ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان اصفهان بیان کرد:

نقش آفرینی نظام مهندسی در بهره وری کشاورزی

مهدی تقی پور در مراسم گرامیداشت مقام مهندس و تقدیر از اعضای منتخب بخش کشاورزی در سال نود و هفت که در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان برگزار شد با اشاره به نقش مهندسان کشاورزی در ارتقای تولید، بیان داشت: این نقش به رغم مشکلات اقتصادی و بحران کمبود آب خیلی پر رنگ بوده است بطوریکه در این شرایط سخت، تولیدات کشاورزی کاهش نداشته و این بخاطر حضور کارشناسان و مهندسان کشاورزی در کنار کشاورزان و تلفیق دانش با تجربه است.

کد خبر: 971222014 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۲ اسفند ۹۷ - ۱:۰۵ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،مهدی تقی پور در مراسم گرامیداشت مقام مهندس و تقدیر از اعضای منتخب بخش کشاورزی در سال نود و هفت که در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان برگزار شد با اشاره به نقش مهندسان کشاورزی در ارتقای تولید، بیان داشت: این نقش به رغم مشکلات اقتصادی و بحران کمبود آب خیلی پر رنگ بوده است بطوریکه در این شرایط سخت، تولیدات کشاورزی کاهش نداشته و این بخاطر حضور کارشناسان و مهندسان کشاورزی در کنار کشاورزان و تلفیق دانش با تجربه است.

نقش آفرینی نظام مهندسی در بهره وری کشاورزی

نقش آفرینی نظام مهندسی در بهره وری کشاورزی

نظام مهندسی کشاورزی فقط مسئول صدور پروانه نباشد / نظام مهندسی در بهره وری کشاورزی نقش آفرینی کند، مهندسان کشاورزی نقش مهمی در ارتقای تولید دارند.

تقی پور، ۴ عنصر سرمایه، نیروی انسانی، دانش و مدیریت را در تولید محصولات کشاورزی لازم و ضروری دانست و افزود: مهندسان کشاورزی در ۲ بخش دانش و نیروی انسانی از این ۴ عنصر تأثیر بسزایی دارند. هم‌چنین ما باید به کشاورز کمک کنیم که نقش مدیریتی داشته باشد و تشکیل شرکتهای مهندسی در حوزه بهره برداری قطعا میتواند در این مسیر کار ساز باشد و به سمت و سوی کشاورزی قراردادی پیش برویم.
وی با تاکید بر این که چهار هزار عضو در مجموعه سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان وجود دارد، افزود: سطح تماس ما با بهره برداران بخش کشاورزی بیش تر از بخش دولتی است به طوری که، تعداد مراکز بخش کشاورزی دولتی در سطح استان اصفهان در حال حاضر تنها چهل و چهار مورد است در حالی که هفتاد و شش شرکت خدمات فنی مهندسی و شصت کلینیک گیاه پزشکی با همکاری مهندسان کشاورزی در استان مشغول ارائه خدمات هستند.
ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان اصفهان تصریح کرد: سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی باید فارغ گردد از این که تنها مسئول صدور پروانه بخش کشاورزی باشد لذا رویکرد جدید ما در سطح کشور و استان اصفهان نقش آفرینی در بهره وری بخش کشاورزی است و از کلیه مهندسان کشاورزی درخواست دارم تا کمک کنید به سمت نقش آفرینی در افزایش بهره وری در تولیدات بخش کشاورزی برویم و امنیت بخش غذایی را بیش از این تأمین کنیم. هم‌چنین از دولت نیز درخواست دارم تا بر قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی که بسیاری از مواد آن اجرا نشده است توجه کنند چرا که اگر قرار باشد در حوزه کشاورزی تحولی ایجاد گردد، حضور کارشناسان لازم است از طرفی نظارت آن ها بر اجرای قوانین گره گشاست.
نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان نیز بعنوان یکی از سخنرانان در این گردهمایی با اشاره به این که میزان بارشها در سطح کشور و هم‌چنین استان اصفهان به نسبت گذشته، کاهش چشمگیری داشته، ولی در همین شرایط خشکسالی نیز میتوان کشاورزی قابل قبولی داشت به شرط آن که الگوهای کشت و سیستمهای آبیاری را تغییر دهیم، افزود: کشور ما دارای ثروتهای بسیاری است و البته از همه این ثروتها بالاتر جوانان مهندس و تحصیل کرده ای است که ما داریم، بطوریکه در کشورهای دیگر متوسط سن دانشمندان بین پنجاه تا شصت سال است، ولی متوسط سن دانشمندان ما بین سی تا چهل سال و این بالاترین سرمایه است.

نقش آفرینی نظام مهندسی در بهره وری کشاورزی

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان نیز در ادامه این گردهمایی با تاکید بر این که مهندسی تأثیر گذارترین و مهم‌ترین بخشی است که میتواند مسیر توسعه را در ریل اصلی خود قرار دهد و بسیاری از پیشرفتهای ما بویژه در بخش کشاورزی درگرو تلاشهای این عزیزان است، تصریح کرد: اکثریت نیازهای جامعه بشری در بخش مهندسی است چرا که مهندسان با تلفیق علم و دانش قدیم و دستاوردهای تکنولوژی روز میتوانند راه را هموار کنند بهمین خاطر شاید بتوان نتیجه گرفت مهندسان، کارشناس ترین افراد در جامعه هستند.
غلامعلی قادری ادامه داد: نقش مهندسان کشاورزی خیلی مهم است چرا که با سلامت، معیشت، امنیت غذایی و سفره مردم بطور مستقیم ارتباط دارد. با توجه به اینکه سرعت پیشرفت علم خیلی بالاست، از سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی انتظار داریم توسعه شرکتهای دانش بنیان را در دستور کار قرار دهند.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه این گردهمایی، عنوان کرد: نقش سازنده شما مهندسان کشاورزی بر هیچ‌کس پوشیده نیست بخصوص در شرایطی که ما تلاش میکنیم به خود باوری و توانمندی برسیم. نقش شما میتواند پر رنگ تر باشد. حیدرعلی عابدی از مهندسان سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان درخواست کرد تا در جهت رفع مشکل زاینده رود و هم‌چنین برای تغییر الگوی کشت، استفاده بهینه از آب و استفاده از پتانسیلهای شرق اصفهان طرح‌ها و ایده های خود را ارائه دهند.
حمید رضا فولادگر یکی دیگر از نمایندگان مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین با اشاره به این که وجود تشکلهای صنفی آنهم از نوع نظام مهندسی در کشور بسیار لازم و ضروری است و ما باید از آن ها حمایت کنیم، افزود: این تشکلها خود ناظر اجرای قانون در حوزه خودشان هستند.
فولادگر گفت: یکی از ۵ ابر چالش مطرح شده توسط دولت حوزه محیط زیست آب و کشاورزی است و از سویی اقتصاد کشاورزی نیز تأثیر مستقیمی در اقتصاد کشور دارد چرا که تولید محصولات کشاورزی یکی از شاخه های اصلی است. در واقعا از هر زاویه ای که نگاه کنیم بحث کشاورزی خیلی اهمیت دارد و دیدگاههای شما مهندسان کشاورزی در شرایطی که آب مسئله حیاتی است و باید روی قطره قطره آن حساب کرد، اهمیت ویژه ای دارد.
قابل ذکر است در خاتمه این آیین از سی و شش نفر از اعضای منتخب بخش کشاورزی سازمان؛ بعنوان برترینها تجلیل بعمل آمد.
منبع: دهقان نیوز

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی تاسیسات مکانیکی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۲ اسفند ۹۷
730 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0