباسیان با اشاره به این که اکنون از حدود دویست معدن زغال سنگ صد و ده معدن فعال است، تصریح کرد: با توجه به نیاز ذوب آهن اصفهان و صنعت فولاد به زغال سنگ، الزامی است که معادن راکد این بخش فعال شوند.
کرباسیان ادامه داد: وزارت خانه های تعاون، کار رفاه و امور اجتماعی نقش قانونی در ایمنی و نظارت معادن بویژه معادن زغال سنگ دارد و انتظار میرود بدرستی در این بخش نقش آفرینی کند.

ضوابط ایمنی معادن زغال سنگ اصلاح می گردد

در این نشست نادعلی اسماعیلی ریاست سازمان نظام مهندسی ضمن ارایه گزارش ایمنی معادن که اخیرا تهیه شده بیان کرد: بازرسیهای این سازمان از معادن زغالسنگ کشور گفت: پیشنهاد میشود در جهت ارتقای ایمنی، تسهیلات مربوط به تجهیزات معادن فوق ارایه گردد.
او افزود: معدن داران با مشکل کمبود نقدینگی روبرو هستند و این موضوع سبب شده است تا در تامین تجهیزات این حوزه با مشکل مواجه گردند.
جعفر سرقینی معاونت معدنی و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اعلام این که تامین ایمنی نیروی کار در حوزه معدن ضروری است خاطر نشان کرد: بخشی از تجهیزات معادن نیاز به نوسازی دارند و دولت برای تحقق این مهم برنامه ریزی کرده است.
بررسی مشکلات اقتصادی معادن زغالسنگ،‌ عدم پرداخت به موقع طلبها،‌ تقویت نظارت میدانی از معادن زغالسنگ و توجه به مقوله آموزش در این بخش از جمله مواردی بود که حاضران در نشست بر آن تاکید کردند.
به گفته کرباسیان،‌ ایمیدرو قراردادهایی برای آموزش ایمنی معادن زغال سنگ در پنج استان منعقد کرده است. هم چنین با محوریت ایمیدرو، شورای سیاست گذاری و راهبری آموزش تخصصی ایمنی این معادن با مشارکت دستگاههای دولتی و تشکلها ایجاد شده است. علاوه بر این در آبان ماه نیز دوره مدیریت ریسک در بخش ایمنی و بهداشت حرفه ای با تاکید بر معادن زغال سنگ با حضور استادان دانشگاه از آلمان برگزار خواهد گردید.
در این نشست مقرر گردید کمیته ای متشکل از معاونت وزیر کار در امور ایمنی معادن، معاونت معدنی وزارت خانه رئیس هیات عامل ایمیدرو و ریاست سازمان نظام مهندسی و سایر دستگاههای مرتبط، سندیکا و انجمن زغالسنگ برای پی گیری مسائل مربوط به ایمنی معادن تشکیل گردد.
هم چنین سازمان نظام مهندسی با راه اندازی کمیته های تخصصی ایمنی و با مدیریت روسای سازمانهای صنعت، معدن و تجارت و همراه با تیمی از وزارت کار و نظام مهندسی معدن؛ مسائل ایمنی معادن را مورد بررسی و پی گیری قرار خواهند داد.
از طرف دیگر انجمن زغال سنگ با همکاری نظام مهندسی نیازهای معادن و روشهای تامین مالی برای خرید تجهیزات مربوط به ایمنی معادن را بررسی و راهکار ارایه خواهند کرد.
منبع : دنیای معدن

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

گروه تلگرام برق الکترونیک

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۶ مهر ۹۶
1156 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0