تب کلیشه ای نمای رومی در بناهای مازندران مدیر گروه معماری دانشگاه آزاد اسلامی چالوس بیان کرد؛

تب کلیشه ای نمای رومی در بناهای مازندران

مدیر گروه معماری دانشگاه آزاد اسلامی چالوس با اشاره به این که استفاده از مصالح ساختمانی باید با بوم سازگار باشد، اظهار داشت: در حال حاضر مردم پول زیادی بابت نمای رومی میدهند که این نماها علاوه بر هزینه های بسیاری که دارد هیچ سازگاری با بوم نداشته و کلیشه ای است و سبب اتلاف سرمایه های ملی هم می گردد.

کد خبر: 971025006 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۵ دی ۹۷ - ۹:۵۰ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،مدیر گروه معماری دانشگاه آزاد اسلامی چالوس با اشاره به این که استفاده از مصالح ساختمانی باید با بوم سازگار باشد، اظهار داشت: در حال حاضر مردم پول زیادی بابت نمای رومی میدهند که این نماها علاوه بر هزینه های بسیاری که دارد هیچ سازگاری با بوم نداشته و کلیشه ای است و سبب اتلاف سرمایه های ملی هم می گردد.

تب کلیشه ای نمای رومی در بناهای مازندران

تب کلیشه ای نمای رومی در بناهای مازندران

استفاده از مصالح ساختمانی باید با بوم  سازگار باشد/ تب کلیشه ای نمای رومی در بناهای مازندران

علی اصغرزاده، با اشاره به وضعیت نامناسب برخی مصالح در ساخت و ساز در استان مازندران، به علل این نامطلوبی پرداخت و گفت: عدم نظارت کافی از طرف نهادهای نظارتی همانند نظام مهندسی و شهرداریها سبب ترویج مصالح ساختمانی نامناسب می گردد.
اصغرزاده با عنوان این که در هر ساخت و سازی باید به میزان انرژی و سیمای شهر توجه شود، ادامه داد: باید به این نکات توجه گردد که آیا مصالح قادر به صرفه جویی در انرژی هستند و یا این که این مصالح تا چه میزان با بوم، طبیعت و سیمای شهر و روستا مطابقت دارد و در این میان نقش نهادهای نظارتی خیلی حائز اهمیت است.
مدیر گروه معماری دانشگاه آزاد اسلامی چالوس با اشاره به این که مصالح مورد استفاده در معماری شهری در بسیاری از مناطق رعایت نمی گردد، افزود: متاسفانه استفاده از مصالح عمومی که دارای کیفیت بومی باشد خیلی کم شده، همچنین مصالحی به بازار آمده که با بوم سازگار نبوده و این یک ضعف بزرگ است.
این استاد دانشگاه در حوزه معماری بیان داشت: در یک دوره ای مصالح نامانوسی همچون کامپوزیت خیلی رایج شد که این مواد بسیار نابخردانه و نامتوازن در بناها بکار برده شدند.
اصغرزاده با تاکید بر این که استفاده ازهر مصالحی باید با بوم سازگار باشد، افزود: در حال حاضر مردم پول زیادی بابت نمای رومی میدهند که این نماها علاوه بر هزینه های زیادی که دارد هیچ سازگاری با بوم نداشته و کلیشه ای است و سبب اتلاف سرمایه های ملی هم می گردد.
وی بر ضرورت تشکیل کمیته نظارت بر استفاده از مصالح ساختمانی در شمال کشور تاکید کرد و ادامه داد: استفاده از چوب در معماری میتواند جایگزین بسیاری از مصالح در ساختمان و نما باشد، نیاز است این صنعت تقویت گردد.

تب کلیشه ای نمای رومی در بناهای مازندران

مدیر گروه معماری دانشگاه آزاد تصریح کرد: متاسفانه با وجود داشتن رشته چوب در دانشگاههای شمالی کشور و ظرفیتهای فراوانی که در صنعت چوب وجود دارد ولی چوب مورد نیاز از خارج از کشور وارد میشود که نیاز است به این صنعت و فارغ التحصیلان این رشته توجه بیش تری صورت گیرد.
وی با عنوان این که ترکیب آجر، سیمان، ماسه و چوب برای ساختمان بسیار مناسب است، گفت: علتی وجود ندارد که به جای مصالح ارزان و مناسب به سمت مصالح پرطمطراقی رفت که هزینه زیادی را بر دوش کارفرما وارد میکند.
این استاد دانشگاه معماری استفاده از سفال را در سقف ساختمان بعنوان یکی از مصالح مناسب براساس بوم و سیمای طبیعی دانست و تصریح کرد: در صنعت معماری سقف به عنوان نمای پنجم مطرح است که دارای اهمیت بسیاری بوده، بجای استفاده از مصالح سرطان زا که در دوره ای بسیار متداول شده بود میتوان از سفال استفاده کرد.
اصغرزاده خاطر نشان کرد: در دهه های سی و چهل پیوستگی خوبی در سقف منازل وجود داشت که متاسفانه اکنون وجود ندارد بنابراین باید نظام مهندسی و شهرداری را الزام کرد که به پیوستگی سقف منازل نیز توجه کنند.
وی یاد آور شد: استفاده از سفال و آجر علاوه بر سازگاری با بوم سبب جلوگیری خروج ارز از کشور و در نتیجه اشتغالزایی می گردد.

منبع: پیام مازند

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

نظام مهندسی شهرسازی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۵ دی ۹۷
1042 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0