سعید سعیدیان به ‌صورت زنده پاسخ‌گوی اعضای سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان تهران سعید سعیدیان به ‌صورت زنده پاسخ‌گوی اعضای سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان تهران

سعید سعیدیان به ‌صورت زنده پاسخ‌گوی اعضای سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان تهران

سعید سعیدیان به ‌صورت زنده پاسخ‌گوی اعضای سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان تهران ، شد. با تلاش مضاعف تلاش می کنیم خواسته های برحق قاطبه اعضای سازمان را عملیاتی کنیم

کد خبر: 990511004 تاریخ انتشار: شنبه ۱۱ مرداد ۹۹ - ۹:۲۸ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، سعید سعیدیان به ‌صورت زنده پاسخ‌گوی اعضای سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان تهران ، شد. با تلاش مضاعف تلاش می کنیم خواسته های برحق قاطبه اعضای سازمان را عملیاتی کنیم

سعید سعیدیان به ‌صورت زنده پاسخ‌گوی اعضای سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان تهران

سعید سعیدیان به ‌صورت زنده پاسخ‌گوی اعضای سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان تهران

رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان تهران در نشست آنلاین اینستاگرامی بیان کرد: با تلاش مضاعف تلاش می کنیم خواسته های برحق قاطبه اعضای سازمان را عملیاتی کنیم.
سعید سعیدیان به ‌صورت زنده پاسخ‌گوی اعضای سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان تهران بود و خبرهای خوبی را به سمع و نظر اعضای این سازمان رساند.
این جلسه، به‌ صورت مجازی و از صفحه رسمی اینستاگرام سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان تهران و صفحه رسمی سعید سعیدیان رئیس سازمان برگزار گردید.
وی، ضمن اظهار خرسندی از امکان مجدد ارتباط با اعضا و بابیان خبرهایی خوب این جلسه را شروع کرد و طبق اولویت به موضوع فیشی شدن هزینه‌های طراحی پرداخت.
سعیدیان، موضوع فیشی شدن تعرفه‌های طراحی را خواسته اکثریت اعضای سازمان دانست و اظهار امیدواری کرد: با تلاش و کوشش آنچه مورد نظر قاطبه اعضای سازمان است را عملیاتی می کنیم.
وی با اشاره به انجام تعاملات و همکاریها با مجموعه شهرداری تهران، تصریح کرد: امیدوار هستیم که با توسعه و افزایش تعاملات کاری با شهرداری تهران موضوعات بصورت تخصصی و کارشناسی پی‌گیری شود.
سعیدیان با مطرح کردن ضرورت شفافیت در همه امور و تأکید بر ارائه گزارش به اعضا تشریح کرد: در این مورد سعی کردیم با ایجاد زیرساخت ‌ها و با استفاده از پتانسیل ‌ها و از طریق رسانه‌های سازمان بسیاری از موارد ازجمله موضوع طراحی را به‌ صورت شفاف به اعضا گزارش دهیم که البته هزینه طراحی مستیم و بدون واسطه سازمان به‌حساب طراحان واریز می‌ گردد.
وی، ضمن ذکر این موضوع که جامعه مهندسی باید خدمات خود را به بهترین و جامع‌ترین شکل ممکن به شهروندان ارائه نماید به موضوع شناسنامه فنی و ملکی ساختمان نیز اشاره کرد و افزود: در باره شناسنامه فنی و ملکی ساختمان تعاملاتی را داشته‌ایم و اقدامات و فرایندهای کار انجام شد تا بتوانیم شناسنامه فنی و ملکی ساختمان را از هزار و پانصد مترمربع الزامی کنیم.
رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان تهران، موضوع اجرایی شدن مجریان ذی‌ صلاح برق و مکانیک را نیز خواسته سازمان نظام‌مهندسی از وزارت راه و شهرسازی و ابلاغ شیوه‌نامه و آیین‌نامه و دستورالعمل‌ های این مورد را از وزارت راه و شهرسازی خواستار شد و اظهار امیدواری کرد حلقه‌ های ساخت یک ساختمان باکیفیت و مناسب به ‌صورت کامل اجرا گردد.
وی در پاسخ به پرسش برخی واسطه‌گری ‌ها در زمینهٔ اجرا و طراحی نیز، حوزه‌های اجرا و طراحی را خارج از اختیارات سازمان در زمینهٔ ارجاع عنوان کرد و افزود: تنها حوزه‌ای که سازمان می‌ تواند کارها را ارجاع نماید حوزه نظارت است.
موضوع حق‌الزحمه‌ها نیز یکی دیگر از پرسش های پرتکرار در این جلسه آنلاین بود که مهندس سعیدیان با ذکر روال قانونی موضوع تعرفه‌ها، تصریح کرد: طبق قانون شورای مرکزی باید هزینه‌های ساخت‌وساز را به‌روزرسانی نماید که حدود این مبلغ ده درصد بود که البته هیأت مدیره نظام‌مهندسی تهران طبق اجازه قانونی خود، دومرتبه بیست و پنج درصد به این تعرفه اضافه کرد که نیازمند تصویب هیأت پنج نفره استان بود که ابلاغ وزارت راه و شهرسازی نیز فرایند تعرفه‌ها راکمی با مشکل مواجه کرد.
سعیدیان با بیان موضوعاتی در مورد بیمه مهندسان، گفت: برداشت قانونی که از موضوع پروانه‌های اشتغال به کار دارند این است که مهندسان دارای پروانه را صاحبان کار و به‌ عنوان کارفرما می ‌شناسند در صورتی ‌که نظر ما خلاف این برداشت است و اعتقاد داریم زمانی که مهندسان در کارگاه حضور دارند و خدماتی ارائه می ‌دهند، درحالی‌که مالکان هزینه‌ای را برای تأمین اجتماعی نیز پرداخت می ‌کنند، اعتقاد و خواسته ما این است که مهندسان ما در زمان فعالیت کارگاه، از خدمات بیمه بهره‌مند باشند.
وی، هم‌چنین در پاسخ به پرسش پرداخت وام به اعضا، اهدای وام‌های دو درصدی بانک رسالت را بر اساس اعتبار قرار داده‌شده در بانک رسالت عنوان کرد و اهدای وام بیشتر را مشروط به تصویب هیأت مدیره برای افزایش این اعتبار دانست و گفت: البته خوشبختانه بیش از بیست و پنج هزار فقره وام به اعضا داده‌ایم و ماهیانه بر اساس اعتبار چیزی حدود صد و چهل فقره وام دیگر هم پرداخت می‌ شود که البته با میزان درخواست‌ های ما هنوز اختلاف زیادی دارد.
فعالیت کمیته دفاع از حقوق اعضا و… نیز از دیگر توضیحاتی بود که سعیدیان به تشریح و به‌ صورت کامل به آنها پاسخ داد.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۱ مرداد ۹۹
475 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0