افزایش قیمت نهاده‌های ساختمانی طی سال‌ های اخیر و تاثیر آن بر ساخت و ساز مسکن افزایش قیمت نهاده‌های ساختمانی طی سال‌ های اخیر و تاثیر آن بر ساخت و ساز مسکن

افزایش قیمت نهاده‌های ساختمانی طی سال‌ های اخیر و تاثیر آن بر ساخت و ساز مسکن

افزایش قیمت نهاده‌های ساختمانی طی سال‌ های اخیر و تاثیر آن بر ساخت و ساز مسکن ، هزینه صدور پروانه ساختمانی سیصد درصد افزایش یافته است

کد خبر: 000203005 تاریخ انتشار: جمعه ۳ اردیبهشت ۰۰ - ۷:۴۹ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، افزایش قیمت نهاده‌های ساختمانی طی سال‌ های اخیر و تاثیر آن بر ساخت و ساز مسکن ، هزینه صدور پروانه ساختمانی سیصد درصد افزایش یافته است

افزایش قیمت نهاده‌های ساختمانی طی سال‌ های اخیر و تاثیر آن بر ساخت و ساز مسکن

افزایش قیمت نهاده‌های ساختمانی طی سال‌ های اخیر و تاثیر آن بر ساخت و ساز مسکن
افزایش سیصد درصدی هزینه صدور پروانه ساختمانی/ مصیبت بازار مسکن گریبان بخش تولید را گرفت
دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان با انتقاد از سازمان‌ نظام مهندسی و شهرداری‌ ها به علت افزایش هزینه‌های ساخت، بیان کرد: هزینه صدور پروانه ساختمانی سیصد درصد افزایش یافته است.
فرشید پورحاجت با اشاره به افزایش قیمت نهاده‌های ساختمانی طی سال‌ های اخیر و تاثیر آن بر ساخت و ساز مسکن، ادامه داد: مصیبت ‌های بخش مسکن در سال نود و هشت و نود و نه، گریبان بخش تولید را نیز گرفته است. به عبارت دیگر این بخش دچار مشکل شده و نقدینگی در این بخش به شدت کاهش یافته است.
پورحاجت افزود: از سال گذشته مکاتبات متعددی را برای افزایش وام ساخت انجام دادیم که بالاخره امسال این خواسته محقق گردید.
وی گفت: به نظر می‌ رسد وام جدید ساخت به حوزه تولید کمک می‌کند،‌ البته تولیدی که در بخش مصرفی باشد. وام ۴۵۰ میلیون تومانی برای پروژه های بزرگ رقم چندانی نیست، اما برای پروژه‌های مصرفی که حول و حوش متوسط قیمت مسکن هستند گره گشا خواهد بود.
دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان در پاسخ به این پرسش که امسال هزینه تولید مسکن چه میزانی است و برآورد شما در این رابطه چقدر است، عنوان کرد:‌ برآوردها در این زمینه متفاوت است چون ساختمان ‌های متخلف و متفاوتی در کشور ساخته می‌شود. اگر هزینه خدمات را از دل هزینه‌های ساخت فاکتور بگیریم و ساختمان را متوسط چهار تا پنج طبقه در نظر بگیریم حدود شش میلیون تومان برای هر مترمربع می‌شود.
پورحاجت با عنوان این ‌که این هزینه بدون هزینه‌های مربوط به اخذ مجوزهاست، ‌افزود: پروانه ساختمانی در شهرهای مختلف هزینه های متفاوتی دارد،‌ هم‌چنین بسته‌های رنگارنگ سازمان‌ های نظام مهندسی ساختمان تجوز می‌کنند، از سوی دیگر ‌هزینه‌ها بابت خزید انشعابات (آب، برق و گاز) نیز وجود دارد که به قیمت تمام شده مسکن اضافه می‌ شود.
پورحاجت با عنوان این‌که نرخ افزایش برخی خدمات ارائه شده در بخش ساخت و سازها از جمله خدمات شهرداری‌ها نجومی بوده است، عنوان داشت: در برخی شهرها تا سیصد درصد عوارض مربوط به صدور پروانه ساختمانی افزایش یافته است. این‌ گونه نمی‌شود هر زمان که شهرداری‌ها با کمبود منابع روبرو می‌شوند هزینه‌های خود را از جیب تولید تامین کنند.
منبع: خبرگزاری تسنیم

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳ اردیبهشت ۰۰
360 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0