رضا دیزجی: برخی قوانین در حوزه صنعت ساختمان نیاز به بازبینی دارد رضا دیزجی: برخی قوانین در حوزه صنعت ساختمان نیاز به بازبینی دارد

رضا دیزجی: برخی قوانین در حوزه صنعت ساختمان نیاز به بازبینی دارد

رضا دیزجی: برخی قوانین در حوزه صنعت ساختمان نیاز به بازبینی دارد ، رضا دیزجی عصر ۵ شنبه در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه تبریز حضور داشت

کد خبر: 010816001 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۶ آبان ۰۱ - ۹:۳۸ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، رضا دیزجی: برخی قوانین در حوزه صنعت ساختمان نیاز به بازبینی دارد ، رضا دیزجی عصر ۵ شنبه در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه تبریز حضور داشت

رضا دیزجی: برخی قوانین در حوزه صنعت ساختمان نیاز به بازبینی دارد

رضا دیزجی: برخی قوانین در حوزه صنعت ساختمان نیاز به بازبینی دارد
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان آذربایجان‌شرقی بیان کرد: برخی قوانین در حوزه صنعت ساختمان نیاز به بازبینی دارد
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان آذربایجان‌شرقی با اشاره به نارسایی برخی قوانین در حوزه ساختمانی اظهار داشت: برخی قوانین در حوزه صنعت ساختمان نیاز به بازبینی دارد.
رضا دیزجی عصر ۵ شنبه در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه تبریز با تاکید بر اینکه ماده بیست و دوم قانون مقررات ملی ساختمان مربوط به تعمیر و نگه داری است، افزود: با وجود این، ۵ سال از تصویب آن می‌گذرد اما آیین نامه‌ های مربوطه برای اجرای آن تدوین نشده است.
دیزجی در مورد ماده ۲۲ قانون مقررات ملی ساختمان، تصریح کرد: اجرای این قانون موجب افزایش اشتغال بین مهندسان و ارتقای ایمنی و رفاه شهروندان میشود. وظیفه ما است که مقررات ملی را تسری دهیم اما آیین نامه‌ای ارائه نشده اما برای این امر نامه نگاری‌ هایی انجام شده است.
وی سپس ادامه داد: تا زمانیکه تخلفات ساختمانی، جرم انگاری نگردد، نمی‌ توان جلوی آن را گرفت و نبود چنین شرایطی یک لطمه بزرگ به بدنه ساختمان‌ ها وارد کرده و تخلف نیز در جای خود باقی می‌ ماند.
وی با اشاره به تشکیل کمیسیون ساختمانهای ناایمن نیز افزود: در این راستا ساختمانهای ناایمن شناسایی و در سامانه مربوطه ثبت می گردند تا در مورد آنها برنامه ریزی لازم انجام شود.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان آذربایجان‌شرقی، با تاکید بر اینکه قولنامه به عنوان سندی معتبر برای معاملات ملکی نیست‌، گفت: بهتر است در همه معاملات از نظام مهندسی استعلام گردد تا وضعیت ساختمان بررسی شده و در آینده مشکلی برای خریدار به وجود نیاید.
دیزجی در مورد حق الزحمه مهندسان ساختمان بیان کرد: در تمام دنیا دستمزد مهندسان ۱۰ درصد هزینه‌های ساخت‌وساز است اما در کشور ما این رقم خیلی پایین‌تر است و با وجود افزایش این دستمزد در این دوره بازهم به مبلغ استاندارد نرسیده‌ایم.
وی با بیان اینکه نبود قوانین درست لطمه بزرگی به حوزه ساخت و ساز وارد می کند، گفت: ساختمان مانند یک عضوی از شهر بوده و وقتی عضوی از آن دچار مشکل گردد، کل مجموعه شهر آسیب می بیند. برخی قوانین در حوزه صنعت ساختمان نیاز به تغییر
منبع: خبرگزاری مهر

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۶ آبان ۰۱
409 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0